Jump to content

Montaż zewnętrzego nieorginalnego wzmaczniacza i subwoofera MMI 3G


Recommended Posts

Instalacja nie ori subwoofera w naszych A4 B8.

SPIS POTRZEBNYCH CZĘŚCI (na moim przykładzie):

1. Subwoofer – skrzynia bassowa ( JBL GTO-1204BP )

2. Wzmacniacz 2- lub 4-kanałowy ( JBL GT5 )

3. Kondensator 1-2 Farad'a najlepiej

4. Konwerter, adapter High-Low z wyjściem 2x Chinch

5. Kable potrzebne do instalacji ( zestaw Kruger&Matz ):

* kabel zasilający "+"

* kabel do podłączenia masy "-"

* bezpiecznik 30A

* przewód głośnikowy

* przewód sygnałowy 2x Chinch

* przewód Remote

INSTALACJA:

1. Zaczynamy od podpięcia kabla zasilającego "+" do akumulatora znajdującego się w bagażniku, pod kołem zapasowym. Z lewej strony akumulatora jest plastikowa zaślepka, którą trzeba odchylić by mieć dostęp do plusowej klemy. Odkręcamy nakrętkę w celu podpięcia przewodu zakończonego tzw. "oczkiem", co da nam pewność, że kabel nie wyskoczy lub się nie poluzuje w trakcie jazdy po nierównych polskich drogach :) Dokręcamy nasz kabelek, który przy umiejętnym wygięciu, pasuje idealnie i nie wystaje ponad kleme, dzięki temu możemy zamknąć dostęp plastikową klapką i nic nam nie wadzi ani nie wystaje. Ważną informacją tutaj jest to by drugi koniec naszego kabla zasilającego był zaizolowany, by czasem nie spotkał się z blachą auta i nie powstało zwarcie ;)

2. Kolejnym krokiem będzie instalowanie bezpiecznika 30A. W tym celu odcinamy kabel zasilający w odległości około 40-50cm i instalujemy bezpiecznik. Montaż bezpiecznika pominę, bo pewnie każdy sobie poradzi. Przy takiej odległości kabla, bezpiecznik można bardzo fajnie spiąć do instalacji tylnej części bagażnika, będzie wtedy w bezpiecznym miejscu i przy okazji bardzo łatwo dostępny.

3. Gdy już mamy podpięty bezpiecznik, należy przeprowadzić przewód do lewej strony bagażnika, gdzie znajduje się tuner radiowy. Można to sprytnie zrobić za pomocą przewodu np. głośnikowego, który ma mniejszy przekrój i łatwiej jest nim wcisnąć się w szczeliny. Ja zrobiłem to od strony tunera, w stronę bagażnika pod plastikową osłoną pasa tylnego. Gdy przewód głośnikowy pokazał się w bagażniku, taśmą izolacyjną połączyłem go z przewodem zasilającym i przeciągnąłem do tunera. Następnie przewód wędruje wzdłuż lewego boczka bagażnika i wychodzi górnym otworkiem tego właśnie boczka (otworków jest tam kilka). Wyciągamy potrzebną nam długość kabla i na tym koniec.

4. Kolejnym krokiem będzie podpięcie "-" masy. Ja wykorzystałem do tego tylną półkę naszego bagażnika, która nie ma osłony i mamy dostęp do blachy. Półka ta posiada wiele otworów. W jeden z otworów w tylnej części, zamocowałem kabel masowy. Należy użyć papieru ściernego, by usunąć warstwę farby i wtedy podłączyć nasz przewód najlepiej za pomocą śruby i nakrętki, która idealnie trzyma nasze "oczko" kabla.

5. Jak już mamy oba przewody prawidłowo podłączone, możemy podpiąć je pod kondensator, a następnie pod wzmacniacz. Należy pamiętać o biegunowości i zabezpieczeniu plusa przed dotknięciem karoserii auta :)

6. Teraz czas na przewód Remote. Ja wykorzystałem w tym celu lampkę tablicy rejestracyjnej, która podświetla się jedynie gdy mamy włączony zapłon a wyłącza po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki. Myślę, że to dobre rozwiązanie bo wzmacniacz będzie się uruchamiał tylko wtedy kiedy będę tego potrzebował. Bez włączenia zapłonu, reszta głośników gra normalnie a wzmacniacz i subwoofer milczą, nie pobierając prądu z aku. Przewód Remote poprowadziłem przez tylną klapę bagażnika, lewą stroną, wprowadziłem pod tapicerkę klapy i do lampki tablicy rejestracyjnej. Bardzo łatwy i szybki montaż, wpinamy się kabelkiem w żółty pin przewodu lewej lampki i po temacie. Oczywiście można pokombinować by kabel remote był podłączony pod nasze MMI ale do tego trzeba ciągnąć kabel przez całe auto itp. Mi się po prostu nie chciało J Na tym kończy się instalacja zasilenia naszego sprzętu.

