nexusmax Opublikowano 26 Marca 2015 Opublikowano 26 Marca 2015 Witam, W ostatnim czasie jadąc do pracy poczułem, że auto całkowicie straciło moc. Przy dodaniu większej ilości gazu, skrzynia multitronic redukowała przełożenie a auto dalej nie chciało jechać. Przeszukałem trochę internet i znalazłem przyczynę takich objawów: Zacierające się kierownice spalin w turbinie... Zabrałem się więc za rozmontowanie turbo i czyszczenie wszystkich elementów z sadzy. Po jeździe testowej auto nie wchodzi już w tryb awaryjny, jednak niepokoi mnie słabsze przyspieszenie. Może to zwykły zbieg okoliczności z inną usterką, która pojawiła się dużo wcześniej. Wydaje mi się że w turbo wszystko zmontowałem jak należy. Prośba do wszystkich o analizę logów, które wykonałem na jeździe testowej. Proszę też o wyrozumiałość, ponieważ pierwszy raz wykonuje pomiary. grupa 008: http://vaglog.pl/log_210288.html grupa 004: http://vaglog.pl/log_210287.html grupa 023: http://vaglog.pl/log_210286.html grupa 001: http://vaglog.pl/log_210285.html grupa 010: http://vaglog.pl/log_210284.html grupa 011: http://vaglog.pl/log_210283.html
SotoM Opublikowano 26 Marca 2015 Opublikowano 26 Marca 2015 Pierścien ktory przekazuje ruch z ramienia na piastę z łopatkami jak go założysz odwrotnie to łopatki nie zamykają sie co powoduje słaby dół.
nexusmax Opublikowano 27 Marca 2015 Autor Opublikowano 27 Marca 2015 Pierścien ktory przekazuje ruch z ramienia na piastę z łopatkami jak go założysz odwrotnie to łopatki nie zamykają sie co powoduje słaby dół. Czyli turbina ponownie do demontażu... Czy jest ewentualnie inna przyczyna niedoładowania? Po logach 11 widzę, że właściwe doładowanie auto osiąga dopiero powyżej 3600obr. Czy taki objaw może też się pojawić przy nieszczelnościach w układzie dolotowym?
zaradny Opublikowano 29 Marca 2015 Opublikowano 29 Marca 2015 Pierścien ktory przekazuje ruch z ramienia na piastę z łopatkami jak go założysz odwrotnie to łopatki nie zamykają sie co powoduje słaby dół. Nie w tej turbinie. Wybacz ale regeneruje turbiny i nie masz racji. Spróbuj przeregulować na aucie na gruszce. Problem tkwi w złym ustawieniu zmiennej geometrii.
nexusmax Opublikowano 29 Marca 2015 Autor Opublikowano 29 Marca 2015 (edytowane) Pierścien ktory przekazuje ruch z ramienia na piastę z łopatkami jak go założysz odwrotnie to łopatki nie zamykają sie co powoduje słaby dół. Nie w tej turbinie. Wybacz ale regeneruje turbiny i nie masz racji. Spróbuj przeregulować na aucie na gruszce. Problem tkwi w złym ustawieniu zmiennej geometrii. Dzięki za odpowiedź. Sprawa wygląda następująco: Odwróciłem pierścień na turbinie i dziwnym zbiegiem okoliczności logi delikatnie się poprawiły. http://vaglog.pl/log_210810.html Dzisiaj szukając dalej przyczyny dociskałem po kolei wężyki podciśnienia, poprawiłem gruby wąż od przepływomierza przy turbinie a także poprawiłem wąż przy IC. Dalej jest problem... Czy jest sens ruszać regulację sztangi jeżeli jest tam fabryczna farba? Inna sprawa, że odkręcałem gruszkę od mocowania, więc może inaczej się jakoś ułożyła? Edytowane 29 Marca 2015 przez nexusmax
grami121 Opublikowano 29 Marca 2015 Opublikowano 29 Marca 2015 Sztangi narazie nie ruszaj. Ostatnstatni przerabiałem taki przypadek u siebie. U mnie był nieszczeny układ podciśnienia i logi gr 11 były bardzo podobne. Dokładniej uszkodzoną miałem gruchę w kolektorze ssącym tą od klap i układ tracił podciśnienie. BLB chyba klap w kolektorze nie ma, ale nieszczelność może być gdzie indziej. Sciągnij główny wężyk podciśnienia z zaworu jednokierunkowego, bądź z vacum pompy i zassij ustami. Powinien być opór. Ja moją nieszczelność tak namierzyłem.
