Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błędne wskazania poziomu paliwa


azure

Rekomendowane odpowiedzi

Szukałem, ale konkretnej odpowiedzi nie znalazłem więc uprzejmie proszę o nie usuwanie tematu :-)

Wskaźnik pokazywał poziom prawidłowo.

Zatankowałem do pełna, przejechałem 100km. Wtedy auto przechodziło szereg kosmetycznych zabiegów typu zmiana tarcz, kół itp.

W między czasie zauważyłem, że licznikowi coś pokręciło się i wskazówka raz lądowała za maksimum poza skalą, innym razem pokazywała 1/2 baku lub też nie potrafiła znaleźć pozycji.

Uważałem, że po zatankowaniu problem zniknie. Dzisiaj znowu zatankowałem do pełna i problem dalej jest - wskazówka zatrzymuje się poza skalą.

Gdzie szukać przyczyny tego problemu? Auto wskazuje prawidłowo zasięg na aktualnym paliwie, tylko poziom jest źle wskazywany...

Co istotne - nie mogę podpiąć się swoim kablem (od Viakena) do pozycji 17- Instruments, więc tutaj niewiele VAGiem zdziałam... z tego co czytałem to często zmiana kabla na chinola rozwiązuje problem, jak tak to chyba trzeba złożyć reklamację do Viakena :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luknij u kogoś na vagu coś ci pokaże ale na moje oko masz coś z pływakiem tak jakby ci sie przywieszał .. hmm co ci doradzić mogę to tylko to co napisałem

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naiwnie rozkminiam czy da radę uniknąć zdejmowania kanapy i dobierania się do pompy i pływaka... :-D

Nie chce mi się, ale jakoś nie zanosi się żeby samoczynnie przeszło mu... ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwie opcje albo płytka opływają albo wskaźnik. Najpierw vag grupa 17 i test wskaźnik powinien zrobić ruch max minimum a następnie ustawić się pionowo. Jeśli test ok musisz wyciągnąć pływak i przeczyścić potencjometr papierem wodnym. Innych usterek praktycznie się nie spotyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie było tak samo, komputer wskazywał prawidłowo dystans a wskaźnik paliwa żył swoim życiem. Po odpieciu klem akumulatora zaczął oszukiwać. W weekend rozebralem licznik, wyjałem wskaźnik paliwa, otworzyłem mechanizm (mały magnez wylatuje) złożyłem i piękne działa.

Wybebeszyłem plastikowy panel z elektroniki i przeplukalem wodą destylowaną, nie używać nic innego bo będą rysy. Glosniczek tylko 32 om, 4 om mi się już spalił

Proponuje zabezpieczyć osłonę plastikową, licznik wychodzi na styk. Wypchnac od tyłu przez panel bezpieczników w razie potrzeby

39ea0f3937f893dea259bc3a98db85f7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady miejsca nie jest tak mało. Licznik trzeba nachylic najpierw gora do siebie bo kostki zachaczaja i wychodzi bez żadnego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód postał prawie tydzień niejeżdżony i problem z poziomem paliwa ustąpił. Wskazówka pokazuje prawidłowo... a skoro tak to trzeba się liczyć z tym, że równie nagle jak problem zniknął tak samo może ponownie pojawić się :-)

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też tak było że czasem po odpaleniu pokazywał prawidłowo. 1,5 roku jeździłem, i trwale się nie naprawiło. Glosniczek padł i wziąłem się za to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam problem ze wskaźnikiem poziomu paliwa. Do momentu rezerwy wskazuje poprawnie, gdy zapali się już kontrolka od poziomu paliwa, po ponownym uruchomieniu wskazówka leży poniżej minimum skali.

To nie wina wskaźników, testy przechodzą pomyślnie.

W moim przypadku da się z tym żyć :) Może auto przestrzega, by nie jeździć na rezerwie? :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W napędzie wskaźnika jest malutki magnez z zębatką i dwie blaszki otaczają go połączone z cewkami. U mnie chyba się stykaly

Rozgialem je od siebie i dogialem do pokrywy zamykającej i hula jak nowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja mam tak że wskazówka pokazuje dobrze a na komputerze pokładowym za wyża... I nie wiem o co kaman. Dzień przed wymieniałem napinacz do alternatora. Czy to przez to???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam odgrzeje kotleta u mnie po zatankowaniu do pełna wskaźnik pokazuje max a komputer widzi tylko do przejechania 750 km ,jestem w stanie przejechać 200 km i nadal pokazuje 750 km dopiero później komputer okazuje mniej . Kwestia jakiejś kalibracji ???? Czy o co chodzi ? Wcześniej po zatankowaniu do pełna pokazywał ponad 1000 km do przejechania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...