Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Naprawa pompy vacum


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Jeżeli pompa vacum puszcza paliwo do oleju to wystarczy wymienić uszczelki ? Czy lepiej kupić nówkę sztukę i mieć spokój ? Co ulega w nich najczęstszym awariom, uszczelnienia czy jakieś uszkodzenia mechaniczne?

Edytowane przez Brdm
Opublikowano

Nie ma w sprzedarzy żadnych zestawów uszczelek do tych pomp prucz dostępnej w aso na łączenie pompy do głowicy. Do pompy od 8V nie ma problemu uszczelki oringi wszystko jest w zamienniku ale do 16V...lipa

Opublikowano

Do pompy o numerze 03G145209D zestaw uszczelek + śruby kosztuje około 100-120zł

Opublikowano

I jak opłaca się robić coś takiego ?

Opublikowano

Nieszkodzi sprubować... Tylko co ma to na celu ? Powrót lepszej wydajności utrzymania/wytworzenia podciśnienia czy szczelności pompy aby olej nie trafił do ON...

Opublikowano

Chodzi o uszczelnienie... ale czy oplaca sie to robic ? Czy nie okaze sie ze uszczelki wymienione, a jednak cos nie lata jak powinno. Ogolnie mam problem z olsjem ktory ubywa jakies 200 ml na 5000km ... teraz zauwazylem ze w filtrze paliwa w ON plywaja czarne kulki ktore po wymieszaniu rozpusz zaja sie i powstaje czarny koktajl ... sporo ludzi pisze ze to syf z paliwa. Ja podejrzewam ze winowajca jest uszczelnienie owej pompy, z tym ze na foforum jest info ze oleju powinno przybywac a nie ubywac przy tej awarii.

Opublikowano

Ale olej się miesza z on a nie oddziela jak woda.

Ja na 10tkm dolewam max 500ml w zależności od stylu jazdy.

Czy warto to robić-nie zrobisz to się nie dowiesz...zazwyczaj sie wkłada drugą nówkę lub używke -co klient zechce i w jakim stanie tą pompę sobie kupi.

Opublikowano

Ja wiem ze sie miesza... ale jak delikatnie zlewalem to byly takie czarne syfy plywajace... jak zamieszalem ladnie sie rozprowadzilo i powstala mieszanina jednorodna koloru czarnego. A orientujesz sie czy duzo z tym roboty ? Znaczy z wymiana tych uszczelek ?

Opublikowano

nie miałem okazji rozbierać tej pompy.

Opublikowano

mam silnik BLB 16v, ciekła mi ropa z pompy VACUM, wymieniłem zestaw uszczelek i pomogło, ani kropli. Także myślę że warto spróbować.

Opublikowano

skąd gdzie kupowałes zestaw?? pykniesz linka...??

Opublikowano

wiesz co , mój mechanik mi to kupował na zamówienie w sklepie motoryzacyjnym. Nie podeśle linka niestety. Wspominał mi że ludzie o tym nie wiedzą ale że są takie zestawy, nowa pompa to spory wydatek. Dlatego zaryzykowałęm i się opłaciło

Opublikowano (edytowane)

Ubywa mi sporo oleju - jakies 700ml na 2500km, sprawdzam teraz dokladnie ile na ile ubywa - i poczytałem, że może właśnie pompa puszczać olej do paliwa. Na dniach sprawdze jak wygląda paliwo w filtrze.

Jak okaże się, że paliwo jest czarne jak noc i pod światło nie przechodzi w złoty kolor i będe chciał wymienić uszczelki na pompie to dużo jest z tym roboty?

Grzebania w aucie sie nie boje i dałbym rade wymienić w prawidłowy sposób wtryski więc jakieś tam pojęcie mam. I sprzęt.

Co prawda jestem świeżo po chipie więc tego oleju może więcej brać niż wcześniej (bo wiadomo, że trzeba troche pogonić) ale to i tak sporo.

Auto trzymało serie, nie dymi, na korku od chłodziwa nie ma mazi a olej ubywa. Nie sprawdzałem jeszcze obecności spalin w chłodziwie.

