Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Gotuje wode pomocy


lolek55521

Rekomendowane odpowiedzi

troche kopci ale tak od poczatku bylo a plynu nie ubywalo ;/ weze do nagrzewnicy jeden jest bardzo goracy a 2 niej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


weze do nagrzewnicy jeden jest bardzo goracy a 2 niej

To ja bym się na to dokładnie przyjrzał - powinny mieć taką samą albo bardzo zbliżoną temp. Masz jakieś problem z nagrzewnicą na 99%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

podepnę się pod temat.

Auto 1.8 t BEX Q zagazowany. Wracałem dziś z wymiany oleju i odniosłem wrażenie, że silnik się jakoś mocno nagrzał po dosłownie 3 km po mieście bez szaleństw (temp. zew ok. 10 stopni, temp. na zegarach równo 90, ale nie dało się dotknąć większości elementów przy silniku). Po podpięciu pod VAG pokazało temp cieczy 97 stopni, ale wahała się od 90 - 99 w zależności od przygazowania. Pomiar robiony na postoju w garażu podziemnym. CZy to normalna temperatura w takich warunkach (co będzie przy 30 stopniowych upałach)? Jaka może być róznica między temp na zegarach a tą z VAGa? Jaką temperaturę pokazuje wam zegar przy ostrej jeżdzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura powinna być sukcesywnie zbijana, niezależnie od stylu jazdy. Generalnie coś szybko Ci się zagrzał skoro tak. Może też ktoś intensywnie śmigał i testował auto zaraz przed Twoim odbiorem?

Sprawdź tak w ogóle czy puszcza płyn chłodniczy na chłodnicę gdy masz te 90 na desce. Ogólnie miedzy VAG-em a deską za dużych różnic nie powinno być, zdaje mi się że parę stopni max

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki,

problem w tym,że cały czas byłem przy zmianie oleju. Dodam tylko, że poprzedni właściciel zalał dwa razy 10w40 max life valvoline a ja sobie wymśliłem, że zaleję motula 5w40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm, olej nie powinien mieć takiego wpływu na ten problem, ciekawe...

Sprawdź jak sytuacja będzie wyglądać następnym razem, lub po prostu na postoju i czy chłodnica się nagrzewa. Jak problem się powtorzy a chlodnica byłaby zimna to mogłoby wskazywać na zablokowany termostat ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki że dałeś znać co było problemem :thumbup1: Temat będzie bardziej owocny innym userom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Nie będę zakładał nowego tematu, nie chcę zaśmiecać forum. Otóż mój problem jest podobny do tego, który został poruszony w tym temacie. Autko nagrzewa się normalnie, nie przełącza się jednak na gaz nawet przy 90 st. Gdy zacznę "gazować" na postoju, gdy zegar pokazuje 90 st, temperatura zaczyna rosnąć w dość szybkim tempie i potrafi przekroczyć 105. Termostat sprawdzony metodą wrzącej wody, jednak dolny wąż zimny, z nawiewu zimne powietrze, nie załącza się wentylator, mogę zatrzymać go palcem. Znajomy mówi, że to na bank UPG lub nawet sama głowica :( Słysząc ile może to kosztować, trochę się przestraszyłem. Nie piłuję auta, a silnik był wymieniany z ADR na APT kilka lat temu. Ma ktoś pomysły, czy pogodzić się z tą UPG lub/i nawet głowicą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co, termostat wyjęty z auta przy teście z garnkiem działa jak należy a w aucie już nie? Bo wygląda jakby blokował się w pozycji zamkniętej ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Moźe był odwrotnie włożony? Wstawiłem tak jak był. Może, gdy zaczęły się cieplejsze dni, zaczął się grzać, przez źle włożony termostat? Wstawiłem go sprężyną w kierunku bloku silnika, a tą "igłą" w stronę chłodnicy.

Dodam, że auto całą zimę stało, tj od października do marca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:eusathink: Wygląda na to że dobrze go wstawiłeś. Jeżeli przewód dolny jest zimny to mam rozumieć chłodnia też nie bierze na siebie płynu przy 90-95st? Temp była sprawdzana na blacie czy dodatkowo kompem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłodnica nagrzewa się tak jakby tylko od górnego węża. Osobiście nie mam odpowiedniego sprzętu, tj OBD2 i programu VAG, ale znajomy obiecał mi pożyczyć. Czytałem, że moge sprawdzić temperature również na klimatronicu, jednak coś pomieszałem z kombinacjami. Sprawdzałem tylko na blacie do tej pory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie okazało się że czujnik temp świrował i pokazywał złe wartości (pernamętnie 90, chociaż auto się gotowało), a wentylatory temu też nie ruszały. Po wymianie czyjnika temp wszystko wróciło do normy. Musiałbyś koniecznie popatrzeć jak to pokazuje komp jezeli chodzi o temp na silniku.

U mnie też koszta naprawy wyglądały wtedy nie za wesoło,a skończyło sie wymianą czujnika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wskaźnik na "blacie" może pokazywać dobrą wartość, a wentylatorom podawać złą? Tak czy siak będę szukał każdej możliwości byleby nie zdejmować głowicy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskaźnik na blacie może pokazywać co sobie chce, komp dostając oszukane info z wskaźnika nie załącza wentylatorów. Startują od jakiejś temp podawanej przez czujnik. U mnie niezależnie od poziomu katowania pokazywał ciągle 90, czyli opcje, gdzie termostat niby wchodzi do gry i pozwala obnizyć temp układu (oczywiście termiostat jest całkowicie od czujnika niezalezny).

Więc komp nie wiedział o przegrzewaniu się silnika :P - taki chory system był u mnie, na szczęście odkryte dość szybko

Edytowane przez s3ns
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc biorę się za wymianę czujnika :) Mógłbyś polecić jakiś? Jestem totalnie zielony, jeśli chodzi o części samochodowe,a nie chce kupić bubla. Wielkie dzęki za pomoc. Dam znać co i jak po zmianie czujnika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Tak więc biorę się za wymianę czujnika :) Mógłbyś polecić jakiś?

Nie twierdzę że to czujnik, ale jego wymiana będzie mniej $$$. Poza tym sprawdź najpierw na kompie co czujnik pokazuje i czy oszukuje zanim podejmiesz osteteczna decyzję o jego wymianie. Wstępnie nawet na zimnym silniku, dla sprawdzenia co pokazuje w stosunku do temperatury na zewnątrz, potem na odpalonym i w okolicach 90 st. jak będzie szwankował to będziesz miał jakiś trop.

Co do samego czujnika to tylko ORYGINALNY VAG-a. W tym miejscu jest o 30% droższy od zamienników, za to działa po prostu jak należy. Tak btw, u mnie własnie problem brał się z czujnika, ale między innymi temu że ktoś zaoszczedził przede mną 30-40 zł i założył jakiś zamiennik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...