Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BPW] Silnik gaśnie przy zmniejszaniu obrotów.


jan1audi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ja w temacie ma bardzo dziwne objawy a mianowicie jade sobie na 5 biegu 80-90km/h puszczam go na luz i odrazu z 2000tys obr lecą do 500obr po czym silnik gaśnie, ale mam patent na to i jak obroty spadają wciskam sprzegło i obroty powracają na swoje miejsce a jak nie wcisne to zgaśnie to sie dzieje na dogrzanym silniku co to może być, miał ktoś podobne objawy to niech się wypowie, z góry dzieki.:-D dodam jeszcze że nie zawsze to sie robi nieraz dopiero jak jade z wiekszą predkością i jak chamuje i predkość spadnie do 40 km/h i dopiero obroty spadają do 600obr/min po puszczeniu hamulca wracają powoli na swoje miejsce kolo1000obr. Od czego to może być, prosze o pomoc

Edytowane przez jan1audi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedna z nierozwiązanych zagadek.

jakieś błędy?

miałem u siebie podobny objaw, czasami spadały do 700 rpm, ale silnik nie gasł. 2.0 tdi 16V BLB.

wciśnięcie sprzegła pomagało, wracały do nominalnych.

może czujnik położenia sprzęgła? tempomat działa?

Edytowane przez Musashi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tempomat normalnie dziala, błąd jest drzwi pasażera tylko i esp mi sie swieci nie moge go włączyć, a może coś z paliwem jest nie tak albo pompa tandemowa wypiepszona i ciśnienia nie daje, albo czujnik położenia wału muwi pa pa bo nie możliwe żeby gas mi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej podmiana, gdyby byl uszkodzony trwale bylby blad w pamieci usterek.

czasami usterki polegaja na neiprecycyjnych sygnalach, nie do zdiagnozowania w warunkach tradycyjnego warsztatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie dlatego moja ussterka jest dziwna a jeszcze jedno na zimnym przy poerwszym odpaleniu pusci chmurke białą i powoli wkreca sie na obroty nie odrazu na prawie 1000obr tylko stopniowo z 500obr rosnie do normy i dziwnie głośno pracuje silnik i gdzieś syczy kołó kolektora wydechowego dzwiek nie do zdjagnozowania co to może być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nieszczelna chlodnica spalin, ale bylaby okopcona.

rownie dobrze przeplyw powietrza do turbiny.

ciezko oceniac zdalnie dzwieki... :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie nie wiem czy DPF przytkany zadnych błędów nie ma tylko błąd jednosta sterójąca drzwi od pasażera i ESP się świeci, a tak pozatym to nic nie wywala ale dziś jak jeździłem to kopa ma nie kopci nic przyspieszenie dobre tylko dziwny obiaw znowu powstał przy dojeżdzaniu do świateł i zatrzymaniu sie jak juź stoje to czuje jak mi cała buda drży tylko chwile 10-15sek i cisza, nic nie faluje jak stoje i wpada w drgania. cholera wie o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posprawdzaj błędy innym sprzętem niż masz, tak jak Ci pisałem na PW, nie wierzę w prawdomówność tego , którym sprawdzasz auto :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na moje to jakis czujnik jest walniety albo dopiero sie spiepszy. Gdzie jest czujnik listwy wtryskowej i jeszcze jeden czujnik jest w pompie wtryskowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz BPW, to nie masz pompy wtryskowej , a co masz na myśli pisząc "listwa wtryskowa" ? :kox:

P.S.

Pierwsze widzę BPW TFSI :kox: , ale myślę że to chochlik przy pisaniu profilu :naughty:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd przy wprowadzaniu danych z tym tfsi no bo kumpel mowil ze musi być czujnik ktory daje paliwo na wtryski gdzies przy wtryskach ktory steruje tym i moze on sie pierdzieli, albo moze czujnik polozenia walu albo walka rozrzadu tz. Czujnik halla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku nieczytelnego sygnału z czujnika położenia wału korbowego, albo czujnika położenia wałka rozrządu, powinny się zapisać odpowiednie błędy :naughty:

BPW raczej nie posiada żadnego czujnika ciśnienia paliwa.

Tandempompa powinna na biegu jałowym zapewnić miń. 3,5 bara w listwie paliwowej głowicy, a to zapewnia prawidłowe napełnianie pompowtrysków. Ale pod jednym warunkiem , że do listwy nie przedostają się w żaden sposób spaliny, czy to przez nieszczelne uszczelniacze pompek, czy mikropęknięcia głowicy ( na gazowanym ON-ie będą się działy cuda ) :naughty:

Ciśnienie w listwie wtryskowej można sprawdzić podłączając manometr glicerynowy o zakresie 15 Barów do króćca pomiarowego w tandempompie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No juz dawno to mialem sprawdzic bo pisales o tym moze faktycznie tandem jest zjebany bo pedal od hamulca tez jest twardy nawet z nocy przy pierwszym odpaleniu twardy nie na kamien ale twardy i dopiero po wcisnieciu hamulca jak jade i przy 40km/h obroty spadaja. A i oleju mi prawie litra * dolalem 750ml dzis a olej wymienialem przed swietami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

awarie czujnika halla lub rpm niekoniecznie wyrzucaja bledy.

faktycznie spaliny w paliwie moga generowac sporo problemow,

teoria gazowa ( uszczelniacze PD, lub zniszczone gniazda PD) moze sie wyjasnic sie po podpięciu manometru.

uklad wtryskowy nie ma zadnych czujnikow cisnienia, to nie common rail.

twardy pedal moze byc zarowno przyczyna awarii tandem pompy, pęknietego węża ( ew. zapadającej się przejściówki przez grodź) ukł podciśnienia jak i awarii serwa, niestety jezeli jakis czas są zatkane otwory odplywowe podszybia, serwo koroduje intensywnie.

oczywiście może to również świadczyć o nienajlepszej kondycji tandem pompy.

a abstrahując od powyższych, z tym, że dlaczego wciśnięcie sprzęgła powoduje powrót prawidłowych rpm. skrzynia biegów aż tak dużego obciążenia nie stanowi.

zrobiłbym eksperyment, na dwojce z predkością odpowiadającą 2000 rpm, puść gaz aż samochód zaczenie jechać bez naciskania pedału gazu, zobaczymy czy zgaśnie.

podobnie powinna być możliwość na trójce.

. A i oleju mi prawie litra * dolalem 750ml dzis a olej wymienialem przed swietami.

a ile na nim przejechałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jakies 5 tys km od wymiany oleju może nawet nie całe. Ale sporo oleju dolałem, i napewno coś jest nie tak no silnik cały mokry od strony kolektora wydechowego od samej góry, coś jest nie tak z głowicą dlatego ma takie odchyły, albo uszczelka pod głowicą poszła albo mam gdzieś mikro pękniętą głowice. Dodam jeszcze że gniazda od pompo wtrysków są nieźle wyrobione i wtryski też, ale moc normalnie ma i nie kopci to oleju nie bierze napewno. Tandem musze sprawdzić na pierwszy żut. A głowice da rade sprawdzić pod względem szczelności bez rozbierania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...