7. Czas na sygnał do wzmacniacza. Instalcja opisana dla autek bez ori aktywnego subwoofera, z samym tunerem radiowym w lewej stronie bagażnika. Do instalacji posłuży nam konwerter, adapter High-Low, który z jednej strony zakończony jest 4 przewodami, a z drugiej dwoma wyjściami Chinch. Gniazdo FAKRA, które jest podpięte do tunera, należy wypiąć. Składa się ono z kilku mniejszych kostek. Nas interesuję jedynie brązowa, głośnikowa kostka. Mocowana jest na mały zatrzask do gniazda FAKRA, wyciągamy ją i mamy dostęp do 8 pinów. Podłączenie wygląda następująco:

* Left "+" Green - PIN nr 4

* Left "-" Brown - PIN nr 8

* Right "+" Grey - PIN nr 1

* Right "-" Black - PIN nr 5

Po tym zabiegu konwerter ma już sygnał, wyciągnięty z głośników tylnych naszego autka. Należy teraz podłączyć kabel 2x Chinch do wyjścia konwertera i połączyć sygnał z naszym wzmacniaczem.

8. Zostaje nam już tylko podłączenie przewodu głośnikowego. We wzmacniaczu mostkujemy, by uzyskać lepszą moc i łączymy z subwooferem. Kabel ten wędruje analogicznie do przewodów zasilających, choć słyszałem by oddzielać je od siebie bo mogą powstawać zakłócenia, i należy prowadzić jedną stroną zasilenie i drugą sygnał, w zależności od naszych gustów ;)

Wsiadamy do autka i włączamy zapłon, ku ciesze naszym uszom ukazuje się bardzo miły i ciepły bass :) Ostatnią czynnością zostanie dostosowanie głośności i strojenie naszego sprzętu. Ja zrobiłem to w następujący sposób, z poziomu MMI zmniejszyłem basy praktycznie na MIN, co zmniejsza obciążenie ori głośników i pozwala przejąć inicjatywę bassu przez nasz subwoofer, następnie z poziomu wzmacniacza wyregulowałem odpowiednie częstotliwości oraz głośność mojej skrzyni, tak aby łączyła się optymalnie z pozostałymi głośnikami. Natężenie dźwięku subwoofera jest regulowane przez MMI, jednocześnie z pozostałymi głośnikami, wszystko gra bardzo ładnie jak na sedana :) P.s. Ori głośniki w drzwiach będą do wymiany ale to temat na przyszłość.

Powyższy opis stanowi jedynie pomoc techniczną, instalację każdy wykonuje na własne ryzyko, autor nie odpowiada za wyrządzone szkody podczas montażu :)

Każda konstruktywna wzmianka co do opisu jak najbardziej mile widziana, można temat udoskonalić jeśli ktoś ma lepsze pomysły. Wg mnie to łatwy i szybki sposób, życzę powodzenia :)

Link to post
Share on other sites

Jako że temat audio w b8 dość dokładnie przerobiłem,to moge powiedzieć że konwerter sygnału z wyjść głośnikowych na chinch, to spora strata w dzwięku.

Jak dla mnie to się nadaje tylko na sub.

Głośniki wysoko tonowe na tylną półke ?? no co ty bez sensu. Głośnik basowy w tylną półke?? w fabryczne miejsce, to nie takie proste bo musi być to głosnik free air, a znalezienie i dopasowanie tego to b trudna sprawa. Nie wiem czy masz navi ,jak nie, to sprawe masz ułatwioną, kupujesz coś takiego Audi A4 B8 sedan obudowa subwoofera - Sklep BASSER

pakujesz jakiś glośnik za ok 300pln, do tego mocny wzmak, bo w sedanie ciezko sie przebić z basem do srodka ,konwerterem pod radio i masz bas w aucie.

Zawsze możesz też oddac radio do elektronika który wyciągnie Ci chincze z przed koncówki mocy w radiu ( ja tak zrobiłem ), wtedy podpinasz kazdy wzmak jaki Ci pasuje.

