Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rozszczelnienie miski olejowej


Primer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zacznę od tego że silnik który posiadam w swoim samochodzie to AFN. Moje problemy rozpoczęły się zaraz po wymianie oleju silnikowego (zaznaczam że nie była to pierwsza wymiana oleju w samochodzie po zakupie). No więc parę godzin po wymianie, przyjeździe do domu okazało się że pod samochodem mam lekką plamę oleju... Jako że musiałem jechać w trasę, nie było czasu na sprawdzenie o co chodzi. No więc pojechałem w tą trasę 150 km, oczywiście co jakiś czas sprawdzając czy poziom oleju nie obniża się niebezpiecznie (nic się nie działo). Następnego dnia wizyta z reklamacją w warsztacie w którym wymieniali olej. Okazało się że odkręcając stary filtr przykleiła się stara uszczelka do chłodniczki oleju i nakręcili nowy filtr na dwie uszczelki. Oczywiście temat rozwiązany, od razu zmieniłem filtr na nowy MANN, bo z filtrona nie wiedzieć czemu lekko ciekło. I teraz ciekawostka. Po wymianie filtra samochód zostawia nadal niewielkie 2x2cm plamy na podłożu. W poniedziałek byłem na kanale i okazuje się że cała lewa strona (od strony turbiny) miski olejowej umoczona jest w oleju. Pytanie brzmi, czy błędne zamocowanie filtra tak jak w opisanej sytuacji mogło jakimś sposobem rozszczelnić miskę olejową. Pytam bo sytuacja jest przedziwna żeby nie powiedzieć komiczna. Ja rozumiem, gdyby wszystko miało miejsce zaraz po zakupie auta, ktoś wlałby motodoktora do oleju, ja zmieniam olej i wychodzą krzaczki. Niestety samochód posiadam dwa lata, olej zmieniałem w tamtym roku i jedyny problem jaki miałem to też z minimalnym wyciekiem spod filtra oleju. Po jego dokręceniu przez rok nie odnotowałem żadnych problemów z wyciekami. Dzięki z góry za odpowiedzi. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie błędne zamocowanie filtra nie miało nic wspólnego z miską olejową, puściła pasta lub uszczelka nie wiem co ty tam masz, uszczelnienie miski to jest zabawa bo z tego co pamiętam to sanki na dół bo smok będzie ci blokował ściągniecie miski ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka, jest uszczelka... Kurczę oglądałem to wszystko od spodu i jest tak jak mówisz, sanki trzeba opuszczać. Póki co zrobiłem najprostszą rzecz z możliwych czyli dociągnąłem te śruby które się dało (dostęp do połowy blokowały sanki). Przez weekend pojeżdżę autem i zobaczę czy coś to dało.

Normalnie nie mogę uwierzyć w tak durny zbieg okoliczności. Do wymiany oleju nie działo się nic. Po wymianie od razu jaja. W takim razie mam teorię (może niepoważną) że stary zużyty olej był gęstszy niż nowy i dlatego nie ciekło. Zalałem nowy i rozpoczęły się problemy. Nie wiem, generalnie zarówno wcześniej jak i teraz zalany był Mobil 10w40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każda wymiana oleju to płukanie silnika.

Każdy olej zawiera składniki płuczące, może przed wymianą oleju już Ci się z michy pociło a nowy olej dokończył sprawę.

Wysłane z mojego GT-I9100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam do wymiany uszczelkę miski, bo dość mocno poci się od przodu auta po lewej stronie patrząc od przodu auta.

Są dwa sposoby, najłatwiejszy to sciągnięcie sanek ale geometria od nowa do ustawienia.

Drugi sposób to poluzowanie/odkręcenie na łapie i silnik do góry - mało miejsca ale można w ten sposób odkręcić miche.

Wysłane z mojego GT-I9100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem wiem już czytałem o tym... Wiesz gdyby mi się pociła, nawet bym się tematem nie zajmował bo wychodzę z założenia że to jednak stare auto i ma prawo się tu i tam pocić. Ale skurczybyk mi garaż brudzi to raz, dwa nie mogę zostawić auta na podjeździe bo kostkę upieprzy. Nieakceptowalne. Tak jak mówię dociągnąłem śruby które się dało jeśli nic się nie zmieni zostawiam po świętach auto u mechanika i niech się bawi z tematem. Przeraża mnie tylko wizja że po wymianie uszczelki okaże się że jednak jeszcze z innego miejsca cieknie... i tak w kółko macieju...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź odmę i uszczelkę chłodnicy oleju,z uszczelki miski olejowej to cieknie w jednej na 100 a4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłodnicę oleju sprawdzałem przy okazji problemów z wyciekiem z filtra... Tam sucho jak pieprz, Niestety kurcze odmy nie mogę znaleźć u siebie bo wszędzie w internecie piszą że idzie od odmy jakiś wąż na dół silnika który lubi pęknąć i zalewac silnik podobnie jakby uszczelka była uszkodzona. Gdyby ktoś mógł wytłumaczyć mi gdzie szukać tego węża, bo domyślam się że miejsce "pęknięcia" musi być zaraz nad miską olejową. Teraz pytanie czy po stronie turbiny czy po stronie właśnie chłodniczki oleju i filtra. Szukałem i szukałem zdjęć w internecie które mogłyby mnie naprowadzić na trop ale niestety nic z tego.

Jeśli się nie mylę chodzi o ten wąż tak?

http://www.bazarek.pl/produkt/3855114/odma-przewod-odmy-19-tdi-audi-a4-vw-b5.html

EDIT:

Panowie dzięki za odzew i naprowadzanie mnie na różne tematy, przez ostatnią godzinę jeszcze szukałem tu na forum informacji o odmie (wcześniej szukałem przez google) i wydaj mi się że znalazłem miejsce łączenia odmy z silnikiem. Poprawcie mnie ale jest to obok bagnetu tuż za chłodniczką oleju. Jeśli to to to niestety w moim przypadku nie cieknie stamtąd, dojście od góry jest kiepskie ale udało mi się temat wymacać, sucho. Ponadto śruby imbusowe którymi przykręcony jest wąż błyszczą się jakby były zamontowane wczoraj co moim zdaniem świadczy o tym że poprzedni właściciel wąż wymieniał.

W jednym z tematów na tym forum znalazłem informację że podczas wymiany filtra lubi się olej rozchlapać po silniku a później w trakcje pracy zciekać. W moim przypadku gdy filtr był niedokręcony lekko rzygało olejem na lewo i prawo, może jeszcze gdzieś się w zakamarkach utrzymuje i stąd moje problemy. Nie wiem, już snuję sobie różne teorie...

Edytowane przez Primer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...