Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana głowicy w BPW, padnięte gniazda pompowtryskiwaczy.


kamikadzex

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Drodzy forumowicze, ostatni czasy borykam się z wyrobionymi gniazdami pompowtrysków w głowicy. Słyszałem od znajomego mechanika w Niemczech że do mojego motoru podejdą głowice od silników 1.9tdi 8V.

Czy mógłby mnie ktoś oświecić i podpowiedzieć jakie to są numery głowic?

Moja obecna głowica posiada nr. 038103373R, w ASO podali mi inny numer 038103267EX - x oznacza że cześć jest na austausch.

Szperając na necie znalazłem głowice od silnika 1.9tdi 8V zregenerowaną, gotową na podmiankę lecz nie jestem czy podejdzie pod mój motor.

http://allegro.pl/glowica-vw-1-9-tdi-038103373e-audi-seat-skoda-fv-i5153594726.html

Prosił bym o jakieś podpowiedzi i pomoc z państwa strony.

Wspomnę również że moja audiqa posiada motor 2.0Tdi 140PS DPF BPW 8V.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie brać, nie będzie pasować :decayed:

Na zdjęciu widzę głowicę do 1,9 tdi na pompie wtryskowej, Tobie jest potrzebna od 1,9 tdi na pompowtryskach

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


jest potrzebna od 1,9 tdi na pompowtryskach

A wie może kolega jakie numery mają głowice które by pasowały do mojego motoru? Po jakich numerach mam ich szukac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok poszukam pod tym drugim jakiejś głowicy.

http://allegro.pl/glowica-po-regeneracji-2-0tdi-8v-bpw-bmp-bmm-bss-i5108091122.html

a co o tym powiecie?

Edytowane przez kamikadzex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś link nie fafa...

http://allegro.pl/glowica-po-regeneracji-2-0tdi-8v-bpw-bmp-bmm-bss-i5108091122.html

jeszcze raz podaje, przepraszam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowica ok-jak byś się zdecydował to kup tylko najgrubszą uszczelkę bo nie wiadomo jak mocno była planowana co byś też nie miał za dużych ciśnień sprężania niż fabryka wymaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowica ok-jak byś się zdecydował to kup tylko najgrubszą uszczelkę bo nie wiadomo jak mocno była planowana co byś też nie miał za dużych ciśnień sprężania niż fabryka wymaga.

Niestety jak na chwilę obecną nic ciekawszego nie znalazłem. Dzięki śliczne za dobrą podpowiedź, na pewno będę miał to na uwadze a i również podpytam podczas zakupu ile była ta głowica splanowana.

Również będę wymieniał przy okazji inne graty takie jak wałek rozrządu, popychacze, świece, szklanki, panewki, rozrząd, zawór EGR, przeczyścić kolektor wydechowy z syfu i zajrzeć do nieszczęsnego imbusa.

Czekam na kosztorys z ASO ile to wszystko razem wyniesie w złotówkach. I zabieram się za zakupy podzespołów. Pompowtryski już wszystkie wymienione 3tyg temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowica ok-jak byś się zdecydował to kup tylko najgrubszą uszczelkę bo nie wiadomo jak mocno była planowana co byś też nie miał za dużych ciśnień sprężania niż fabryka wymaga.

Grzesiu nie wprowadzaj kolegi w błąd, grubość uszczelki pod czapkę dobiera się w zależności od wystawania tłoków ponad górną płaszczyzne bloku, a nie od tego ile splanowano głowice. :naughty:

Gościu robiący obróbkę głowicy powinien w zalezności od grubości skrojonego materiału, odpowiednio głębiej wpuścić zawory w gniazda. :hi:

Czyli reasumując jak nie ruszasz tłoków i korbowodów, to zakładasz uszczelkę o takiej samej grubości jak była :whistling:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowica ok-jak byś się zdecydował to kup tylko najgrubszą uszczelkę bo nie wiadomo jak mocno była planowana co byś też nie miał za dużych ciśnień sprężania niż fabryka wymaga.

Niestety jak na chwilę obecną nic ciekawszego nie znalazłem. Dzięki śliczne za dobrą podpowiedź, na pewno będę miał to na uwadze a i również podpytam podczas zakupu ile była ta głowica splanowana.

Również będę wymieniał przy okazji inne graty takie jak wałek rozrządu, popychacze, świece, szklanki, panewki, rozrząd, zawór EGR, przeczyścić kolektor wydechowy z syfu i zajrzeć do nieszczęsnego imbusa.

Czekam na kosztorys z ASO ile to wszystko razem wyniesie w złotówkach. I zabieram się za zakupy podzespołów. Pompowtryski już wszystkie wymienione 3tyg temu.

z mojego zdania albo pomysłu z tego co wiem najbardziej wytrwałe głowice były montowane w silniku 1.9 tdi AJM (115km) z każdego co wyrwałem pompki, gniazda były w lepszym stanie niż tez przykładowo z ASZ AWX czy AVF

a z tym co przedmówca mówi żeby najgrubsza podkładkę ładować to ciekawe według mnie, ale też mogę być w błędzie powinno się ładować taką jak jest/była , a zwiększa się grubość jak coś z dołem silnika sie robiło/słupek...

za rozrząd w aso dasz kompletny + pompa z jakieś 800 zl +/-

wałek około 2800 zl

napisz poźniej ceny sam ciekawy jestem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z mojego zdania albo pomysłu z tego co wiem najbardziej wytrwałe głowice były montowane w silniku 1.9 tdi AJM (115km) z każdego co wyrwałem pompki, gniazda były w lepszym stanie niż tez przykładowo z ASZ AWX czy AVF