Bardzo dobrze robi przestawienie radia Vcdsem pod B$O, ale tylko wtedy kiedy masz przód pod wzmakiem.

Widze ze jesteś z okolic Łodzi, jak chcesz możesz do mnie podjechać i posłuchać czy warto się w to bawić.

Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź. Też rozważałem opcję tej obudowy co podałeś, ale obawiałem się właśnie słabego przejścia bassu na przód auta.

Do głośnika na tylnej półce chciałem zastosować coś takiego:

tylna półka bagażnika AUDI A4 S4 B8 8K5863411AB (4324276352) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Wtedy ten bass swobodniej przeszedłby do przodu.

Chyba, że na półkę dać ori sub z B&O i do tego w tą obudowę wsadzić następny bassowy ^^

Mam możliwość wyciągnięcia chinczy z radia, wyciągać tylko na sub i na przednie głośniki czy na wszystkie drzwi?

Link to post
Share on other sites

Osobiście wyciągnął bym dwie pary chinchów, jedna na przód druga na sub + ewentualnie tył jak nie chcesz z niego rezygnować.

Pakowanie dwóch głośników basowych, jednego w pólke drugiego w zabudowę, to b kiepski pomysł.

Zaletą sedana jest to że możesz wzmaka fajnie ukryć, pomiędzy tylną półką a scianą grodziową podszybia, warunkiem jest " płaskość " wzmacniacza.

Zawsze możesz spróbować wsadzić najpierw ori suba B&O w półke ( taki głośnik można wyrwać za ok100pln), sam nie próbowałem ,ale słuchałem jak to gra i jestem więcej niż pewien, że sub w zabudowie którą Ci podesłałem robi o wiele większą robote.

Jak coś mam 5 cio kanałowego HELIXA HXA 500Q MK2,bardzo porządny wzmak, mieści się idealnie i ogarnia cały system w b8. Oddam za przyzwoitą kase PW.

Link to post
Share on other sites

Witam, pytanko czy da się wyciągnąć sygnał pod wzmaka + sub JBL z tunera, który jest z tyłu auta w bagażniku po lewej stronie? Da rade jakiś konwerter zastosować by nie trzeba było demontować całego radia, sprzęt MMI 3G High. Mam zestaw wzmak i sub z poprzedniej A3 i w sumie leży już kilka miesięcy w garażu i zbiera kurz, a gra bardzo fajnie i szkoda :) Obecnie mam 10 głośników chyba, brak tego w bagażniku.

Link to post
Share on other sites

Dołączę do pytania the_beast... Czy ma ktoś rozpiskę tunera (radia) z wersji MMI 3g (4F0 035 053 B)? Z tego co tam widzę, to w radiu jest gniazdo FAKRA.

Link to post
Share on other sites

Znalazłem coś takiego:

http://www.bartex-caraudio.pl/product_info.php?products_id=7348&osCsid=0521454392134a174b13415a9180f593

Ciekawe czy do podłączenia suba to wystarczy? Kwestia jeszcze Remote z radia ale to też da się ogarnąć.

A tutaj już bez konieczności podłączania Remote, bo ciągnie z lini CAN:

http://www.bartex-caraudio.pl/product_info.php?products_id=7352&osCsid=3947d035bba5deb09c4b4b7e3b54e04e

Edited by the_beast
Link to post
Share on other sites

Trzeba się upewnić czy tuner MMI 3g ma złącze FAKRA (po Świętach odepnę wtyczkę i się wyjaśni). Co do konwertera ten z 1. linku wystarczy (po co Can?).


Kwestia jeszcze Remote z radia ale to też da się ogarnąć.

Nie jest to takie oczywiste w b8, jak się zastanowisz, to będziesz wiedział w czym problem... :eusathink: .

Link to post
Share on other sites

Ja mam podpięty konwerter hi-low na kablach wychodzących z ori tunera do subwoofera. Do niego podłączony wzmacniacz 2 kanałowy pod bass i jest elegancko :) Przy takim podpięciu mam dalej możliwość regulacji subwoofera na mmi. Remont mam podłączony pod skrzynkę bezpieczników w bagażniku i załączany jest "po stacyjce" .

Edited by miodzio
Link to post
Share on other sites

miodzio napisz jakiego konwertera dokładnie używasz? Fakra --> CRA out? czy sam konwerter wpięty w piny od tunera?

Taki konwerter kosztuje 20zł a ta przejściówka 100zł ale wpięte wszystko wtedy "ori" i nie wiem na co się zdecydować.

P.s. jeśli masz sam konwerter to napisz, które piny wykorzystałeś?


