Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rzyga olejem z tłumika.


Coldfire28

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent: A4 B5 FL 1999r. ANB

3 tyg temu zakupiłem audike. Wstawiłem kpl rozrząd , zrobiłem płukanke archoil i zalałem olej tymczasowy gulf 5w40 zeby po 3 tys zalać po kolejnej plukance LM synthoil high 5w40. Doradził mi tak przyjaciel:) Do tego wjechał nowy gaz STAG i kpl tarcz i klocków. Teraz okazuje sie ze bierze olej. Po wymianie byl full na bagnecie w tym momencie jest lekko ponad połową miedzy minimum a maximum. Raptem 600km zrobione. Napisałem do poprzedniego właściciela mówił ze po prostu dolewał olej i ze bylo to robione co 1000 km w zaleznosci od stylu jazdy.

Szukam winowajcy, ponieżej dodaje filmik z przegazowaniu maszyny na jalowym na lpg.
Pisze tu bo moze ktos mi podpowie abym nie dal sie zrobic u mechanika i nie wymienial po kolei pierscieni, uszczelniaczy, regenerował turbo itd ....

https://drive.google.com/file/d/0Bzz054MRr-_wM0JyczNITmZGVjQ/view?usp=sharing

Edytowane przez Coldfire28
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

nie działa ten link, który wstawiłeś.

Jeżeli rzyga olejem z wydechu, to znaczy, że gdzieś się coś rozszczelniło. Niestety może okazać się, że turbo powiedziało sajonara :kwasny:

BTW uzupełnij profil :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam oleju nie widzę. Widać tylko spaliny po przegazówce a to coś innego. Tak w ogóle to ubywa Ci oliwy? ( nie pytam o wycieki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 17s to widać spaliny a nie olej. Pokaż fotkę rury z bliska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja widze wyraźnie, że faktycznie leci jak by olej. Na niebiesko nie dymi czyli raczej go nie spala tylko wyrzuca, podpisałbym się nad tym co kolega wyżej napisał, że turbo może gdzieś puszczać, a jak z uszczelką? Płyn w zbiorniczku ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płynu nie ubywa, nalotu na korku nie mam. Co do uszczelki to nie wiem ale raczej cala. Mechanik raczej by coś powiedział jak wymieniał rozrząd z olejem czy tez gazownik. Na filmiku widać niebieskiego baczka. Jak się dobrze przyjrzysz w 15s. Poprzedni właściciel już dolewał olej wiec raczej bym nie stawiał na uszczelkę bo by już dawno była maź na korku. aha przebieg 248 tysi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hunter91 czy oby gumki na popychaczach nie daja oznak dymienia przy zimnym starcie ?? Rano nie kopci przy odpalaniu. Tylko przy wysokich obrotach. Są jakieś sposoby na sprawdzenie tej usterki ?? Wiem, że mozna sprawdzic rury od intercoolera i wirnik turbo. Może uda mi sie jutro podjechac do kogos na kanal to sprawdze. Czy mozemy wykluczyc rzeczy typu odma, n75, gruszka od turba, wastegate ?? Co do dzwieku turbiny to załącza sie kolo 2tys i slychac zasysanie powietrza bez gwizdu, jak odpuszcze gaz słychać tak jakby grzechotanie. Auto ciagnie w przod :)

Edytowane przez Coldfire28
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym grzechotaniem przy zejściu z obrotów to może być klapka WG (u mnie tak było).

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w b6 jak pluł olejem to było turbo do roboty plus gumki na popychaczach także na bank turbina zawineła się pod koc ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po 1500km i łykło 0,5l oleju ... Jak dla mnie to za duzo. W skali 10tys to wyjdzie mi cała druga banka .... Rozmawiałem ze swoim mechanikiem obstawia uszczelniacze i pierscienie. Pytałem o sprawdzenie kompresji i powiedział, że to mało wiarygodna metoda. Mimo że cisnienie bedzie dobre to i tak moze dalej spalac olej.

A co z zapchana odma??

Jeżeli chodzi o poranne rozruchy to brak dymu. Auto przyspiesza normalnie. Tzn czuć ze turbo ciągnie :)

Ktoś mógłby mi przybliżyć koszty wymiany pierścieni i uszczelniaczy??

Zapomnialem dodac jeszcze, że zrobilem znów mały teścik. Na benzynie go przegazowałem na jalowym i nic nie wyplul. Później na gazie i znow cos plunął ... Po zmacaniu była jakby woda + nagar z tłumika. Szkoda ze jak nagrywalem film dla Was to tego nie sprawdziłem :(

Edytowane przez Coldfire28
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie silnik nie pluje olejem tylko jak spala ci 0,5 l na 1500km to ta sadza musi gdzieś sie zbierać . ze słabej jakości paliwa robi sie woda + ten nagar sadzy i mamy ciemne plamy podobne do oleju. mam tak w firmówce też ponad 0,5l na 1000km bierze i chlapie coś podobnego z tłumika.

Miałem już to dawno napisać ale tu każdy obstawiał turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sciagnij waz z dolotu i bedziesz widzial czy olej stoi i czy to turbo plus wydech zaraz za turbo odrazu obadasz klapke wg. ogolnie szykuj sie na remont bo za duzo chla oleju. mi maks 100ml na 10tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szykuje sie niestety na ten remont :( Jutro dopiero bede miał dostępny kanał to zerkne na turbo i dam znac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...