Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Terkotanie na ciepłym w Audi A4 B5 1.8T


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dopiero po tym jaki ci zrobią zalej motula 5w40 xcess, co do katalizatora to nie lekcewaz bo turbina dostanie luzów jak dziwka w burdelu

Opublikowano

Wymiana oleju nawet na najlepszy na świecie nie pomoże na taka usterkę. Nie napisałeś (chyba) jakiej firmy łańcuch i napinacz założyłeś.

Opublikowano

Firmy febi ale znaczenie ma to nikłe bo łańcuch był niewymieniany.

Opublikowano

Łańcuch ponoć 200 tyś wytrzymuje, a do tego silnika polecają syntetyk. Sprawdzałeś ciśnienie oleju? Może pompa na ciepłym niedomaga

Opublikowano

Jeśli nie był rozciągnięty to nie musiałeś go wymieniać. Febi albo już padł albo padnie lada chwila. Było o tym 1000 razy.

Opublikowano

To mój smok oleju fa6a91780c5d376e91c0c6ada357d9fb.jpg

Kto wie co jest w twoim silniku

Opublikowano

Nie wiem w ogóle o co tu chodzi. Przecież każdy mechanik powinien zacząć od sprawdzenia ciśnienia oleju. U mnie smok też był przytkany ale nie aż tak.

Opublikowano (edytowane)

Firmy febi ale znaczenie ma to nikłe bo łańcuch był niewymieniany.

i mamy winowajce, kupiłeś napinacz febi i w dodatku nie wymieniles łańcucha , mesiah chyba 4x w tym temacie powtarzal kupuj tylko ori, to nie kupiles za 650zl febi...

teraz płać podwojnie za glupote

sam przerabialem ten temat, raz terkotal jak diesel na cieplym, raz milczal, tez myslalem ze moze pompa oleju, przytkany smok tez sie łudziłem

i wyszlo jak zawsze :decayed: napinacz :D

Edytowane przez uszolek
Opublikowano (edytowane)

Nie rozumiem jednej rzeczy kolego Dawidzie. Przecież masz 1.8t a w nich tak jak w starszych ADR masz napinacz bez wtyczki (nie wiem jak było z tymi z końca produkcji). Taki napinacz w aso można upolować ponoć nawet poniżej 600zł (gdzieś w seacie się trafiały) a normalna cena to 650-700zł. Febi kosztował pewnie ponad 500. Jaki to miało sens? Rozumiem kombinacje osób które mają napinacze z wtyczką (chyba ok 1700zł w aso) ale takie wersje jak my may są do przełknięcia. Wlać płukankę LM , spuścić syf i zdjąć miskę. Wyczyścić smok i jak trzeba ( w co wątpię) wymienić pompę oleju. Złożyć i zalać LM 5w40. Następnie wymienić napinacz na taki z aso + łańcuch i spokój na długie lata. Te silniki są na prawdę ok i jak się dba to robi się przebiegi. Z drugiej strony nawet jeśli ktoś ma napinacz z wtyczką i płacze, że taki kosztuje grubą kasę to ja się dziwie. Zobaczcie na nowe auta. Części do nich kosztują majątek i za bzdety płaci się po 2-3 tyś. Pomijam fakt, że i psują się dużo częściej. Wydać te 2000zł na napinacz z łańcuchem raz na życie auta to nie tragedia.

Edytowane przez Mesiah
Opublikowano

Mesiach dobrze gada.nie wiem czyli wiesz ale ludzi są pazerni,taniej znaczy lepiej, ale niestety nie takie rzeczy. Swoją drogą za jedzenie kupując w super marketach produkowane szczególnie dla danego koncernu także nie jestem ale jak to mówią. Każdy się pcha gdzie taniej.sam padlem ofiarą Rzeczy części nie ori i musze kupić drugi Raz także ori i z głowy

Opublikowano

No to zawsze kończy się tak, że trzeba iść i kupić drugi raz.

Opublikowano

I jak coś wiadomo co było powodem tego walenie ?

Opublikowano

Otóż nikt z was nie miał racji. Łańcucha nie wymieniałem bo luzów nie miał. Oryginalny napinacz też mam sprawny więc wystarczy podmienić. Poza tym nie wiem jeszcze na 100% dokładnie ale po ściągnięciu rozrusznika widać luźną blaszkę między skrzynią a silnikiem.. Widać,że blaszka trze o dwumas. Ale by to zrobić trzeba ściągnąć skrzynię. Wtedy sprawdzę czy to tylko wina blaszki i w jakim stanie jest dwumas.


Nie rozumiem jednej rzeczy kolego Dawidzie. Przecież masz 1.8t a w nich tak jak w starszych ADR masz napinacz bez wtyczki (nie wiem jak było z tymi z końca produkcji). Taki napinacz w aso można upolować ponoć nawet poniżej 600zł (gdzieś w seacie się trafiały) a normalna cena to 650-700zł. Febi kosztował pewnie ponad 500. Jaki to miało sens? Rozumiem kombinacje osób które mają napinacze z wtyczką (chyba ok 1700zł w aso) ale takie wersje jak my may są do przełknięcia. Wlać płukankę LM , spuścić syf i zdjąć miskę. Wyczyścić smok i jak trzeba ( w co wątpię) wymienić pompę oleju. Złożyć i zalać LM 5w40. Następnie wymienić napinacz na taki z aso + łańcuch i spokój na długie lata. Te silniki są na prawdę ok i jak się dba to robi się przebiegi. Z drugiej strony nawet jeśli ktoś ma napinacz z wtyczką i płacze, że taki kosztuje grubą kasę to ja się dziwie. Zobaczcie na nowe auta. Części do nich kosztują majątek i za bzdety płaci się po 2-3 tyś. Pomijam fakt, że i psują się dużo częściej. Wydać te 2000zł na napinacz z łańcuchem raz na życie auta to nie tragedia.