Trzeba się upewnić czy tuner MMI 3g ma złącze FAKRA (po Świętach odepnę wtyczkę i się wyjaśni). Co do konwertera ten z 1. linku wystarczy (po co Can?).

U mnie w bagażniku na 100% jest wtyczka FAKRA, odpinałem ją wczoraj...

Edited by the_beast
Link to post
Share on other sites

the_beast

NIE TO NIE TO!!

TU macie opiskę dokładnie:

http://workshop-manuals.com/audi/a1/vehicle_electrics/communication/infotainment/mmi_infotainment_system/pin_assignment_for_radio_%28mmi%29/

Ja mam zwykły konwerter ( może taki nie najtańszy :wink: ) podpięty do wiązki idącej z tunera do suba (pin 9 i 13).

Edited by miodzio
Link to post
Share on other sites

Ja mam podpięty konwerter hi-low na kablach wychodzących z ori tunera do subwoofera. Do niego podłączony wzmacniacz 2 kanałowy pod bass i jest elegancko :) Przy takim podpięciu mam dalej możliwość regulacji subwoofera na mmi. Remont mam podłączony pod skrzynkę bezpieczników w bagażniku i załączany jest "po stacyjce" .

Czyli jak dobrze rozumiem - masz dołożony i podłączony tylko sub. Głośniki i instalacja do nich pozostały nie ruszane (ori). Czy tak?

Edited by fly07
Link to post
Share on other sites

miodzio dzięki, teraz już mam wszystko jasne ;) i na pewno będzie miodzio grało w aucie :D zamontuje to w następny weekend i dam relacje jak się sprawuje ;)

P.s. Z tego wynika chyba, że podpinamy się pod sygnał ori suba i tu moje kolejne pytanie, czy wtedy sterując subem z MMI będę mógł równocześnie podgłaszać dołożonego suba? Plan miałem taki by zupełnie wyciszyć ori suba, bo on przy dołożonym JBL-u nie da rady i może się szybko uszkodzić :) Chyba by zmniejszyć wtedy ori suba w MMI ale podkręcić go na wzmaku by grał równo z pozostałymi głośnikami w aucie :) Z resztą poćwicze temat w następny weekend to zdam relacje jak to wysterować najkorzystniej ;)

Edited by the_beast
Link to post
Share on other sites

Tak tylko sub :wink:

Z tym że jedna uwaga.Nie każdy tuner ma wyjście na suba ;) Jeżeli mamy ori sub w bagażniku to spokojnie można go odpiąć i zostawić tylko ten dołożony. W takim przypadku oczywiście sterowanie w MMI zostaje.

Link to post
Share on other sites

Byłem teraz w aucie i dokładnie zobaczyłem tą kostkę. Niestety u mnie lipa, bo nie ma pełnych pinów, są od 1 do 8 oraz jedynie 10 :) Jakiś sub u mnie na pewno jest w aucie bo go słysze ale w bagażniku na pewno go nie mam. Spróbuje podpiąć konwerter pod, któreś z tylnych głośników, np. 1 - Loudspeaker (+), rear right i 5 - Loudspeaker (–), rear right

Zobaczymy co z tego wyjdzie ;)

Edited by the_beast
Link to post
Share on other sites

No przyznaje że pilnie Was czytam. Mam dźwiękową kaszane u siebie i koniecznie muszę coś z tym zrobić.

Link to post
Share on other sites

Byłem teraz w aucie i dokładnie zobaczyłem tą kostkę. Niestety u mnie lipa, bo nie ma pełnych pinów, są od 1 do 8 oraz jedynie 10 :) Jakiś sub u mnie na pewno jest w aucie bo go słysze ale w bagażniku na pewno go nie mam. Spróbuje podpiąć konwerter pod, któreś z tylnych głośników, np. 1 - Loudspeaker (+), rear right i 5 - Loudspeaker (–), rear right

Zobaczymy co z tego wyjdzie ;)

Wyczuwa się pewien pośpiech u ciebie w tej kwestii.... To temat wymagający poczytania, przemyślenia i zgromadzenia właściwych materiałów. Ponadto:

1. Jak nie masz w bagażniku suba, to go nie masz w ogóle, więc jak go możesz słyszeć?

2. W złączu Fakra do tunera masz chyba ten sam wariant co ja: wtyczka A (głośnikowa) i B z PINem 11 (nie 10), no i PINY 41 i 42.

