peju Posted April 13, 2015 Share Posted April 13, 2015 (edited) Jakoś miesiąc po wymianie uszczelki pod glowica przez mechanika stracilem turbo, zapalila sie kontrolka "check engine". Wizyta u tego samego mechanika, diagnoza - dziura w rurze od recyrkulacji spalin. Ponizej przykladowe zdjecie o ktora rure dokladnie chodzi: Przewod wymieniony, wszystko dziala ale jakos tak te turbo nie do konca mi sie podoba... na hamowni wyszlo ok 105KM, autko na 4-5biegu w okolicach 80-110km przy przyspieszaniu wyraznie slabsze. W sumie to od razu po wymianie uszczelki tak bylo. Mija miesiac... znow to samo... brak turbo i check engine. Ta sama rura obluzowala sie... mechanik bronil sie ze mogl cos zle przykrecic. przeprosil i poprawil. Trzy miesiace pozniej czyli dzis znow to samo - brak turbo i check engine. diagnoza: znow zrobila sie dziura w tej rurze. Auto u mechanika, rura bedzie wymieniona a ja nadal nie wiem czy problem nie wroci. Na moje oko jest jak u wspolczesnego lekarza... leczony jest objaw a nie przyczyna. Tylko co moze tu byc przyczyna? Zbyt duza temperatura, cisnienie?? Co mozna spierdzielic wymieniajac uszczelke pod glowica zeby powstal taki problem ??? Edited April 13, 2015 by peju Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rabbi Posted April 13, 2015 Share Posted April 13, 2015 miałem taki sam problem w B7 (BPW) raz na pół roku ta rurka pękała na "harmonijce" i następował spadek mocy oraz check na desce a do tego jeszcze 2x wypaliło mi dziurę w pokrywie na silnik i wygłuszeniu maski.Zaczęło mi się to dziać po programowym zwiększeniu mocy i wywaleniu DPFraczej nie winił bym mechanika.prawdopodobnie rurka pęka na skutek drgań silnika i sporego ciśnienia Rozwiązania są dwa: 1.Usunięcie lub zaślepienie egr 2.Wyspawanie nowej rurki o grubszych ściankach Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrsob1 Posted April 13, 2015 Share Posted April 13, 2015 (edited) Posprawdzaj , czy wszystko jest solidnie poskręcane, bo podejrzewam że któryś z elementów "sobie lata" a rura jak się zmęczy to pęknąć musi Zakładam oczywiście że Twoje określenie "dziura" nie jest do końca trafne , prędzej to "pęknięcie" Jak nie mam racji to mnie popraw P.S. Spotkałem się kiedyś z luźnym kolektorem dolotowym, też się takie rzeczy działy, mocy nie było, i syczało podczas jazdy Edited April 13, 2015 by piotrsob1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
peju Posted April 13, 2015 Author Share Posted April 13, 2015 prawdopodobnie rurka pęka na skutek drgań silnika i sporego ciśnienia co masz na mysli piszac "sporego cisnienia" - chodzi o takie jakie tam panuje normalnie czy znacznie podwyzszone? rura jak się zmęczy to pęknąć musi no nie... i tak co 3 miesiace? zanim byla wymieniona uszczelka, nic takiego sie nie dzialo a auto chodzilo żwawiej. Moze wykonac jakies pomiary cisnienia w silniku? Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrsob1 Posted April 13, 2015 Share Posted April 13, 2015 (edited) Pewny jesteś , że wszysko się kupy trzyma tak jak powinno ? Jak coś drży względem innego elementu, to nawet łącząca je rurka z cienkościennej kwasówki z harmonijką się w końcu urwie Pierwsze co bym sprawdził, to mocowanie chłodnicy spalin Edited April 13, 2015 by piotrsob1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rabbi Posted April 13, 2015 Share Posted April 13, 2015 Pewny jesteś , że wszysko się kupy trzyma tak jak powinno ? Jak coś drży względem innego elementu, to nawet łącząca je rurka z cienkościennej kwasówki z harmonijką się w końcu urwie Pierwsze co bym sprawdził, to mocowanie chłodnicy spalin dobry trop być może śrubka mocująca chłodnicę spalin się poluzowała lub całkiem odkręciła i drgania robią robotę. choć u mnie wszystko było zamocowane jak fabryka a mimo to rurka egr pękała systematycznie Link to comment Share on other sites More sharing options...
peju Posted April 13, 2015 Author Share Posted April 13, 2015 ten trop jak najbardziej do sprawdzenia. zastanawiam sie jeszcze nad zaslepieniem egr. o ile poczytalem w tym temacie, to nie wiem czy nie wyskoczy jakis blad ktory trzeba jakos programowo usunac. czy nie kasujac tego bledu mozna normalnie jezdzic? Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrsob1 Posted April 13, 2015 Share Posted April 13, 2015 (edited) Ja mam BPW, ale to bliźniacze motory. Jak założyłem kryzę (zaślepkę z otworem ), tylko trochę za małym , to waliło błędem zbyt małego przepływu przez EGR, migało żółtą spiralką, ale fura chodziła normalnie Zaślep i potestuj Edited April 13, 2015 by piotrsob1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
peju Posted April 18, 2015 Author Share Posted April 18, 2015 (edited) Rura wymieniona. Mimo prosb, EGR mi nie zaslepili. Zrobiono hamownie. Moc mam 99koni. Tlumaczli ze tego EGR nie ma sensu zaslepiac. Moga mi go na hamowni wyprogramowac (za 370zł) lub zrobic cheaptunning z wyprogramowaniem egr za 1000zeta Chcialem kiedys zrobic cheaptunnig ale by podniesc moc auta a nie zeby przywrocic mu wlasciwa. poza tym wydaje mi sie ze nie tedy droga. Co o tym myslicie? Ponizej wykres (na niebiesko zostal naniesiony wykres jaki kiedys mialem): Edited April 18, 2015 by peju Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now