Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zimny start A4 B7 2.0 TFSI QUATTRO


Madox123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :hi:. Tak jak w temacie. Problem dotyczy A4 2.0 TFSI Quattro, 2005r, BGB, przebieg to 187 tyś. Od dłuższego czasu borykam się z porannym rozruchem ma mianowicie auto odpala ale muszę pokręcić ok 2 do 4 sekund i silnik pracuje ładnie. Sprawa dotyczy tylko pierwszego uruchomienia po nocy lub jak audi postoi 2 dni wtedy zawsze pierwszy rozruch jest utrudniony, kolejne uruchomienia auta są jak najbardziej poprawne. Nadmieniam, że w związku z tym wymienione zostały następujące graty:

1). pompa paliwa w zbiorniku(nowa od kolegi z allegro, który sprowadza z Niemiec)

2). czujnik niskiego ciśnienia paliwa w listwie wtryskowej wraz z zaworem upustowym paliwa

3). czujnik niskiego ciśnienia w pompie wysokiego ciśnienia

4). filtr paliwa-od tego zacząłem

5). świece NGK i cewki

6). czujnik temperatury płynu chłodzącego( niby są dwa u mnie wymieniono jeden koloru szarego dwu pinowy, drugi leży w domu koloru zielonego cztero pinowy bo za cholerę nie można go znaleźć i nawet pan mechanik z ASO nie wskazał mi gdzie on się znajduje twierdząc, że mimo że jest w spisie części, to może nie występować-masakra jaką posiadają wiedzę). Ciekawe czy ten drugi czujnik znajduje się w moim silniku i gdzie jest umiejscowiony bo ja szukałem i nigdzie go nie ma!!!!

Auto spędziło w związku z tą przypadłością kilka tygodni w Szczecinie u tunera Eurotronika, który testował auto i nie przyniosło to żadnego rezultatu. Przewertowałem nasze forum i nie tylko i wszystkie podobne tematy ale nic ciekawego nie znalazłem. Postanowiłem, że nie odpuszczę tematu i rozwikłam tą zagadkę ale sam nie poradzę sobie z tym i proszę was Koledzy o pomoc.

Pozdrawiam

Edytowane przez Madox123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak miałem tylko najpierw wymieniłem akumulator i w zasadzie tylko akumulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego akumulator wymieniony mimo tego że stary był jeszcze w dobrym stanie i nic to nie pomogło.


Do tematu dodam, że jak były ujemne temperatury auto też ciężko paliło i w trakcie rozruchu czasem pojawiał się check i błąd P0089( regulator niskiego ciśnienia paliwa). Po krótkiej jeździe autem check samoczynnie się wyłączał a błąd pozostawał do momentu wykasowania. Kolejny rozruch oczywiście pierwszy na zimnym silniku błąd wyskakiwał ale check nie za każdym razem. Jak temperatura jest dodatnia rozruch jest utrudniony ale ani check ani błąd P0089 nie pojawiają się. W trakcie jak auto stało u tunera w Szczecinie stwierdzono trzy błędy:

1). P0139 Sonda lambda (rząd 1, czujnik 2)- Sygnał zmienia się zbyt wolno

2). P1114 Sonda lambda (rząd 1, czujnik 2)- Za duża rezystencja

3). P0140 Sonda lambda (rząd 1, czujnik 2)- Brak sygnału

Po rozmowie z tunerem stwierdził, że powinienem usunąć katalizator( jego środek), wszystkie te błędy są związane z katalizatorem. Zastanawia mnie czy katalizator może mieć jakikolwiek wpływ na pierwsze uruchomienie auta?. Zamierzam podnieść moc w aucie ale dopiero jak uporam się z rozruchem. Może teraz rozjaśni to trochę sprawę.


Nikt nie przerabiał podobnej lub takiej samej sytuacji w swoim aucie?

Edytowane przez Madox123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam dokladnie ten sam problem, u mnie wymienilem filtr paliwa, powietrza, czujnik temp, teraz swiece i cewki jutro, zwróciłem uwage ze na 98PB zjawisko wystepuje tylko przy niskich temp, na 98PB musi byc kilka st ponizej zera.
Wymien N80 czyli zawor odpowietrzania zbiornika paliwa, koszt ok 50zł a u mnie polepszyło sie przy niskich temp.
Daj znac prosze jak cos ustalisz, bo u mnie jeszcze sporadycznie zdarza sie ten problem
Pozdrawiam u śledze wątek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, może ktoś podać mi numer zaworu N80 i jakieś foto jak on wygląda i gdzie jest umiejscowiony.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Kolego Redjasper. Dzwoniłem do ASO i podał mi zupełnie inny numer części, to nie pierwszy raz się mylą masakra. Za chwilę zadzwonię i powiem, że podał mi numer niewłaściwej części, zobaczymy co gość powie. Podał mi numer 06F 133 781L a powinien być 06E 906 517 A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisałem w wątku jaki Ci podałem, że w serwisie AUDI mają jakąś inną część oznaczoną jako n80 - stąd problemy.

ale koledzy z podobnym problemem kupowali w intercarsie za 1/4 ceny - coś około 35 zł

Dzięki Kolego Redjasper. Dzwoniłem do ASO i podał mi zupełnie inny numer części, to nie pierwszy raz się mylą masakra. Za chwilę zadzwonię i powiem, że podał mi numer niewłaściwej części, zobaczymy co gość powie. Podał mi numer 06F 133 781L a powinien być 06E 906 517 A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam w serwisie chcą 120 złotych i gość tłumaczył że to jest właśnie zawór N80 więc po podaniu właściwego numeru zaworu N80 (06E 906 517 A) facet nie wiedział co powiedzieć. Zawór mam zamówiony a część o której piszesz Kolego Redjasper to jest zawór zwrotny pochłaniacza par i jego numer to 06F 133 781 L. Zobaczymy jaki będzie efekt po jego założeniu, czy audi będzie lepiej palić.

Edytowane przez Madox123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kup w jakimkolwiek sklepie motoryzacyjnym, zaplacisz 35-40zł a nie 120zl ;p
80zl zostaje na 0,5l Jack Daniels:) zwroc tylko uwage zeby byl to BOSCH :)
06E 906 517 A- to jest ta czesc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Części zamówione dzisiaj powinny dotrzeć. Koszt zaworu 06F 906 517 A to 70 zł razem z opaskami, z uwagi że mam dostęp do oryginalnych części zamówiłem oryginał. Odnośnie porannego rozruchu, rozmawiałem wczoraj z mechanikiem który mówił, że przyczyną kiepskiego porannego rozruchu może być rozrusznik. Moją uwagę zwrócił charakterystyczny krótki jak to nazwać " świst" i myślę, że pochodzi on z okolic rozrusznika. Za kilka dni auto odprowadzam do mechanika na oględziny rozrusznika i ewentualną regenerację. Zobaczymy czy to pomoże. Od kilku dni jak temperatury na zewnątrz są wyższe audi pali można powiedzieć na dotyk tylko słychać ten świst, natomiast jak jest chłodno i temperatury są bliskie 0 stopni już rozruch jest utrudniony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...