3. Wygląda na to, że nie masz zamontowanego żadnego wzmaka.

Tyle w kwestii organizacyjnej, co do samej roboty:

1. Najpierw zabierz się za same drzwi (przód to minimum): wygłuszenie (mata + pianka), wywal ori głośniki i wstaw dobry zestaw odseparowany (woofery + tweetery w podszybie) i zasil go wzmacniaczem. Jak myślisz o subie w przyszłości to szukaj 4-kanałowego.

2. Odłącz tylne głośniki w drzwiach (psują efekt sceny).

3. Konwerter RCA wpinasz w wyjścia głośnikowe A. Kup jakiś lepszy, nie polecam Hollywood'a.

4. Przetestuj ten zestaw i jeżeli dalej będziesz uważał, że sub jest konieczny do dobrego (twoim zdaniem) grania, to wówczas go zamontuj.

To są oczywiście sugestie bardzo ogólne, ale chyba oddają właściwie metodykę robienia Car Audio w aucie.

Link to post
Share on other sites

fly07 dzięki za podsumowanie ;) masz w pełni racje i na spokojnie to ogarnę w następny weekend (najpierw ogarnę zmianę przodu na polifta), wtedy zobaczymy co się uda zrobić.

Wydawało mi się, że jakiś ori sub jest w aucie, bo bass całkiem niezły ale mogę się mylić, nie znam się aż tak dobrze na B8 jeszcze :)

Poza tym póki co zależy mi na zamontowaniu jedynie wzmaka JBL GT5-A604E 4 kanały z subem JBL GTO-1204BP, które pozostały mi po A3 i zbierają kurz w garażu, po tym zabiorę się za pozostałe głośniki ale to jeszcze długa droga ;)

******


No i u mnie już puka ładnie basik ;) wszystko podłączone bez najmniejszych problemów, jeśli ktoś ma pytania, służę pomocą ;)

Jak będę miał chwilkę to mogę rozpisać wszystko co trzeba zrobić, krok po kroku, jeśli ktoś będzie zainteresowany oczywiście ;)

Edited by the_beast
Link to post
Share on other sites

Instalacja nie ori subwoofera w naszych A4 B8.

SPIS POTRZEBNYCH CZĘŚCI (na moim przykładzie):

1. Subwoofer – skrzynia bassowa ( JBL GTO-1204BP )

2. Wzmacniacz 2- lub 4-kanałowy ( JBL GT5 )

3. Kondensator 1-2 Farad'a najlepiej

4. Konwerter, adapter High-Low z wyjściem 2x Chinch

5. Kable potrzebne do instalacji ( zestaw Kruger&Matz ):

* kabel zasilający "+"

* kabel do podłączenia masy "-"

* bezpiecznik 30A

* przewód głośnikowy

* przewód sygnałowy 2x Chinch

* przewód Remote

INSTALACJA:

1. Zaczynamy od podpięcia kabla zasilającego "+" do akumulatora znajdującego się w bagażniku, pod kołem zapasowym. Z lewej strony akumulatora jest plastikowa zaślepka, którą trzeba odchylić by mieć dostęp do plusowej klemy. Odkręcamy nakrętkę w celu podpięcia przewodu zakończonego tzw. "oczkiem", co da nam pewność, że kabel nie wyskoczy lub się nie poluzuje w trakcie jazdy po nierównych polskich drogach :) Dokręcamy nasz kabelek, który przy umiejętnym wygięciu, pasuje idealnie i nie wystaje ponad kleme, dzięki temu możemy zamknąć dostęp plastikową klapką i nic nam nie wadzi ani nie wystaje. Ważną informacją tutaj jest to by drugi koniec naszego kabla zasilającego był zaizolowany, by czasem nie spotkał się z blachą auta i nie powstało zwarcie ;)

2. Kolejnym krokiem będzie instalowanie bezpiecznika 30A. W tym celu odcinamy kabel zasilający w odległości około 40-50cm i instalujemy bezpiecznik. Montaż bezpiecznika pominę, bo pewnie każdy sobie poradzi. Przy takiej odległości kabla, bezpiecznik można bardzo fajnie spiąć do instalacji tylnej części bagażnika, będzie wtedy w bezpiecznym miejscu i przy okazji bardzo łatwo dostępny.

