regis Opublikowano 16 Października 2008 Opublikowano 16 Października 2008 witam mam problem z przepustnicą w moim aucie. ogólnie temat przepustnic był poruszany, ale mam nadzieje że nikt się nie obrazi jak zapytam, bo jak każdy wie nowa przepustnica trochu kosztuje. wiec... przy zapaleniu autka (silnik zimny) silnik łapie około 900 obrotów, potem zaczyna go lekko dusić po czym po paru sekundach obroty spadają na około 500 po czym silnik zdycha. aby temu zapobiec trzeba dodać troszku gazu i przytrzymać obroty. problem ustaje po przejechaniu max 500 metrów i minimalnym nagrzaniu silnika. gdy auto zgaszę i palę z powrotem przy nagrzanym silniku problem nie występuje. diagnoza moim VAG'iem : nie pamiętam dokładnie kodu błędu ale mówił on o niewłaściwym odczycie położenia przepustnicy. diagnoza mechanika (mechanik polecony przez użytkowników tego forum, powiedziałbym że gość zna się dosyć dobrze na rzeczy) - stwierdził że przepustnicy nie da się poprawnie zaprogramować ponieważ jest już uszkodzony potencjometr a co za tym idzie trzeba wymienić całą przepustnicę. Koszt polecanej przez niego "siemnsowskiej" to około 650zł teraz moje pytanie czy z tym nie da się czegoś zrobić oprócz wymiany całej przepustnicy? czy nie wchodzi w rachubę wymiana potencjometru czy coś tego typu?
Norbi2 Opublikowano 16 Października 2008 Opublikowano 16 Października 2008 Witaj kolego miałem ten sam problem co ty przepustnicę się czyści ja wyczyściłem ale jak się okazało to czujnik temperatury silnika 4 pinowy był do wymiany to on steruje mieszanką paliwa i obrotami podaje sygnał do komputera u mnie nie załączał ssania i na zimnym silniku było 900 obr/min i się dławił czujnik 80 zł sam wymienisz znajduje się tam gdzie jest przy głowicy z tyłu taki kruciec plastikowy jak wymienisz zrób ręczną adaptację rozłącz na chwile akumulator i załącz spowrotem i odpal
regis Opublikowano 16 Października 2008 Autor Opublikowano 16 Października 2008 u mnie przepustnica była czyszczona jakieś 4 miesiące temu, jak nie występował jeszcze ten problem. dzięki za wskazówkę, jutro postaram się zlokalizować ten czujnik i ewentualnie znaleźć jakieś numery na nim i zakupie nowy. zobaczymy może akurat pomoże ;]
Norbi2 Opublikowano 16 Października 2008 Opublikowano 16 Października 2008 u mnie przepustnica była czyszczona jakieś 4 miesiące temu, jak nie występował jeszcze ten problem. dzięki za wskazówkę, jutro postaram się zlokalizować ten czujnik i ewentualnie znaleźć jakieś numery na nim i zakupie nowy. zobaczymy może akurat pomoże ;] najlepiej wyciągnij go na wzór bo jest kilka rodzai on jest wciskany tylko pamietaj o gumowym oringu na nim i rób to na zimnym silniku bo gromadzi się tam ciśnienie i można się poparzyć
kropelusek Opublikowano 23 Października 2008 Opublikowano 23 Października 2008 Witam, Chciałbym podzielić się doświadczeniami, mam identyczny problem, z tym że niestety udałem się do autoryzowanego serwisu. Polecam się upewnić, z tą przepustnicą, w serwisie, odrazu powiedzieli że to przepustnica wymienili na nową 1780 PLN za usługę , niestety po wymianie okazało się że przepustnica była dobra - tak, że teraz mam dwie, nową w samochodie starą w piwnicy , do tego naciągneli mnie jeszcze na wymianę termostatu 300 PLN , a problemy z obrotami przy rozruchu nie znikeły , teraz chcą wymieniać czujnk temeperatury silnika. Polecam wszystkim zacząć wymiany w odwrotnej kolejności wychodzi taniej. Pozdawiam
