hunter91 Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Dopiero po tym jaki ci zrobią zalej motula 5w40 xcess, co do katalizatora to nie lekcewaz bo turbina dostanie luzów jak dziwka w burdelu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mesiah Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Wymiana oleju nawet na najlepszy na świecie nie pomoże na taka usterkę. Nie napisałeś (chyba) jakiej firmy łańcuch i napinacz założyłeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
P1RAT Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Firmy febi ale znaczenie ma to nikłe bo łańcuch był niewymieniany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xsebo1 Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Łańcuch ponoć 200 tyś wytrzymuje, a do tego silnika polecają syntetyk. Sprawdzałeś ciśnienie oleju? Może pompa na ciepłym niedomaga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mesiah Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Jeśli nie był rozciągnięty to nie musiałeś go wymieniać. Febi albo już padł albo padnie lada chwila. Było o tym 1000 razy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xsebo1 Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2015 To mój smok oleju Kto wie co jest w twoim silniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mesiah Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Nie wiem w ogóle o co tu chodzi. Przecież każdy mechanik powinien zacząć od sprawdzenia ciśnienia oleju. U mnie smok też był przytkany ale nie aż tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2015 (edytowane) Firmy febi ale znaczenie ma to nikłe bo łańcuch był niewymieniany. i mamy winowajce, kupiłeś napinacz febi i w dodatku nie wymieniles łańcucha , mesiah chyba 4x w tym temacie powtarzal kupuj tylko ori, to nie kupiles za 650zl febi... teraz płać podwojnie za glupote sam przerabialem ten temat, raz terkotal jak diesel na cieplym, raz milczal, tez myslalem ze moze pompa oleju, przytkany smok tez sie łudziłem i wyszlo jak zawsze napinacz Edytowane 23 Kwietnia 2015 przez uszolek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mesiah Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2015 (edytowane) Nie rozumiem jednej rzeczy kolego Dawidzie. Przecież masz 1.8t a w nich tak jak w starszych ADR masz napinacz bez wtyczki (nie wiem jak było z tymi z końca produkcji). Taki napinacz w aso można upolować ponoć nawet poniżej 600zł (gdzieś w seacie się trafiały) a normalna cena to 650-700zł. Febi kosztował pewnie ponad 500. Jaki to miało sens? Rozumiem kombinacje osób które mają napinacze z wtyczką (chyba ok 1700zł w aso) ale takie wersje jak my may są do przełknięcia. Wlać płukankę LM , spuścić syf i zdjąć miskę. Wyczyścić smok i jak trzeba ( w co wątpię) wymienić pompę oleju. Złożyć i zalać LM 5w40. Następnie wymienić napinacz na taki z aso + łańcuch i spokój na długie lata. Te silniki są na prawdę ok i jak się dba to robi się przebiegi. Z drugiej strony nawet jeśli ktoś ma napinacz z wtyczką i płacze, że taki kosztuje grubą kasę to ja się dziwie. Zobaczcie na nowe auta. Części do nich kosztują majątek i za bzdety płaci się po 2-3 tyś. Pomijam fakt, że i psują się dużo częściej. Wydać te 2000zł na napinacz z łańcuchem raz na życie auta to nie tragedia. Edytowane 23 Kwietnia 2015 przez Mesiah Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hunter91 Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Mesiach dobrze gada.nie wiem czyli wiesz ale ludzi są pazerni,taniej znaczy lepiej, ale niestety nie takie rzeczy. Swoją drogą za jedzenie kupując w super marketach produkowane szczególnie dla danego koncernu także nie jestem ale jak to mówią. Każdy się pcha gdzie taniej.sam padlem ofiarą Rzeczy części nie ori i musze kupić drugi Raz także ori i z głowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mesiah Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2015 No to zawsze kończy się tak, że trzeba iść i kupić drugi raz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciej 6001 Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2015 I jak coś wiadomo co było powodem tego walenie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
P1RAT Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Otóż nikt z was nie miał racji. Łańcucha nie wymieniałem bo luzów nie miał. Oryginalny napinacz też mam sprawny więc wystarczy podmienić. Poza tym nie wiem jeszcze na 100% dokładnie ale po ściągnięciu rozrusznika widać luźną blaszkę między skrzynią a silnikiem.. Widać,że blaszka trze o dwumas. Ale by to zrobić trzeba ściągnąć skrzynię. Wtedy sprawdzę czy to tylko wina blaszki i w jakim stanie jest dwumas. Nie rozumiem jednej rzeczy kolego Dawidzie. Przecież masz 1.8t a w nich tak jak w starszych ADR masz napinacz bez wtyczki (nie wiem jak było z tymi z końca produkcji). Taki napinacz w aso można upolować ponoć nawet poniżej 600zł (gdzieś w seacie się trafiały) a normalna cena to 650-700zł. Febi kosztował pewnie ponad 500. Jaki to miało sens? Rozumiem kombinacje osób które mają napinacze z wtyczką (chyba ok 1700zł w aso) ale takie wersje jak my may są do przełknięcia. Wlać płukankę LM , spuścić syf i zdjąć miskę. Wyczyścić smok i jak trzeba ( w co wątpię) wymienić pompę oleju. Złożyć i zalać LM 5w40. Następnie wymienić napinacz na taki z aso + łańcuch i spokój na długie lata. Te silniki są na prawdę ok i jak się dba to robi się przebiegi. Z drugiej strony nawet jeśli ktoś ma napinacz z wtyczką i płacze, że taki kosztuje grubą kasę to ja się dziwie. Zobaczcie na nowe auta. Części do nich kosztują majątek i za bzdety płaci się po 2-3 tyś. Pomijam fakt, że i psują się dużo częściej. Wydać te 2000zł na napinacz z łańcuchem raz na życie auta to nie tragedia. I właśnie kolego mylisz się bardzo. Moja wersja z 2001 roku AWT ma już czujnik oleju co niesie się z tym,że jest wtyczka. Nie jest to zwykły napinacz tylko hydrauliczny.. Po drugie jak okaże się,żę to blaszka jest winowajcą tylko to zrobię płukankę i zaleję 5w40 motula. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mesiah Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Dlatego napisałem, że nie wiem jak jest z 1.8t z końca produkcji B5. Widzę już zaczęli kombinacje. Jeśli miałbym z wtyczką to też bym kombinował ale mimo wszystko podróby napinacza bym nie kupił. A w ogóle co do diagnozy to nie wymienia się wszystkiego dookoła tylko się szuka aż jest się w chociaż 90% pewnym usterki danej części. Będziesz zwalał skrzynie to dobrze sprzęgło przejrzyj i wymień chociaż tarczę i łożysko na wszelki wypadek (koszta znikome). No chyba, że już to robiłeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matiziolek21 Opublikowano 3 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2015 (edytowane) KeteO daj znać czy rozwiązałeś problem Co sądzicie o tym napinaczu? Kupował ktoś u tego sprzedawcy?http://allegro.pl/nowy-oryginalny-napinacz-058109088-1-8-1-8t-20v-i5311650885.html czy tenhttp://allegro.pl/oryg-nowy-napinacz-lancucha-vw-audi-skoda-1-8-1-8t-i5311967697.htmlWidzę różnice w znaczkach audi, który może być bardziej oryginalny? Edytowane 4 Maja 2015 przez matiziolek21 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
P1RAT Opublikowano 4 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2015 Dam dam tylko nie wiem kiedy będę miał czas by rozebrać skrzynie i wyciągnąć tą blachę ale kolega mechanik po ściągnięciu rozrusznika powiedział,że ociera ona o koło dwumasowe. I jak ją wyginał to dźwięk był różny. Więc myslę,że to powinno pomóc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
strazak93 Opublikowano 4 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2015 (edytowane) KeteO daj znać czy rozwiązałeś problem Co sądzicie o tym napinaczu? Kupował ktoś u tego sprzedawcy? http://allegro.pl/nowy-oryginalny-napinacz-058109088-1-8-1-8t-20v-i5311650885.html czy ten http://allegro.pl/oryg-nowy-napinacz-lancucha-vw-audi-skoda-1-8-1-8t-i5311967697.html Widzę różnice w znaczkach audi, który może być bardziej oryginalny? No ja sie dziwie takim tekstom,kilka postów wyżej koledzy pisali że nowy napinacz w ASO to koszt około 2tyś zł,a tu gośc chce kupić oryginał za 550zł,kolego obydwa to chinole tak jak prawie wszystkie na allegro. Edytowane 4 Maja 2015 przez strazak93 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matiziolek21 Opublikowano 5 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2015 Więc zostaje kupno w ASO. A może ma ktoś dojścia do oryginalnego lub ma używany sprawny na sprzedaż? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mesiah Opublikowano 5 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2015 Dzik ma jakieś tm dojście w aso. Podaj mi nr seryjny napinacza na pw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michaelmyers Opublikowano 13 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2015 (edytowane) Witam, podepnę się pod temat. Pacjent co prawda A6 C5, ale silnik ten sam co w temacie. Od dłuższego czasu występuję u mnie terkotanie, ale tylko na rozgrzanym silniku, na wolnych obrotach. Przy przygazowaniu do 1,5tys obrotów terkotanie ustaje. Terkotanie najczęściej pojawia się jak parkuje, lub zatrzymuje się na światłach i jest sporadyczne. Do tego występuję terkot 1sekundowy podczas rozruchu zimnego silnika. Dziś byłem u mechanika sprawdzić ciśnienie i wygląda na to, że jest poprawne. Na zimnym wolne obroty 4-5bar, przy przygazowaniu do 3k obrotów odcina i spada wskazówka manometru jakos przy 6bar. Ciepły motor, wolne obroty 1.5bar <, przy przygazowaniu dochodzi do 4 i odcina, wskazówka manometru opada. Kolejny powód, który by wykluczał pompę oleju, lub zapchany smok, to wymiana pompy oleju i miski olejowej w 2012 roku w serwisie w Niemczech. Auto ma nalatane aktualnie 255k i przebieg potwierdzony w serwisie Audi. Aktualnie zalany olej to Valvoline SynPower 5w40, filtr oleju Knecht ten duży, przejechane 5k od wymiany. Wcześniej zalany był Mobil5w30 filtr oleju mały Filtrona i terkotanie również występowało. Terkotanie pojawiło się po sprowadzeniu auta i wymianie oleju właśnie na Mobila. Jaki był wcześniej zalewany olej, to trudno mi powiedzieć. W książce serwisowej jest wpisany Fuchs 5w30, auto miało Longlife przeglądy.... Moje podejrzenie pada na napinacz/łańcuszek. Pytanie jest następujące, czy można z tym jeździć, czy jest to bezpieczne dla silnika? Nie chce się pchać na razie w koszta, bo z tego co widzę to ceny porządnego napinacza i łańcuszka są ogromne. Filmiki z terokotania: Podczas rozruchu zimnego motoru: https://youtu.be/SmLFW1vZ4ZQ Podczas pracy na wolnych obrotach i nagrzanym silniku: https://youtu.be/gipuniJ92To Edytowane 13 Maja 2015 przez michaelmyers Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się