nexusmax Opublikowano 29 Marca 2015 Autor Opublikowano 29 Marca 2015 Sztangi narazie nie ruszaj. Ostatnstatni przerabiałem taki przypadek u siebie. U mnie był nieszczeny układ podciśnienia i logi gr 11 były bardzo podobne. Dokładniej uszkodzoną miałem gruchę w kolektorze ssącym tą od klap i układ tracił podciśnienie. BLB chyba klap w kolektorze nie ma, ale nieszczelność może być gdzie indziej. Sciągnij główny wężyk podciśnienia z zaworu jednokierunkowego, bądź z vacum pompy i zassij ustami. Powinien być opór. Ja moją nieszczelność tak namierzyłem. Dzięki, a gdzie mogę zlokalizować ten zawór jednokierunkowy przy silniku?
grami121 Opublikowano 30 Marca 2015 Opublikowano 30 Marca 2015 Ten zaworek jest taki mały białoczarny wpięty w przewód podciśnienia, który jest między pokrywą zaworów a kolektorem ssącym.
Musashi Opublikowano 31 Marca 2015 Opublikowano 31 Marca 2015 a wrzuc log 011 BS. jestes pewien ze ktorys wezyk podcisnienia nie jest uszkodzony? sprawdzales czy sztanga sie gdzies nie przycina? najlepiej pompka podcisnienia.
nexusmax Opublikowano 31 Marca 2015 Autor Opublikowano 31 Marca 2015 Nie wiem czy dobrze zrobiłem te logi: http://vaglog.pl/log_211228.html Próbowałem podciągnąć ustami wężyk od zaworka jednokierunkowego i nie czuć aby ciśnienie uciekało, szybko poczułem opór. Zastanawia mnie jedno; Co drugi dzień rano gdy zapalam auto, pedał hamulca jest twardy jak kamień. Czy ma to jakiś związek z podciśnieniem na gruszce turbiny? Wężyki posprawdzałem, Rurka która idzie od Vacum pompy do ścianki grodziowej ma na środku trójnik do którego podłączony jest wężyk z zaworkiem, który sprawdzałem podciągając powietrze. Niepokoi mnie właśnie ten trójnik bo widać że króciec został ułamany i ktoś kiedyś wkręcił w niego metalowy króciec. Teoretycznie powinno to być szczelne bo mocno jest tam wkręcony. W najbliższych dniach kupię jakiś tani miernik podciśnienia i sprawdzę jakie podciśnienie jest na wężyku od regulacji doładowania turbiny. Na koniec zostawię sobie regulację sztangi kierownic spalin. Powoli wyczerpują mi się pomysły i zastanawiam się, czy te wszystkie problemy nie są spowodowane uszkodzonym turbo...
Wihajster Opublikowano 31 Marca 2015 Opublikowano 31 Marca 2015 Nie wiem czy dobrze zrobiłem te logi: VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logs 011 BS ma byc!!!
