Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 TDI CAHA falujace obroty


kuba_85

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
przytrafila mi sie pierwsza usterka, awaria i chcialbym zasiegnac Waszej rady, moze kogos spotkala taka sytuacja. Otoz problem dotyczy nierownej pracy silnika na niskich obrotach. Bez znaczenia czy silnik jest zimny, cieply objawy wygladaja mniej wiecej tak:

. Tak wiem, to inny silnik ale u mnie wyglada to niemalze identycznie. Podskakujaca wskzowka obrotomierza, slyszalne "przegazowania" oraz drgania karoserii odczuwalne dosyc silnie wewnatrz. Dodatkowo u mnie nie zaplila sie zadna kontrolka na desce rozdzielczej. Zaden "check engine", nic. Gdy rusze samochodem, silnik wejdzie na wyzsze obroty to problem ustaje, obroty ida i w gore i w dol rownomiernie, nie czuc spadku mocy. Start stop dziala poprawnie. problem dotyczy jedynie pracy na niskich obrotach.
Samochod oddalem do znajomego mechanika, ktory na codzien pracuje w ASO Skody, Seata z nadzieja ze rozwiaze problem. Podpial komputer, ten pokazal ze jest cos nie halo z cisnieniem paliwa. Wymienil cala listwe wtryskowa na nowa z takiego samego sliniku, wymienil filtr paliwa na nowy, wymienil zawory przy cisnienia paliwa przy listwie i nadal problem nie ustal.

Zatem moze macie jakies pomysly, moze ktos zetknal sie z czyms podobnym ? czego szukac? bede wdzieczny za pomoc smiley.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegę. Właśnie coś takiego zauważyłem u siebie. Dokładnie nie potrasfię tego opisać ale zdaży się coś takiego że jak odpale samochód to niby pracuje normalnie na obrotomierzu nie ma zmian czyli obroty nie faluja tylko tak jaby budą zatrzesie kilka razy. Jak dodam gazu nic się nie dzieje. Ktoś coś mówił że może filtr trzeba wymienić. Narazie olałem temat bo ze dwa razy tylkocoś takiego misie zdażyło i to wtedy kiedy było akurat zimniejsze poranki a poz atym nie mam innych dolegliwości.Powiem szczerze ze zastanawiam się jeszcze nad poduszką silnika lub skrzyni biegów bo u mnie to 190 tkm nabite. To drganie jak tak żuci to nawet czuć na budzie ale silnik nie faluje i z tąd mój domysł o poduszkach. jak coś zauważysz u siebie napisz, lub napisz jaka była diagnoza u Ciebie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam podobne objawy wystepuje czasami okresowo. Zauważcie że dzieje się tak, przynajmniej u mnie tylko i wyłacznie na właczonej klimie, wyłaczając klimę, objawy magicznie ustają całkowicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

przytrafila mi sie pierwsza usterka, awaria i chcialbym zasiegnac Waszej rady, moze kogos spotkala taka sytuacja. Otoz problem dotyczy nierownej pracy silnika na niskich obrotach. Bez znaczenia czy silnik jest zimny, cieply objawy wygladaja mniej wiecej tak:

. Tak wiem, to inny silnik ale u mnie wyglada to niemalze identycznie. Podskakujaca wskzowka obrotomierza, slyszalne "przegazowania" oraz drgania karoserii odczuwalne dosyc silnie wewnatrz. Dodatkowo u mnie nie zaplila sie zadna kontrolka na desce rozdzielczej. Zaden "check engine", nic. Gdy rusze samochodem, silnik wejdzie na wyzsze obroty to problem ustaje, obroty ida i w gore i w dol rownomiernie, nie czuc spadku mocy. Start stop dziala poprawnie. problem dotyczy jedynie pracy na niskich obrotach.

Samochod oddalem do znajomego mechanika, ktory na codzien pracuje w ASO Skody, Seata z nadzieja ze rozwiaze problem. Podpial komputer, ten pokazal ze jest cos nie halo z cisnieniem paliwa. Wymienil cala listwe wtryskowa na nowa z takiego samego sliniku, wymienil filtr paliwa na nowy, wymienil zawory przy cisnienia paliwa przy listwie i nadal problem nie ustal.

Zatem moze macie jakies pomysly, moze ktos zetknal sie z czyms podobnym ? czego szukac? bede wdzieczny za pomoc smiley.gif

Witam, mam identyczny problem, jak na filmiku (falują obroty, pojawiło się to z nikąd podczas postoju na swiatłach) i też zero błędu na desce rozdzielczej, czy mógłbyś napisać co było ostatecznie przyczyna?

Witam, KUBA_85 na moją prośbę co było w koncu przyczyną obiawów opisanych przez Niego i które przytrafily się również mi, odpisał:

"Hej!

Czujnik ciśnienia paliwa. 1300 zł netto wymiana w warszawiez miałem sprawdzana cała listwę wtryskowa. Wszystkie wtryskiwacze i na szczęście wszystko okazało sie z nimi ok bo końcowy rachunek byłyby znacznie droższy. Powodzenia !"

Jutro jade do elektromechanika i mam nadzieje że da się rozwiązać ten problem także u mnie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

przytrafila mi sie pierwsza usterka, awaria i chcialbym zasiegnac Waszej rady, moze kogos spotkala taka sytuacja. Otoz problem dotyczy nierownej pracy silnika na niskich obrotach. Bez znaczenia czy silnik jest zimny, cieply objawy wygladaja mniej wiecej tak:

. Tak wiem, to inny silnik ale u mnie wyglada to niemalze identycznie. Podskakujaca wskzowka obrotomierza, slyszalne "przegazowania" oraz drgania karoserii odczuwalne dosyc silnie wewnatrz. Dodatkowo u mnie nie zaplila sie zadna kontrolka na desce rozdzielczej. Zaden "check engine", nic. Gdy rusze samochodem, silnik wejdzie na wyzsze obroty to problem ustaje, obroty ida i w gore i w dol rownomiernie, nie czuc spadku mocy. Start stop dziala poprawnie. problem dotyczy jedynie pracy na niskich obrotach.