I właśnie kolego mylisz się bardzo. Moja wersja z 2001 roku AWT ma już czujnik oleju co niesie się z tym,że jest wtyczka. Nie jest to zwykły napinacz tylko hydrauliczny.. Po drugie jak okaże się,żę to blaszka jest winowajcą tylko to zrobię płukankę i zaleję 5w40 motula.

Opublikowano

Dlatego napisałem, że nie wiem jak jest z 1.8t z końca produkcji B5. Widzę już zaczęli kombinacje. Jeśli miałbym z wtyczką to też bym kombinował ale mimo wszystko podróby napinacza bym nie kupił. A w ogóle co do diagnozy to nie wymienia się wszystkiego dookoła tylko się szuka aż jest się w chociaż 90% pewnym usterki danej części. Będziesz zwalał skrzynie to dobrze sprzęgło przejrzyj i wymień chociaż tarczę i łożysko na wszelki wypadek (koszta znikome). No chyba, że już to robiłeś.

Opublikowano (edytowane)

KeteO daj znać czy rozwiązałeś problem ;)

Co sądzicie o tym napinaczu? Kupował ktoś u tego sprzedawcy?

http://allegro.pl/nowy-oryginalny-napinacz-058109088-1-8-1-8t-20v-i5311650885.html

czy ten

http://allegro.pl/oryg-nowy-napinacz-lancucha-vw-audi-skoda-1-8-1-8t-i5311967697.html

Widzę różnice w znaczkach audi, który może być bardziej oryginalny?

Edytowane przez matiziolek21
Opublikowano

Dam dam tylko nie wiem kiedy będę miał czas by rozebrać skrzynie i wyciągnąć tą blachę ale kolega mechanik po ściągnięciu rozrusznika powiedział,że ociera ona o koło dwumasowe. I jak ją wyginał to dźwięk był różny. Więc myslę,że to powinno pomóc.

Opublikowano (edytowane)

KeteO daj znać czy rozwiązałeś problem ;)

Co sądzicie o tym napinaczu? Kupował ktoś u tego sprzedawcy?

http://allegro.pl/nowy-oryginalny-napinacz-058109088-1-8-1-8t-20v-i5311650885.html

czy ten

http://allegro.pl/oryg-nowy-napinacz-lancucha-vw-audi-skoda-1-8-1-8t-i5311967697.html

Widzę różnice w znaczkach audi, który może być bardziej oryginalny?

No ja sie dziwie takim tekstom,kilka postów wyżej koledzy pisali że nowy napinacz w ASO to koszt około 2tyś zł,a tu gośc chce kupić oryginał za 550zł,kolego obydwa to chinole tak jak prawie wszystkie na allegro.

Edytowane przez strazak93
Opublikowano

Więc zostaje kupno w ASO. A może ma ktoś dojścia do oryginalnego lub ma używany sprawny na sprzedaż?


Opublikowano

Dzik ma jakieś tm dojście w aso. Podaj mi nr seryjny napinacza na pw.

Opublikowano (edytowane)

Witam, podepnę się pod temat. Pacjent co prawda A6 C5, ale silnik ten sam co w temacie. Od dłuższego czasu występuję u mnie terkotanie, ale tylko na rozgrzanym silniku, na wolnych obrotach. Przy przygazowaniu do 1,5tys obrotów terkotanie ustaje. Terkotanie najczęściej pojawia się jak parkuje, lub zatrzymuje się na światłach i jest sporadyczne. Do tego występuję terkot 1sekundowy podczas rozruchu zimnego silnika. Dziś byłem u mechanika sprawdzić ciśnienie i wygląda na to, że jest poprawne.

Na zimnym wolne obroty 4-5bar, przy przygazowaniu do 3k obrotów odcina i spada wskazówka manometru jakos przy 6bar.

Ciepły motor, wolne obroty 1.5bar <, przy przygazowaniu dochodzi do 4 i odcina, wskazówka manometru opada.

Kolejny powód, który by wykluczał pompę oleju, lub zapchany smok, to wymiana pompy oleju i miski olejowej w 2012 roku w serwisie w Niemczech. Auto ma nalatane aktualnie 255k i przebieg potwierdzony w serwisie Audi. Aktualnie zalany olej to Valvoline SynPower 5w40, filtr oleju Knecht ten duży, przejechane 5k od wymiany. Wcześniej zalany był Mobil5w30 filtr oleju mały Filtrona i terkotanie również występowało. Terkotanie pojawiło się po sprowadzeniu auta i wymianie oleju właśnie na Mobila. Jaki był wcześniej zalewany olej, to trudno mi powiedzieć. W książce serwisowej jest wpisany Fuchs 5w30, auto miało Longlife przeglądy....

Moje podejrzenie pada na napinacz/łańcuszek. Pytanie jest następujące, czy można z tym jeździć, czy jest to bezpieczne dla silnika? Nie chce się pchać na razie w koszta, bo z tego co widzę to ceny porządnego napinacza i łańcuszka są ogromne.

Filmiki z terokotania:

Podczas rozruchu zimnego motoru:

https://youtu.be/SmLFW1vZ4ZQ

Podczas pracy na wolnych obrotach i nagrzanym silniku:

https://youtu.be/gipuniJ92To

Edytowane przez michaelmyers

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...