Pacjent: BRD 16v

Aaaa, podciśnienie książkowe bo -1,0 - jeżeli ma to jakieś znaczenie

Edytowane przez Osiollekk
Opublikowano

Ogolnie mam problem z olsjem ktory ubywa jakies 200 ml na 5000km ... teraz zauwazylem ze w filtrze paliwa w ON plywaja czarne kulki ktore po wymieszaniu rozpusz zaja sie i powstaje czarny koktajl ...

Pompa może ale wydaje mi się że uszczelniacze pod pompowtryskami puszczają.

Czarne = spaliny. Gdyby był to olej to paliwo było by jednorodnie brązowo czarne. Tak mi się przynajmniej wydaje.

Opublikowano

W 16V Zazwyczaj tandem jest temu winny... Z tego co pamiętam to w brd nie ma pod ppd uszczelnień jedynie na nich Oringi. Także ja bym celował w pompę

Demontaż jej jest nieciekawy bo przeszkadzają przewody chłodzące i do jednej śruby trzeba przygotować klucz imbus 6mm i go przyciąć aby wejść za krociec wodny -jak juz sie ta śrubę sporo ruszy to pancami pójdzie...

Ja kupuje zestawy od http://www.dieselcars.pl/index.html

Samo Uszczelnienie pompy to żadna filozofia, czegulna uwagę i mega trzeba się postarać przy wymianie uszczelnienia zimeringu,które jest winne przedostawiania się oleju do ON.

Śruby które są w zestawie można odrazu wrzucić bo nie pasują do pompy są za długie także ja skręcam na stare

Opublikowano

W 16V Zazwyczaj tandem jest temu winny... Z tego co pamiętam to w brd nie ma pod ppd uszczelnień jedynie na nich Oringi. Także ja bym celował w pompę

Demontaż jej jest nieciekawy bo przeszkadzają przewody chłodzące i do jednej śruby trzeba przygotować klucz imbus 6mm i go przyciąć aby wejść za krociec wodny -jak juz sie ta śrubę sporo ruszy to pancami pójdzie...

Ja kupuje zestawy od http://www.dieselcars.pl/index.html

Samo Uszczelnienie pompy to żadna filozofia, czegulna uwagę i mega trzeba się postarać przy wymianie uszczelnienia zimeringu,które jest winne przedostawiania się oleju do ON.

Śruby które są w zestawie można odrazu wrzucić bo nie pasują do pompy są za długie także ja skręcam na stare

Tak, na ppd sa dwa oringi i tyle.

Czyli co do demontażu, to zdejmuje chyba trzy przewody z pompy, męcze sie żeby odkręcić śruby, wyjmuje na stół, wymieniam uszczelki, na auto prxykręcam, zakładam węże i już? Coś trzeba odpowietrzać?

A co do zimeringu to co rozumiesz przez to mega staranie się? Trudno jest wymienić ten zimering?

Opublikowano

Można go bardzo łatwo uszkodzić jest to zimering który z obu stron ma sprężynki jak kupisz zestaw to zobaczysz. Ogólnie lipnie się go osadza i potem przy składaniu trzeba ostrożnie wsowac go na oske

Opublikowano (edytowane)

Paliwo sprawdzone. Czarne jak noc. Pod światło zrobiło się minimalnie złote ale zdecydowanie jest tam olej.

W związku z tym, pompa przykręcona jest tylko trzema śrubami?

Czy do brd to będzie ten komplet:

http://www.dieselcars.pl/507,p1460182-f009d00069-f009d02009-f009d02804-kpl-naprawczy-uszczelek-pompy-wielofunkcyjnej-03g145209-03g145209c-03g145209d-03g145215a-vacum-pompy-audi-seat-skoda-volkswagen-2-0-tdi.html

Jakieś inne wskazówki przy wymianie?

Edytowane przez Osiollekk
Opublikowano

Tak to jest ten zastaw, nawet widać ten właśnie winny zimering...

Jak będziesz już montować pompę do głowicy musi być idealnie czysta powierzchnia

Nawet przlisz powierzchnię papierem 2000/2500 na koniec przejrzyj szmatką i przyswiec czy nie ma przy kanale paliwowym jakiegoś syfka - to spowoduje zapocenia paliwa na zewnątrz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...