nexusmax Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2015 (edytowane) Wrzucam poprawione Logi 11BS http://vaglog.pl/log_211324.html Dziś podłączyłem wężyk blisko vakum pompy i z pominięciem wszystkich innych wężyków wpiąłem go do N75. Z wężyka wejściowe podciśnienie do n75 było 0,85bar a wyjściowe z N75 to 0,52 bara na biegu jałowym. . Mam rozumieć, że N75 do wymiany? Edytowane 10 Kwietnia 2015 przez nexusmax
Musashi Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Opublikowano 15 Kwietnia 2015 (edytowane) nie, sztangi nie ruszaj. szukaj drobnej nieszczelności Edytowane 15 Kwietnia 2015 przez Musashi
nexusmax Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Wymieniłem N75 na nowy i podciśnienie wzrosło do 0.65 bara. Do 2500obr dalej turbina nie idzie po mapie. Skończyły mi się wszelkie pomysły. Podpiąłem gruchę turbiny bezpośrednio pod vacum i turbo zbiera się idealnie, tylko przy puszczeniu gazu słychać głośny turbo surge. Nie pisałem tego wcześniej ale turbo surge występuje u mnie nawet z prawidłowo podpiętymi wężykami. Po wymianie N75 dźwięk ten jest dużo częściej słyszalny. Czy powyższe ma jakikolwiek wpływ na brak doładowania? Nie wiem co mam już robić, chyba skończy się tak że turbo oddam do regeneracji.
Musashi Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Opublikowano 17 Kwietnia 2015 (edytowane) w twoich logach brakuje grupy 003, statycznej dynamiecznej i BS. Było nt. poczytać. jeżeli je zamieścisz może da się coś więcej powiedzieć. podłącz turbinę normalnie, odepnij złączkę przepływki G70 i sprawdź ponownie. btw. "turbo surge"? Edytowane 17 Kwietnia 2015 przez Musashi
nexusmax Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 17 Kwietnia 2015 (edytowane) w twoich logach brakuje grupy 003, statycznej dynamiecznej i BS. Było nt. poczytać. jeżeli je zamieścisz może da się coś więcej powiedzieć. podłącz turbinę normalnie, odepnij złączkę przepływki G70 i sprawdź ponownie. Statyczne 003 http://vaglog.pl/log_213461.html Dynamiczne 003 http://vaglog.pl/log_213462.html BS http://vaglog.pl/log_213460.html Nie zdążyłem sprawdzić z odłączoną przepływką ale na pewno to zrobię. btw. "turbo surge"? Przy puszczeniu gazu na niższych obrotach pojawia mi się za każdym razem dźwięk przypominający coś takiego: Edytowane 17 Kwietnia 2015 przez nexusmax
SotoM Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Taki dźwięk zazwyczaj występuje gdy jest grucha turbo uszkodzona-menbrama/sprężyna uszkodzona- ten dźwięk pojawił się po czyszczeniu vnt? Ten pierścień przekładałeś?
nexusmax Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Pierścień przekładałem ale tylko delikatnie się poprawiło (przypadek?). Wyżej ktoś napisał że przy tej turbinie nie ma znaczenia ułożenie pierścienia. Ten dźwięk mam już od dwóch lat, ale do tej pory występował 3 razy na miesiąc a po wymianie zaworka N75 mam go cały czas przy puszczeniu gazu. Jak ma się to do podpięcia gruchy bezpośrednio pod Vacum? Dźwięk jest wtedy niezwykle głośny i przy mocniejszym wciśnięciu gazu potrafi zatelepać silnikiem. Jednak tylko wtedy na logach doładowanie od samego dołu jest idealne. Gruchę sprawdzałem strzykawką czy się cofa i nie zauważyłem aby opadała, ale nie wykluczam uszkodzenia. Czy coś wynika z logów, które przesłałem?
Musashi Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Opublikowano 17 Kwietnia 2015 dzwiek nie jest zbyt ciekawy, jakby się wirnik turbiny lub kompresora obcierał o obudowę. sugerowałbym zdjecię z turbiny rury powietrza od filtra. i sprawdzenie czy obracając wirnikiem czy nie ma luzow i nie obciera sie o obudowę.
JacaTouran Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Pierścień zmiennej geometrii w tym turbo nie ma najmniejszego znaczenia, możesz go sobie przekładać do woli i różnicy nie będzie bo nie zmieni to położenia łopatek. Jeżeli masz hamulec twardy jak skała to masz nieszczelnosc w układzie podciśnienia, innej opcji nie ma. Powinno być słyszalne minimalne syczenie. Wyeliminuje nieszczelnosc i auto się obudzi.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się