tunemusic Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Witam serdecznie. Prosił bym bardzo wtajemniczonych, którzy mają taki zabieg już za sobą o poradę na temat wymiany kopułki i palca. Moje auto to Audi A4-B5 z silnikiem 1.6 adp sama benzyna bez lpg. Problem polega na tym, że autko ogólnie chodzi wyśmienicie nie mogę narzekać, ogólnie wszystko co było do wymiany to wymieniałem na bieżąco, choć nie było tego wiele, ale ogólnie jestem maniakiem cykającego auta. Problem w moim audi pojawia się jak jest wilgotne powietrze, lub gdy pada. Wtedy z odpalaniem jest ciężkawo i ogólnie nie wszystkie tłoki od razu wskakują na obroty, do puki porządnie się nie rozgrzeje to są problemy typu lekkiego strzelania z tłumika, szarpania i nie równej pracy garów. Wymieniłem przewody i świece jakiś czas temu samemu na nowe. Nie pomogło nic. Mechanik stwierdził, że to wina kopułki i palca, też mi się tak właśnie wydaje, jednak mechanik powiedział mi, że może dopiero za miesiąc mi to wymienić, a autko mi nie ukrywam jest trochę potrzebne i zamierzam właśnie wymienić to samemu. Posiadam już kopułkę i palec marki beru. I teraz pytanie, czy jak będę podchodził do zabiegu wymiany tej kopułki, to muszę wcześniej przestawiać położenie palca na pierwszy tłok za pomocą kręcenia wałem ? czy można pozostawić to tak jak się ustawiło po ostatnim zgaszeniu silnika ? i kolejne pytanko, jak ten palec jest montowany ? i jak zdemontować stary, żeby przypadkiem czegoś nie uszkodzić tam ? Ogólnie kopułka jest nieźle zakamuflowana i dostęp do niej jest troszeczkę utrudniony z tego co widziałem, jak sobie ułatwić lepszy dostęp do niej ? z góry dziękuję za każdą poradę.
sebidi Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Opublikowano 21 Kwietnia 2015 (edytowane) Ja wyciagalem cały aparat zaplonowy w celu wymiany halla to odkrecilem sobie przepustnice by ułatwić dostęp tyle od siebie dodam co do położenia palca i kopuły się nie wypowiem bo miałem całość rozkrecone w częściach i nawet nie pamiętam na co tam uwagę zwrocic Edytowane 21 Kwietnia 2015 przez sebidi
neoxpl Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Sciagasz zbiorknik z plynem chlodniczym i sie dostaniesz do niej.
tunemusic Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Nie no ja raczej nie będę wyciągał całego aparatu, interesuje mnie jedynie sama wymiana kopułki
neoxpl Opublikowano 25 Kwietnia 2015 Opublikowano 25 Kwietnia 2015 O tym pisalem sciagasz zbiornik plynu chlodniczego odpiszasz dwa klipsy i po robocie.
KINIAM Opublikowano 14 Grudnia 2016 Opublikowano 14 Grudnia 2016 Prawdopodobnie już po wymianie ale nie pochwaliłeś się co musiałeś demontować i jak Ci poszło. Mnie by ciekawiło jaką kopułkę dałeś i palec.
mlodytl Opublikowano 16 Grudnia 2017 Opublikowano 16 Grudnia 2017 Witam podłącze się do tematu kolegi, posiadałem te same objawy w swoim audi, wymiana kopułki i palca pomogła gdyż mechanicy rzadko kiedy wymieniają/sprawdzają przy wymianie świec i kabli czy nie warto też ruszyć reszty. Bo jest tam słaby dostęp i niewygodna robota. U siebie miałem Bosha wcześniej, teraz wsadziłem palec i kopułkę BERU. Palec był dobrze przepalony a kopułka na stykach zaśniedziała, teraz chodzi i odpala jak trzeba. Co do dojścia udało mi się bez odkręcania kolektora i przepustnicy. Zdjąłem same przewody powietrza dochodzące do przepustnicy, listwę od gazu i linkę od gazu żeby mieć więcej miejsca i tak słabo było założyć klamry trzymające kopułkę. Dlatego proponuje jednak wykręcić przepustnice i nie robić sobie problemów i ewentualnych kosztów bo coś nam pękło.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się