zbyszekk Opublikowano 28 Marca 2015 Opublikowano 28 Marca 2015 (edytowane) Audi A4 B6 avant, quattro, 1.9TDI PD AVF Proszę o analizę logów. Błędów silnika nie ma, problemów jako takich też nie, chociaż wydaje mi się że silnik chodzi trochę głośno i twardo. Co można powiedzieć o pompowtryskach, doładowaniu i MAFie? Czy kąt synchronizacji (gr. 004) tak ma skakać? Czy zmiana kąta lekko na minus może poprawić kulturę pracy silnika? Czy to normalne że przy logowaniu BS grupy 003 i 011 wyraźnie słychać zmianę w pracy silnika przy przełączaniu ON na OFF i OFF na ON? DYNAMICZNE (jeśli trzeba powtórzyć któreś pojedynczo to dajcie znać):Grupa 000, 001, 003: http://vaglog.pl/log_210664.htmlGrupa 010, 011: http://vaglog.pl/log_210665.htmlGrupa 004, 008: http://vaglog.pl/log_210666.htmlBASIC SETTINGS:Grupa 003: http://vaglog.pl/log_210663.htmlGrupa 011: http://vaglog.pl/log_210662.htmlGrupa 000: http://vaglog.pl/log_210661.htmlSTATYCZNE:Grupa 018, 023: http://vaglog.pl/log_210660.htmlGrupa 004, 007, 013: http://vaglog.pl/log_210659.htmlGrupa 000, 001, 003: http://vaglog.pl/log_210658.html Edytowane 28 Marca 2015 przez zbyszekk
pakotomasz Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Ja tu nie widzę niczego bardziej niepokojącego. Jeśli nie masz problemów w codziennym użytkowaniu to nie wiem czy jest sens grzebać
lukaszooo Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Zdrowy silnikowiec jedynie turbo troszke faluje ale puki co radze przegonić porządnie auto, co do twardości to profilaktycznie zdejmij pokrywe zaworów i zobacz jak wygląda wałek i szklanki.
zbyszekk Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Dzięki za zainteresowanie tematem. Samochód regularnie "przeganiany" o ile na to warunki na drodze pozwalają Czy mógłbyś coś więcej na temat tego wałka napisać, jak poznam czy jest ok czy nie?
Homiczek Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Opublikowano 14 Kwietnia 2015 no turbo trochę brudne i skacze. Przegonić ale porządnie, tj 5 bieg i od 120 do okolic 200 na autobahnie bo trzeba długo na pełnym bucie
lukaszooo Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Powtarzasz głupotę która ktos palnął, bo chciał aby komus stała sie krzywda..... Powiedz czym różni się praca turbiny na 3 biegu 100km/h i 4000RPM a czym na 5 biegu przy 200km/h i 4000 RPM ???????? Jest to głupota i bezsensowne jej powtarzanie.
Homiczek Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Powtarzasz głupotę która ktos palnął, bo chciał aby komus stała sie krzywda..... Powiedz czym różni się praca turbiny na 3 biegu 100km/h i 4000RPM a czym na 5 biegu przy 200km/h i 4000 RPM ???????? Jest to głupota i bezsensowne jej powtarzanie. to nie jest głupota tylko znajomość parametrów ecu... po takim przeciągnięciu EGT podnosi się nawet w okolice 700 stopni celsiusza, a wg specyfikacji Boscha dpf sie wypala 550-650. a że wypalanie dpfa to wypalanie sadzy, więc przy okazji wypala się sadza z łopatek kierownicy
lukaszooo Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Opublikowano 14 Kwietnia 2015 (edytowane) Znajdz w 2002r DPFa. Co do temp sadzy to wiesz ze dzwoni tylko nie wiesz gdzie, przy zwykłej pracy temp spalin nigdy nie dojdzie do 700C choć bys jechał i 300km/h, doczytaj na ten temat bo w tym procesie wypalania DPFa katowanie nie jest istotne. Edytowane 14 Kwietnia 2015 przez lukaszooo
Homiczek Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Znajdz w 2002r DPFa. Co do temp sadzy to wiesz ze dzwoni tylko nie wiesz gdzie, przy zwykłej pracy temp spalin nigdy nie dojdzie do 700C choć bys jechał i 300km/h, doczytaj na ten temat bo w tym procesie wypalania DPFa katowanie nie jest istotne. czy ja napisałem że w tym avf jest dpf ?? czytaj ze zrozumieniem podważ coś co napisałem faktami !!! jak nie wiesz w jakim procesie wypala się dpf oraz jakie są temperatury spalin do uzyskania w dieslu to sam się dokształć sam pisałeś 'przegonić auto' - i widzę że sam zgapiłeś od innych, skoro nie wiesz o czym mówisz...