regis Opublikowano 23 Października 2008 Autor Opublikowano 23 Października 2008 omfg 300 zł termostat ? wymieniałem wczoraj - koszt termostatu 59zł - Wahler (koleś w jednym z większych sklepów z częściami w okolicy powiedział że nic lepszego nie maja) plus bańka 5l dynazelu -41zł plus oczywiście ręce upaplane podczas wymiany termostatu - bezcenne ale 300 zł to za dużo co do mojego problemu to czujnik temp silnika został sprawdzony także zostaje wymiana przepustnicy i tu znowu pytanie za co zapłaciłeś 1780 polskich nowych złotych ? bardzo przyzwoita przepustnica siemens'a to około 700zł plus wymiana - którą na upartego można zrobić samemu ^^
kropelusek Opublikowano 29 Października 2008 Opublikowano 29 Października 2008 Witam, Sorki za taką póżną odpowedź. Uszczelka numer katalogwy 028129748 1szt. 9,55 PLN Przepustnica numer katalogowy 058133063H 1szt. 1525,23 PLN Diagnoza własna odczyt defektów 01290050 176,90 PLN Przepustnica demotaż montaż czyszczenie kodownie USL00000096 185,00 PLN Razem: 1788,92 PLN Takie info jest na Fakturze VAT, wystawionej przez autoyzowany serwis. Dodam tylko, że po wymianie przepustnicy pojawiło sie mnóstwo błędów, i dziwnych usterek. Po ostatniej reklamacji ASO Gajos w Sopocie wystawił mi info że nie ma żadnych błędów wszystko ok, dziś byłem w innym warsztacie już nie ASO na komputerze wyszły straszne bzdury, koleś polecił mi ASO BOSCH zobzaczymy ile oni mnie skasują i jaka będzie moja dalsza przygoda Pozdrawiam
abewwa Opublikowano 18 Grudnia 2008 Opublikowano 18 Grudnia 2008 miałem podobny problem - wymieniłem czujnik temperatury taki jak w poście ,,Norbi2'' nic sie nie zmieniło nawet po wykasowaniu błędów vagiem. nadal jest błąd czujnika temperatury - czujnik sprawdziłem potencjometrem ten co kupiłem nowy i ten stary oba okazały sie być sprawne. Obroty na jałowym biegu falują 780-840obr./min cały czas nawet po nagrzaniu silnika temperatura silnika na postoju jest ok. 90stopni ale podczas jazdy spada do ok 75-80 co jest ? nie mam pojęcia co zrobić, jeden mechanik mówi wymień przepustnice - ale z tego co tu zostało napisane to może nic nie da :/ Drugi mechanik elektryk powiedział że to może być uszkodzona wiązka wchodząca do komputera która odpowiada za przesłanie tego wszystkiego z odczytów. Teraz to juz sam nie wiem ;/
kowal161 Opublikowano 18 Grudnia 2008 Opublikowano 18 Grudnia 2008 ja bym sprawdził termostat tez to przerabiałem jak silnik sie zagrzał na postoju 90 i w korkach tylko,podczas jazdy spadała tak jak u ciebie. Po wymianie termostatu nie ma roznicy czy to postoj czy tez trasa zawsze 90 co do obrotow moze jest to cos wspolnego z katalizxatorem warto by go sprawdzic mogł sie przytkac
abewwa Opublikowano 19 Grudnia 2008 Opublikowano 19 Grudnia 2008 Z tym termostatem to pewnie masz racje a co do Katalizatora to nie mógł się przytkać bo go nie ma wycięty został przez poprzedniego własciciela. Jak myślisz może mieć to wpływ że go nie ma??
kowal161 Opublikowano 19 Grudnia 2008 Opublikowano 19 Grudnia 2008 jezeli sonda została odpowiednio umieszczona to raczej nie.co siedzi zamiast kata teraz???
abewwa Opublikowano 19 Grudnia 2008 Opublikowano 19 Grudnia 2008 Dobre pytanie nie przyszło mi do głowy żeby to sprawdzić, niewiedziałem że może mieć to wpływ na mój problem. A gdzie powinna być sonda ? Czy brak Kata może ją zakłucać? ,,Kowal161'; napisałeś że zależy od jej poprawnego umieszczenia czyli gdzie ona powinna być jak nie ma kata i jak jest? Dzieki za odp. pozdrawiam
kowal161 Opublikowano 19 Grudnia 2008 Opublikowano 19 Grudnia 2008 u mnie jest ona umieszczona na poczatku kata od strony turbo nie wiem jak jest u ciebie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się