Raczej stopień zużycia gniazd pompek jest zależny po prostu od typu pompowtrysków w nim zamontowanych ( a raczej ich wydajności ) :decayed:

Wydajniejsze pompki mają nurniki o większej średnicy, co bezpośrednio przekłada się na siły oddziałujące na nie podczas pompowania , a tym samym i ich oddziaływanie na gniazda :whistling:

Jeżeli to co napisałem jest prawdą, to teoretycznie w najlepszym stanie przy tym samym przebiegu powinny być gniazda pompek w głowicach od SDI :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tak, kosztorysu jeszcze nie mam gdyż temat naprawy jest obszerny a gościu ma pełno innej roboty na serwisie i obiecał mi zrobić ten kosztorys do Piątku.
Więc niestety musze czekać jak na szpilkach aż do Piątku. :(
Jak tylko go otrzymam zamieszczę odrazu na forum.
pozdrawiam

Witam,

wczoraj otrzymałem kosztorys naprawy samochodu. Według mnie nie jest najlepszej jakości i nie wszystko jest w nim uwzględnione tak jak umawiałem się z osobą która go wykonywała.

np. brakuje pozycji wałka rozrządu, panewek, popychaczy. nie wiem czy coś jeszcze powinno być przy takim remoncie jeszcze uwzględnione gdyż nie jestem jakimś dobrym znawcą. Zobaczcie proszę sami i napiszcie co jeszcze z takich głównych rzeczy powinno być dopisane.

Dziękuję i pozdrawiam.

2015-05-1_wwwrpnn.png

2015-05-1_wwwrpxw.png

Edytowane przez kamikadzex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ty na prawdę zamierzasz wydać ponad 50 % wartości samochodu na naprawę silnika w starym , dziewięcioletnim parchu ? :kox::glupek2::suicide_anim:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ty na prawdę zamierzasz wydać ponad 50 % wartości samochodu na naprawę silnika w starym , dziewięcioletnim parchu ? :kox::glupek2::suicide_anim:

Na to wygląda, od tego kosztorysu 3eba odjąć koszt głowicy, gdyż zakupię inną tańszą za 1200zl.

Ale dojdzie wałek itp.

a co mam zrobić? Sprzedać komuś popsute auto?

I tak już przekroczyłem wartość samochodu naprawami.

uważam że to już będzie ostatni z większych wkładów finansowych w ten samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i tak wyjdzie ponad 10 kPLN :kox:

Zerknij tutaj :

http://moto-szlif.home.pl/pl/p/Audi-A3%2C-A4%2C-A6-1.9-TDI-2.0-TDI-Seat-Alhambra%2C-Ibiza%2C-Toledo%2C-Cordoba%2C-AlteaBora%2C-Golf%2C-Passat%2C-Sharan%2C-New-beetle%2C-Polo-1.9-TDI-2.0-TDI-MS-8709/255

Firma z Łodzi, nie słyszałem o nich złych opinii, głowica nowa, co prawda w zamienniku.

Podjechał bym do nich , obejrzał głowice , zapytał o warunki gwarancji, pewnie polecą kogoś kto naprawe wykona żeby gwarancja była ......

Myślę że w 5 kPLN-ów się na pewno zamkniesz.

A może zrobią Twoją starą głowicę i wyjdzie jeszcze taniej :naughty:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj jest za 1200zl I gwarancje dają pół roku. Niestety jestem po za krajem i wszystko załatwiam telefonicznie lub meilowo. stronka dobra zaraz ją oblukam.

http://allegro.pl/glowica-po-regeneracji-2-0tdi-8v-bpw-bmp-bmm-bss-i5108091122.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gdzie do głowicy prowadnice,zawory uszczelniacze zamki sprezyny itd... stary wsadź drugi motor. albo rób to na zamiennikach... zapewne jako aso to i tak nie dadzą ci gwarancji na to z racji głowicy dostarczonej przez klienta.

W życiu bym takiej opcji nie wzioł pod uwage aby w aso robic taka naprawe. kwestia znalezienia warsztatu który zajmuje sie VW jak ASO i tam zrobić o połowe bedzie taniej....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko jest znaleźć motor 2,0 tdi 8V godny uwagi , za rozsądne pieniądze :naughty:

Ja bym się pokusił o zmianę na 1,9 tdi, tutaj wybór jest dużo większy , AWX, AVF,BRB,BKE, itp. :hi:

Mechanicznie praktycznie P&P , jeżeli uzbroisz je w swój osprzęt.

Jeżeli nie miały DPF-a to tnij u siebie, albo jeżeli wałek rozrządu masz OK, to przekładaj do 1,9 i DPF może zostać :decayed:

Potem na korektę softu do tunera , na 99 % na własnych kołach :)

I już wreszcie żadnych wałków wyrównoważających :kox:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz się kiedyś przejechałem na naprawie w innych warsztatach i tak pozostałem w ASO, wychodzę z założenia że czasami lepiej parę groszy więcej zapłacić a mieć pewność że wszystko jest zrobione jak być powinno.

Patrzyłem inne motory. Koszta około 5tys. Plus robocizna.

a co twoim zdaniem nie zostało uwzględnione w kosztorysie a być powinno. Jesteś znawcą może coś podpowiesz:).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...