Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Luzy kierownicy i bujanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ogólnie na przeglądzie samochodu gościu powiedział mi że zbieżność nie jest w normie w dodatku miałem lekkie luzy kierownicy ale myślałem że to przez to że górny wahacz nie trzyma.
Pojechałem na ustawienie zbieżności ale na szarpakach wyszło że mam 2 wahacze do wymiany ( górny i banan ) dla pewności wymieniłem 2 górne i banana z prawej strony , samochód faktycznie lepiej się prowadzi ale luzy w kieronicy zostały , a nawet powiedziałbym że jeszcze się zwiększyły.
W dodatku samochód na nierównościach ( mam na myśli nierówną drogę ) zachowuje się jak łódź na morzu , cały lata , i ciężko utrzymać panowanie nad kierownicą mając luzy ;/

Pomoże ktoś ?

Opublikowano

Sprawdź tuleje tylnej belki czy nie są zerwane, najczęściej one są powodem pływaniem auta. Ewentualnie magiel może już niedomagać.

Opublikowano

Amorki ,magiel,pozostałe wahacze,tuleje,drążki,łożyska,krzyzak-wsio to jest do sprawdzenia.

Opublikowano

Wymiana pojedynczych wahaczy to nie jest długoterminowe rozwiązanie chyba lepiej by bylo zregenerować wszystkie i wyszlo by to tyle co koszt 3 nowych

Opublikowano

Dobrze panowie chyba źle ująłem to w słowa.
Usterka która doskwiera mojej b5 to luzy kierownicy , po wymianie wahaczy jeszcze minimalnie większa.
Na nierównościach nie jest to bujanie lecz tracenie panowania nad samochodem.
Więc magiel albo drązki kierownicze taa?


Nikt nie pomoże?

Opublikowano

No ale sam sobie odpowiedziałeś..

Jak auto pływa i musisz kontrować kierownicą by utrzymać samochód na wprost to albo krzyżak,albo magiel albo końcówki lub drążki.

Jak nie jest stabilne na zakratach to mogą być amorki.

Prawie wsio sprawdzisz na stacji diagnostycznej.

Opublikowano (edytowane)

A więc tak , podniosłem dzisiaj przód samochodu aby koła były w powietrzu .
Poprosiłem ojca żeby poruszał kierownicą , i przy zlapaniu za prawe koło było czuć luz i słychać sztuki .
A więc końcówki drążków do wymiany ?

I ogólnie jak złapałem za 2 górne wahacze z lewej strony i poruszałem nimi to czuć wyraźny luz , złapałem za nowe z prawej niedawno wymienione- sztywno.
Czy to oznacza że 2 górne z prawej też do wymiany ?

Edytowane przez reizen
Opublikowano

Górne wahacze najlepiej diagnozuje się na podniesionym samochodzie z zamocowanym kołem. Łapiesz za koło dwoma rękoma i ruszasz w kierunku takim jak bys skrecał kołami lewo-prawo. Wtedy jak wahacz ma luz to czuć to na wahaczu oraz widać. Najlepiej robić to we dwie osoby, jedna rusza kołem a druga trzyma za wahacze i wyczuwa luz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...