Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dwa znaki-kreski na wiecu wału korbowego


neo_30

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie.

Zwracam się z takim zapytaniem grzecznościowym na prośbe kolegi który internetu nie posiada.

Kolega posiada a4 b5 kombi 1997 r 1.9 TDI AFN.

I okazało sie że na wieńcu wałka korbowego są 2 kreski.

EDIT!!

Pomyliłem się przy wpisywaniu problemu :)

Powiedzcie czy ktos tak ma, dlaczego są 2 znaki i ewentualnie po co jest drugi znak.

Mechanicy w całej okolicy zasłaniają się niewiedzą :( a kolega chce zmienic rozrząd.

Jakby trzeba było jakieś dodatkowe informacje na temat silnika to postaram się je dodać nieco później.

Edytowane przez neo_30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyny znak na wałku rozrządu jaki jest używany to miejsce na blokadę od strony grodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


I okazało sie że na wieńcu wałka korbowego są 2 kreski.

to w końcu chodzi o wałek rozrządu czy wał korbowy? :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W koncu chodzi o wał korbowy kolego :D

Nie mój samochód i sie nie znam hehe ja tam uzywam pb + lpg

Ale u kumpla korzystam z kanalu - kluczy i pomocy .......

wiec temu chociaz tyle moge dla niego zrobic :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie wał korbowy tylko koło zamachowe, w AFN dwumasowe.

Są dwa znaki z czego używane jest tylko "0". Dolna krawędź strzeliny w skrzyni ma przecinać na pół znak "0".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pro po blokady, czy można gdzieś kupić taką którą można od góry skrzyni przykręcić blokując koło zamachowe? Chodzi o TDI AJM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy pracach związanych z rozpinaniem paska rozrządu kolo zamachowe ustawia sie w pozycji 0, przy czym prawy brzeg "0" ma być równo z brzegiem (prawym) otworu rewizyjnego skrzyni biegów.

Należy oprócz ustawienia koła zamachowego sprawdzić położenie wałka rozrządu z tyłu głowicy ( blokada ), mniej wiecej tak wyglada. oznaczenie 2065A.

122096211448c6674286490.jpg


A pro po blokady, czy można gdzieś kupić taką którą można od góry skrzyni przykręcić blokując koło zamachowe? Chodzi o TDI AJM

Silniki z pompowtryskiwaczami blokuje się od przodu silnika na kole rozrządu na wale korbowym.

Edytowane przez Musashi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To akurat wiem. Chodzi mi o zablokowanie wału do odkrecenia przedniego koła walu w celu wymiany uszczelniacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, najprosciej wrzucic 5ty bieg, do tego reczny,klocki pod kola, dluga brecha tak ze 2 metry i pusci. z tym ze zawsze istnieje ryzyko uszkodzenia walu, nie wolno stosowac klucza udarowego.

prawidlowa metoda to trzeba zrobic przyrzad z otworami pasujacymi do malego kola rozrzadu i dlugim mocnym ramieniem, przykrecic i ramie zablokowac o posadzke, nie o podluznice ;). brecha 2 m i ogień.

tylko uwaga, aby w momencie puszczenia sruby, nie oberwac brecha. :decayed:

Edytowane przez Musashi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rzecze stare porzekadło: "bez majzla i młota to nie robota" ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się robi swoje auto to młotka sie prawie nie używa:-) Zastanawiam sie czy nie zostawić tego uszczelniacza w spokoju i moze wytrzyma kolejne 100kkm jak myślicie?

Edytowane przez machina
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mlotek sie przydaje, ale trzeba uzywac go z glowa.

dokladnie, wal korbowhy jest wsparty na panewkach, a te nie lubia tego typu obciazen...

zalezy czy uszczelniacz delikatnie sie poci czy z niego kapie.

jezeli kapie wypadaloby zrobic.jezeli sie poci trzeba obserwowac. po sasiedzku jest pasek ktory oleju nie lubi.

Edytowane przez Musashi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę drugi raz wymieniał samodzielnie rozrząd. Poprzednim razem nie ruszałem dolnego i górnego uszczelniacza, nie było żądnych wycieków i wszystko wskazuje na to że nic się nie zmieniło, ale wiadomo zamierzam przejechac kolejne 100tyś. i nie wiadomo jak to z tymi uszczelnieniami jest, lepiej nie ruszać jak nie ciekną i nie pocą się czy może zapobiegawczo wymienić???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

, nie wolno stosowac klucza udarowego.

Dlaczego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik nie jest skonstruowany do tego typu obciążeń. następują mikro uszkodzenia powierzchni roboczych, panewek, czopow wału, sworzni. w czasie pracy silnika pomiedzy powierzchniami roboczymi znajduje sie film olejowy.

do odkrecenia 12-katna 19-tka i długie ramie klucza wystarcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj odkręcić długim ramieniem w autach gdzie sruba jest na drobnym gwincie a wcześniej ktoś da tam klej. :grin:

Głównie zakaz używania jest klucza udarowego w hondach i kilku innych ze względu na pierścienie.

Znam człowieka co zapierał wajche o podłogę i strzelał z rozrusznika ale uwaga nie próbujcie tego w domu. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

metoda rozrusznikowa jest zdrowsza niz udar. tylko trzeba pamietac o zabezpieczeniu sie przed uruchomieniem silnika. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to dla weryfikacji początku wtrysku metoda stroboskopową. I skrót od ignition.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam dwoch kolegow opisalo jak ustawic znak "0" na kole zamachoweym , okienku rewizyjnym skrzyni

jak prawidłowo powinien byc ustawiony znak?

-ustawienie znaku "0" tak by byl przeciety cetralnie przez scianke okienka rewizyjnego

-tak by prawa scianka znaku "0" przlegala do prawej scianki okienka rewizyjnego

dodam ze mialem ustawiony znak wedlug drugiej metody i po dzisiejszej zmianie na pierwszy wariant dilnik zaczal ciszej pracowac ale nie robilem korekty kata wtrysku bo kompa nie mialem ze soba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...