lukaszooo Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Opublikowano 14 Kwietnia 2015 (edytowane) Według tego co mysle i co robie jadac 200km/h turbo wykonuje mniej pracy kierownicami niz podczas katowania w miescie miedzy światłami do max 3 biegu, i według mojej mysli jesli mam je rozruszać lepiej jest jesli ostro latam po miescie. O DPF jest więcej mitów niz faktów kto jezdził autem z tym wynalazkiem ten wie,tyle odemnie na ten temat. Edytowane 14 Kwietnia 2015 przez lukaszooo
zbyszekk Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Nie sądziłem że mój temat wywoła takie emocje Dla waszego spokoju mogę zapewnić że samochód jest jeżdżony obydwoma stylami (no może nie 200km/h bo na polskich autostradach ciężko ale 160 to spokojnie). Być może mimo zróżnicowanego stylu jazdy turbo wymaga wyczyszczenia, ostatnio była czyszczona ponad 4 lata temu po usunięciu kata.
Biszczan Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Dopóki nie wpada w tryb awaryjny to nic bym nie ruszał. Nie wiem po co w ogóle temat o DPF skoro właściciela to nie interesuje
zbyszekk Opublikowano 22 Maja 2015 Autor Opublikowano 22 Maja 2015 Wyregulowałem kąt synchronizacji lekko poniżej 0. Wydaje mi się że poprawiło to trochę kulturę pracy silnika, pracuje mniej twardo. Pojeździłem chwilę, w wolnych chwilach poczytałem jeszcze trochę na temat diagnostyki siników TDI i znalazłem coś takiego: http://www.audi-portal.com/en/diagnostic/ecu_10558.html#1wynika z tego jasno że w BS na grupie 011 pomiędzy dwoma skrajnymi ustawieniami zmiennej geometrii turbiny powinna występować różnica co najmniej 80 mbar (dla AWX/AVF): 011 Basic setting: Turbochargers 1) Start engine 2) Start basic setting 3) Engine speed idling KNote: The turbocharger is now activated alternatingly at duty cycles of 0...20 % and 80...100 %. In this, the difference in the value 3 (actual charge pressure) between CPC n.active and CPC active must be at least 80 mbar. The engine speed is automatically increased. Logi z marca BS 011: http://vaglog.pl/log_210662.html- różnica 12 mbar , geometria działa widocznie wystarczająco aby nie wyrzucać błędów na VAGu ale zdecydowanie zbyt słabo aby osiągnąć fabryczne wartości. Postanowiłem zrobić logi ponownie bo przecież samochód jedzie dobrze. Logi sprzed tygodnia BS 011: http://vaglog.pl/log_218199.html- różnica 105 mbar Wynika z tego że być może czasami geometria się przycina albo po prostu turbina jest zamulona po zimie. Pojeżdżę trochę i za kilka tygodni sprawdzę ponownie.
lukaszooo Opublikowano 22 Maja 2015 Opublikowano 22 Maja 2015 Lektura lekturami a w praktyce logowanie 11BS polega na podwyższeniu obrotów do ok 1400rpm i podawaniu ok 12V na zaworek N75. Skutkiem jest otwieranie i zamykanie zaworu n75. Gdy nie było komputerów i vaga podawało sie 12V na zaworek N75 i działo sie to samo............... Reczynie sprawdzisz wszystko na 100%, jesli wakuometr na wyjsciu pokazuje ok -0,9 bar a N75 po podaniu 12V przepuszcza ok -0,7 układ sterowania jest ok a problem lezy w zapieczonych kierownicach. Jesli to sprawdzisz nie bedziesz musiał przeliczać cyferek.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się