3. Gdy już mamy podpięty bezpiecznik, należy przeprowadzić przewód do lewej strony bagażnika, gdzie znajduje się tuner radiowy. Można to sprytnie zrobić za pomocą przewodu np. głośnikowego, który ma mniejszy przekrój i łatwiej jest nim wcisnąć się w szczeliny. Ja zrobiłem to od strony tunera, w stronę bagażnika pod plastikową osłoną pasa tylnego. Gdy przewód głośnikowy pokazał się w bagażniku, taśmą izolacyjną połączyłem go z przewodem zasilającym i przeciągnąłem do tunera. Następnie przewód wędruje wzdłuż lewego boczka bagażnika i wychodzi górnym otworkiem tego właśnie boczka (otworków jest tam kilka). Wyciągamy potrzebną nam długość kabla i na tym koniec.

4. Kolejnym krokiem będzie podpięcie "-" masy. Ja wykorzystałem do tego tylną półkę naszego bagażnika, która nie ma osłony i mamy dostęp do blachy. Półka ta posiada wiele otworów. W jeden z otworów w tylnej części, zamocowałem kabel masowy. Należy użyć papieru ściernego, by usunąć warstwę farby i wtedy podłączyć nasz przewód najlepiej za pomocą śruby i nakrętki, która idealnie trzyma nasze "oczko" kabla.

5. Jak już mamy oba przewody prawidłowo podłączone, możemy podpiąć je pod kondensator, a następnie pod wzmacniacz. Należy pamiętać o biegunowości i zabezpieczeniu plusa przed dotknięciem karoserii auta :)

6. Teraz czas na przewód Remote. Ja wykorzystałem w tym celu lampkę tablicy rejestracyjnej, która podświetla się jedynie gdy mamy włączony zapłon a wyłącza po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki. Myślę, że to dobre rozwiązanie bo wzmacniacz będzie się uruchamiał tylko wtedy kiedy będę tego potrzebował. Bez włączenia zapłonu, reszta głośników gra normalnie a wzmacniacz i subwoofer milczą, nie pobierając prądu z aku. Przewód Remote poprowadziłem przez tylną klapę bagażnika, lewą stroną, wprowadziłem pod tapicerkę klapy i do lampki tablicy rejestracyjnej. Bardzo łatwy i szybki montaż, wpinamy się kabelkiem w żółty pin przewodu lewej lampki i po temacie. Oczywiście można pokombinować by kabel remote był podłączony pod nasze MMI ale do tego trzeba ciągnąć kabel przez całe auto itp. Mi się po prostu nie chciało J Na tym kończy się instalacja zasilenia naszego sprzętu.

7. Czas na sygnał do wzmacniacza. Instalcja opisana dla autek bez ori aktywnego subwoofera, z samym tunerem radiowym w lewej stronie bagażnika. Do instalacji posłuży nam konwerter, adapter High-Low, który z jednej strony zakończony jest 4 przewodami, a z drugiej dwoma wyjściami Chinch. Gniazdo FAKRA, które jest podpięte do tunera, należy wypiąć. Składa się ono z kilku mniejszych kostek. Nas interesuję jedynie brązowa, głośnikowa kostka. Mocowana jest na mały zatrzask do gniazda FAKRA, wyciągamy ją i mamy dostęp do 8 pinów. Podłączenie wygląda następująco:

* Left "+" Green - PIN nr 4

* Left "-" Brown - PIN nr 8

* Right "+" Grey - PIN nr 1

* Right "-" Black - PIN nr 5

Po tym zabiegu konwerter ma już sygnał, wyciągnięty z głośników tylnych naszego autka. Należy teraz podłączyć kabel 2x Chinch do wyjścia konwertera i połączyć sygnał z naszym wzmacniaczem.

8. Zostaje nam już tylko podłączenie przewodu głośnikowego. We wzmacniaczu mostkujemy, by uzyskać lepszą moc i łączymy z subwooferem. Kabel ten wędruje analogicznie do przewodów zasilających, choć słyszałem by oddzielać je od siebie bo mogą powstawać zakłócenia, i należy prowadzić jedną stroną zasilenie i drugą sygnał, w zależności od naszych gustów ;)

Wsiadamy do autka i włączamy zapłon, ku ciesze naszym uszom ukazuje się bardzo miły i ciepły bass :) Ostatnią czynnością zostanie dostosowanie głośności i strojenie naszego sprzętu. Ja zrobiłem to w następujący sposób, z poziomu MMI zmniejszyłem basy praktycznie na MIN, co zmniejsza obciążenie ori głośników i pozwala przejąć inicjatywę bassu przez nasz subwoofer, następnie z poziomu wzmacniacza wyregulowałem odpowiednie częstotliwości oraz głośność mojej skrzyni, tak aby łączyła się optymalnie z pozostałymi głośnikami. Natężenie dźwięku subwoofera jest regulowane przez MMI, jednocześnie z pozostałymi głośnikami, wszystko gra bardzo ładnie jak na sedana :) P.s. Ori głośniki w drzwiach będą do wymiany ale to temat na przyszłość.

