m50kD Opublikowano 20 Października 2008 Opublikowano 20 Października 2008 Witam, jadę dzisiaj swoją A4, a tu nagle pojawia się świst przy dodawaniu gazu. Wcześniej podobny świst (ale jednak inny!) pojawiał się z turbosprężarki przy wysokich obrotach. Ten świst pojawia się już przy niewielkich obrotach z (około 2k). Na początku jazdy nie było go słychać, nie wiem czasem czy nie pojawia się dopiero po nagrzaniu silnika (będę musiał sprawdzić to jeszcze). Z tego co wyczytałem to problem może tkwić: - w źle ustawionym kącie wtrysku paliwa, - w napinaczu od alternatora, - no i w nieszczelności turbiny, bo to TDI 1.9 Może mi się wydaje (placebo ), albo samochód chodzi słabiej i ma mniejsze przyspieszenie. Co sądzicie, czy może są to oznaki padania turbiny i trzeba będzie wymienić? Może to jeszcze coś innego powoduje taki świst.. Z góry dzięki za odpowiedzi.
m50kD Opublikowano 20 Października 2008 Autor Opublikowano 20 Października 2008 Da się to sprawdzić ręką? Jakie są rozmiary ewentualnych dziur?[br]Dopisany: 20 Październik 2008, 15:26_________________________________________________Ok, namierzyłem usterkę postawiłem auto żeby stało na suchych liściach i gazowałem, było widać gdzie liście wydmuc**je no i sprawa prosta.. jedna rura z intercoolera wyskoczyła (prawdopodobnie na jakimś garbie, grrrr - moje niskie zawieszenie ). Muszę teraz tylko kupić taki metalowy pierścień żeby ją zamocować. Czy jazda z "wyrwaną" jedną rułą (chyba dolotową ) z intercoolera w jakiś sposób szkodzi samochodowi?
m50kD Opublikowano 21 Października 2008 Autor Opublikowano 21 Października 2008 No i wziąłem się dzisiaj za naprawę tych gumowych rur z intercoolera i co się okazało? Prócz tej, która mi wypadła (z dolotu) to wylotowa miała sporą dziurę, więc ją skróciłem o jakieś 1,5cm i wszystko ładnie zacisnąłem. A teraz co dziwnego Wcześniej miałem odgłosy przy wysokich obrotach (jakieś 4-5k) dość przyjemne syczenie myślałem, że to z turbiny, ale teraz.. po tych wszystkich poprawkach już nie ma tego syczenia.. nie ma żadnego (kręciłem dośc mocno i nic). Moc już jest w miarę dobra, pracuje jakby dynamiczniej. Czy turbina może pracować bezgłośnie, wcześniej, gdy syczała to wydawało mi się to bardziej "normalne". ;-)[br]Dopisany: 21 Październik 2008, 15:36_________________________________________________No i ponownie odpowiadam sam sobie dalsza część mojej historii Teraz samochód uzyskał ogromną moc! Jednak słychać turbinę, ale tylko minimalnie - nie tak jak wcześniej głośny świst. Nie odczuwam już prawie wcale turbodziury i przyspiesza niemal od dotknięcia pedału gazu. Prawdopodobnie dziura w wylocie z intercoolera była już dużo wcześniej i bardzo osłabiała silnik, a dolot, który wypadł - odebrał już resztki sił jakie miał samochód. Usunięcie tych usterek dało mi wspaniałe poczucie mocy w tym autku
Piotrek98igo Opublikowano 21 Października 2008 Opublikowano 21 Października 2008 jaki masz silnik ten z podpisu?
m50kD Opublikowano 21 Października 2008 Autor Opublikowano 21 Października 2008 Nie, konto zakładałem szybko i źle wybrałem ;-) Mam silnik o mocy 110KM. Niby nic takiego, ale zbiera się lepiej niż sporo silniejszych, można wiele zawdzięczać małej masie ;-)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się