Xavierous Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Witam, ostatnio wymieniałem amory ze sprężynami w swojej bestii i przy okazji cyknąłem parę fotek może komuś się przyda. Dodam że nie jestem mechanikiem i robiłem to sam w domowych warunkach, foto z wymiany lewej strony. Co będzie potrzebne: 2 x 18 2 x 16 2 x 19 13 śrubokręt gwiazdkowy i płaski Wszędzie praktycznie dojdziemy przynajmniej jedną średnią/dużą grzechotką, więc warto na pewno mieć jakiś komplet + przedłużki. W pierwszej kolejności oczywiście podnosimy cały przód i odkręcamy koła. Ja mam u siebie niewielki kanał ale bez też myślę że bez problemu da się to zrobić. Odkręcamy dolny wahacz od strony silnika (klucz 18) Następnie odkręcamy górną śrubę łącznika stabilizatora, dolną wystarczy tylko popuścić, i skręcamy go w dół żeby nam nie przeszkadzał (klucz 16) Możemy już odkręcić widełki od wahacza i uwolnić amor (19). Przechodzimy wyżej i odkręcamy prawy górny wahacz do którego dojdziemy spokojnie płaskim i grzechotką (16). Lewy nam możemy na razie zostawić wkręcony w obudowę nie będzie nam w niczym przeszkadzał. Podnosimy maskę i dla wygody odkręcamy zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego gwiazdką (3 śruby). Nie musimy odpinać węży itd wystarczy go uwolnić jak do wymiany filtra oleju. I odkręcamy grzechotką na przedłużce 3 śruby 16. Mamy już wolny zestaw wystarczy go tylko wyciągnąć z tej ciasnoty. Gdy mamy go już na zewnątrz wystarczy tylko odkręcić ostatni wahacz od obudowy (16) Odkręcamy z góry obudowę (2 nakrętki na 13) I dalej to już według uznania czy wymieniamy komplet czy same sprężyny/amortyzator w gre wchodzą ściągacze itd. Ja wymieniałem komplet więc nie mam więcej fotek. Starą obudowę po prostu przykręciłem tak samo do nowego zestawu. Montujemy w odwrotnej kolejności. Analogicznie jest z prawej strony z tym że od komory silnika, dla wygody, odkręcamy tylko plastikowe podszybie (płaski śrubokręt) Foto własne cykane fonem.
wesz82 Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Wsio fainie ale: Jest jeszcze zawleczka o której nie pisałeś. Wahaczy ja bym nie ruszał tj tych górnych bo po co??? Nalezy uwazac na to jak wkrecamy górne śruby te od strony komory bo lubia sie ukrecac
Xavierous Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Zawleczki nie miałem u siebie żadnej ;-) wahacze górne odkrecalem do latwiejszego demontażu
wesz82 Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Ja bym je zostawił dla uzyskania prawidłowego ułożenia. Nawet warto tej zawleczki nie montować bo nie ma sensu
Banan Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Wymieniałem dwa razy w B5 i raz w C5 - nigdy nie ruszyłem śrub dolnego wahacza od sanek , jak kolega nie chciał ruszyć tej długiej śruby od sworzni to zamiast kombinować z odkręcaniem górnych wahaczy to w komorze silnika są dwie zaślepki i dostęp do śrub które trzymają kolumnę do tej płyty z wachaczami ( tu są zanaczone http://www.audiworld.com/tech/wheel49.shtml )
Xavierous Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2015 (edytowane) Zapewne są różne sposoby, ja podałem swój konkretny z opisem co i jak i z foto PS: U mnie nie ma żadnych zaślepek z góry, sama blacha więc musiałem tak to wymienić. Edytowane 19 Kwietnia 2015 przez Xavierous
omzig Opublikowano 29 Września 2015 Opublikowano 29 Września 2015 (edytowane) A co z ustawieniem kątów? Poprostu wymiana amora i spreżyny??? Przecież trzeba ustawić spręzynę tak żeby mocowania górne i dolne sie zgadzały (nie na każdych amorach i tych tależach pod nimi są znaki)... Edytowane 28 Września 2015 przez omzig
Banan Opublikowano 29 Września 2015 Opublikowano 29 Września 2015 (edytowane) Zaznaczasz sobie wszystko i skladasz tak samo - robiłem to dwa razy bez problemu Edytowane 29 Września 2015 przez Banan
rafal9119 Opublikowano 9 Lutego 2016 Opublikowano 9 Lutego 2016 (edytowane) a np jak żle ustawie talerz to co trzeba zbieżność ustawiać??? Edytowane 9 Lutego 2016 przez rafal9119
krzysiekml Opublikowano 9 Lutego 2016 Opublikowano 9 Lutego 2016 widełki amorka na dolny wahacz nie trafią
jaro1768 Opublikowano 9 Lutego 2016 Opublikowano 9 Lutego 2016 Wystarczy później ścisnąć sprężynę na tyle, żeby dało radę obrócić dół amorka i można ustawić idealnie pasując ucho do wahacza.
rafal9119 Opublikowano 10 Lutego 2016 Opublikowano 10 Lutego 2016 znajomy mechanik mi zakładał sprężyne i jest od wszystko pasuje . a moim sciagaczem nie dałem rady sprężyny scisnąć.
Matejus_93 Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Witam, można prosić o odświeżenie zdjęć?
Xavierous Opublikowano 28 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2016 Niestety gdzieś mi się zapodziały :/
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się