Powyższy opis stanowi jedynie pomoc techniczną, instalację każdy wykonuje na własne ryzyko, autor nie odpowiada za wyrządzone szkody podczas montażu :)

Każda konstruktywna wzmianka co do opisu jak najbardziej mile widziana, można temat udoskonalić jeśli ktoś ma lepsze pomysły. Wg mnie to łatwy i szybki sposób, życzę powodzenia :)

Edited by wrclaguna
Link to post
Share on other sites

Czyli ori wzmacniacz MMI zasila i konwerter i głośniki :eusathink: Ja bym tylne głośniki podłączył pod drugi wzmacniacz razem z subem.

Link to post
Share on other sites

To jest rozwiązanie dla MMI 3G High?

W szafie mam Blaupunkta GTb8A który świetnie sobie radził w A4 B5 po lifcie i tu pewnie będzie fajnym uzupełnieniem.

Link to post
Share on other sites

Tak, montaż u mnie był pod MMI 3G High.

P.s. Niech ktoś opisze jakie wymiary głośników w drzwi i kokpit potrzebne, jakie zestawy polecacie, będę się już rozglądał za czymś fajnym :)

Edited by the_beast
Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich zainteresowanych, postanowiłem napisać tutorial z podłączeniem zewnętrznego wzmacniacza oraz głośnika basowego.

W mojej A4 B8 był zwykły system audio bez subwoofera.

MMI 3G wraz z TUNEREM RADIOWYM

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/301005-subwoofer-podlaczenie/#entry4335968


http://a4-klub.pl/index.php?/topic/280752-sygnal-do-nie-ori-wzmacniacza-jaki-wzmacniacz-24-kanaly-b8/#entry4060864

 

Graty:

1. WZMACNIACZ JBL GX-A3001 MONOBLOCK + KABLE ETX-001 bardzo ważne aby wzmacniacz miaj wejście HIGH tzn., bierzemy sygnał z głośników

2. Głośnik basowy 25cm JBL GTO 1014

3. Obudowa

http://allegro.pl/obudowa-skrzynka-subwoofera-audi-a4-b8-sedan-2007-i5977549661.html

http://allegro.pl/listing/user/listing.php?string=audi&us_id=17740281&order=p&bmatch=base-relevance-floki-5-nga-filter-aut-1-5-0614


 

4. Kable zasilające, głośnikowe

5. Szybkozłączki 0,5-1,5mm

http://www.biall.com.pl/item,SZR_Szybkozlaczka_-R_100szt,601060.html

6. Końcówki widełkowe i z otworem do kabli

7. Opaski termokurczliwe

8. Taśma izolacyjna

9. Narzędzia: wyrzynarka, wkrętarka, pogłębiak otworów 18mm, klucze śrubokręty, miernik, lutownica itp.

1.jpg

Najpierw przystępujemy do demontażu listwy podłogowej lewej, do tego celu należy odkręcić 2 śruby torx trzymające uchwyt.

Potem demontujemy lewą tapicerkę bagażnika, bardzo proste – myślałem że z tym będzie jak większy problem. Odkręcany górny srebrny uchwyt oczkowy, demontujemy roletę bagażnika a pod nią mieści się wkręt który należy wykręcić.

Boczek trzyma się na dwóch zatrzaskach przy klapie oraz zatrzaskach przy szybie, wystarczy mocniej ale z wyczuciem szarpnąć. Odłączmy lampkę i mamy boczek wyjęty.

2.jpg

boczek.jpg

Teraz należy zdemontować wzmacniacz który oryginalnie mieści się w nadkolu i przekładamy go w miejsce przy akumulatorze. Ja mam zestaw naprawczy więc miejsca jest sporo.

4a.jpg

Przewody dodatkowo zabezpieczyłem taśmą izolacyjną

Aby obudowa głośnika nie leżała luźno w nadkolu postanowiłem ją przymocować.

5a.jpg

Do tego celu wykonałem szablon z kartonu

6.jpg

Odrysowałem na desce i wyciąłem za pomocą wyrzynarki. Wywierciłem otwory i pogłębiłem je aby nakrętki mocujące deskę się schowały

7.jpg

Swoją deskę przykręciłem w nadkole, wstawiłem obudowę głośnika i przykręciłem ją do wcześniej zamocowanej deski za pomocą nimbusowych wkrętów do drewna. (tu należy wywiercić otwory w obudowie pod śruby montażowe.

Aby zmieścić obudowę głośnika trzeba zdemontować plastikową osłonę kratki odpowietrzenia nadkola

5b.jpg

8.jpg

Należy pamiętać aby przykręcić już przewód głośnikowy z tyłu obudowy oraz przylutować przewód łączący głośnik.

Kolejnie zająłem się przygotowaniem instalacji do podłączenia wzmacniacza

Wejście HIGH we wzmacniaczu

10.jpg

Połączenie przewodów z wtykiem HIGH, lutowane i zabezpieczone opaską termokurczliwą

11.jpg

Teraz należy wpiąć przewody HIGH pod kostkę w module radia.

12.jpg

Ja podpiąłem się pod tylni lewy i prawy kanał aby mieć możliwość, za pomocą balansu przód/tył, regulację pracy suba. Bardzo przydatne przy przewożeniu żony J

Opis pinów zaczerpnięty od kolegów z motor-talk.de

13.jpg

Łączymy przewody za pomocą szybkozłączek

14.jpg

Kolejnym etapem jest podłączenie masy, na zdjęciu powyżej widać śrubę pod która przykręciłem przewód zakończony końcówką oczkową.

(+) podłączyłem pod akumulator a w przewód zamontowałem bezpiecznik

przewód remout (załączający wzmacniacz) pociągnąłem od gniazda zapalniczki. W moim przypadku (+) pojawia się po zapłonie

15.jpg

Po podłączeniu wszystkich przewód jeszcze raz sprawdzamy czy wszystko zostało dobrze podpięte.

Mój wzmacniacz nie mieścił się w uchwytach nad modułem radia więc odciąłem wystające mocowania i przykręciłem wzmacniacz do obudowy modułu.

4.jpg

Całość przykręciłem do podłogi bagażnika na wkręt samo wiercący.

18.jpg

17.jpg

Teraz należy wyregulować wzmacniacz, pasmo odcięcia, bassboost itp.

Kolejnym etapem jest ponowny montaż boczku tapicerki, lewej listwy bagażnika w której trzeba wyciąć rowek na przewody.

W deklu bagażnika również trzeba wyciąć rowek by nie niszczyć przewodów

19.jpg

Po zmontowaniu tapicerki rzecz która wyszła mi najgorzej. Mianowicie wycięcie otworu w klapce lewego boczku, na szczęcie w komplecie z obudową dostarczana jest maskownica którą zamontowałem na wkręty

20.jpg

Jeśli tego nie zrobimy, osłona wpada w rezonans i psuje cały efekt. Dodatkowo głośnik uderzał w dolną część klapki dlatego dół i boki wycięte w okrąg. Początkowo myślałem że wycięcie prostokąta wystarczy.

A tak wygląda bagażnik po zakończonej pracy:

21.jpg

Teraz można cieszyć się pięknym basem w aucie !!!!!!!!

Link to post
Share on other sites

Witam mam u siebie radio concert i w podszybiu jest głośnik basowy. Jeśli załóże jeszcze jeden głośnik basowy w bagażniku to radio wytrzyma?

Czy sobie darować?

Dzięki za odp.

Link to post
Share on other sites

Witam mam u siebie radio concert i w podszybiu jest głośnik basowy. Jeśli załóże jeszcze jeden głośnik basowy w bagażniku to radio wytrzyma?

Czy sobie darować?

Dzięki za odp.

W podszybiu bas? Głośnik basowy zawsze był z tyłu tak gdzie zapas. A od wzmacniacza od radia bierzesz tylko sygnał do wzmacniacza który montujesz dodatkowo więc nie ma obaw czy wytrzyma

Link to post
Share on other sites

Witam mam u siebie radio concert i w podszybiu jest głośnik basowy. Jeśli załóże jeszcze jeden głośnik basowy w bagażniku to radio wytrzyma?

Czy sobie darować?

Dzięki za odp.

W podszybiu bas? Głośnik basowy zawsze był z tyłu tak gdzie zapas. A od wzmacniacza od radia bierzesz tylko sygnał do wzmacniacza który montujesz dodatkowo więc nie ma obaw czy wytrzyma

Tez sie zdziwiłem jest to nie pierwsze moje audi i zawsze miały w bagażniku. I widze że u mnie jest inny wzmacniacz. Ale dzieki.

Edited by SIARA0190
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...