Samochod oddalem do znajomego mechanika, ktory na codzien pracuje w ASO Skody, Seata z nadzieja ze rozwiaze problem. Podpial komputer, ten pokazal ze jest cos nie halo z cisnieniem paliwa. Wymienil cala listwe wtryskowa na nowa z takiego samego sliniku, wymienil filtr paliwa na nowy, wymienil zawory przy cisnienia paliwa przy listwie i nadal problem nie ustal.

Zatem moze macie jakies pomysly, moze ktos zetknal sie z czyms podobnym ? czego szukac? bede wdzieczny za pomoc smiley.gif

Witam, mam identyczny problem, jak na filmiku (falują obroty, pojawiło się to z nikąd podczas postoju na swiatłach) i też zero błędu na desce rozdzielczej, czy mógłbyś napisać co było ostatecznie przyczyna?

Witam, KUBA_85 na moją prośbę co było w koncu przyczyną obiawów opisanych przez Niego i które przytrafily się również mi, odpisał:

"Hej!

Czujnik ciśnienia paliwa. 1300 zł netto wymiana w warszawiez miałem sprawdzana cała listwę wtryskowa. Wszystkie wtryskiwacze i na szczęście wszystko okazało sie z nimi ok bo końcowy rachunek byłyby znacznie droższy. Powodzenia !"

Jutro jade do elektromechanika i mam nadzieje że da się rozwiązać ten problem także u mnie..

Udało się rozwiązać ?

Mam to samo. Po minusowej nocce odpaliłem auto i chodziło trochę jak stary traktor (zazwyczaj trwało to 3-4 sekundy i smigało OK), ale tutaj falowanie zostało. Myślałem, że przejdzie - zrobiłem 120km i falowanie na jałowym zostało - nie odczułem spadku mocy w trasie i itp.

Na drugi dzień odpaliłem znów po mrozach i tu już gorzej - auto ledwo chodzi, trzepie nim niemiłosiernie. Wali trzeba błędami - 2, 4 i regulacja ciśnienia paliwa.

3 Faults Found:

4985 - Cylinder 2 Glow Plug Circuit (Q11)

P0672 00 [047] - Electrical Fault

Confirmed - Tested Since Memory Clear

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Mileage: 214748 km

Date: 2016.01.02

Time: 14:22:16

4987 - Cylinder 4 Glow Plug Circuit (Q13)

P0674 00 [047] - Electrical Fault

Confirmed - Tested Since Memory Clear

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Mileage: 214748 km

Date: 2016.01.02

Time: 14:22:16

5175 - Fuel Pressure Regulation

P1065 00 [101] - Regulation Discrepancy

Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Mileage: 214749 km

Date: 2016.01.03

Time: 16:58:42

Co myślicie?

Sprawdziłem zawór na pompie wysokiego ciśnienia - nie ma opiłków. Sprawdziłem wtryski przelewowo - leją równo.

Co to może być? Zawór na pompie, czy któryś z zaworów na listwie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

przytrafila mi sie pierwsza usterka, awaria i chcialbym zasiegnac Waszej rady, moze kogos spotkala taka sytuacja. Otoz problem dotyczy nierownej pracy silnika na niskich obrotach. Bez znaczenia czy silnik jest zimny, cieply objawy wygladaja mniej wiecej tak:

. Tak wiem, to inny silnik ale u mnie wyglada to niemalze identycznie. Podskakujaca wskzowka obrotomierza, slyszalne "przegazowania" oraz drgania karoserii odczuwalne dosyc silnie wewnatrz. Dodatkowo u mnie nie zaplila sie zadna kontrolka na desce rozdzielczej. Zaden "check engine", nic. Gdy rusze samochodem, silnik wejdzie na wyzsze obroty to problem ustaje, obroty ida i w gore i w dol rownomiernie, nie czuc spadku mocy. Start stop dziala poprawnie. problem dotyczy jedynie pracy na niskich obrotach.

Samochod oddalem do znajomego mechanika, ktory na codzien pracuje w ASO Skody, Seata z nadzieja ze rozwiaze problem. Podpial komputer, ten pokazal ze jest cos nie halo z cisnieniem paliwa. Wymienil cala listwe wtryskowa na nowa z takiego samego sliniku, wymienil filtr paliwa na nowy, wymienil zawory przy cisnienia paliwa przy listwie i nadal problem nie ustal.

Zatem moze macie jakies pomysly, moze ktos zetknal sie z czyms podobnym ? czego szukac? bede wdzieczny za pomoc smiley.gif

Witam, mam identyczny problem, jak na filmiku (falują obroty, pojawiło się to z nikąd podczas postoju na swiatłach) i też zero błędu na desce rozdzielczej, czy mógłbyś napisać co było ostatecznie przyczyna?

Witam, KUBA_85 na moją prośbę co było w koncu przyczyną obiawów opisanych przez Niego i które przytrafily się również mi, odpisał:

"Hej!

Czujnik ciśnienia paliwa. 1300 zł netto wymiana w warszawiez miałem sprawdzana cała listwę wtryskowa. Wszystkie wtryskiwacze i na szczęście wszystko okazało sie z nimi ok bo końcowy rachunek byłyby znacznie droższy. Powodzenia !"

Jutro jade do elektromechanika i mam nadzieje że da się rozwiązać ten problem także u mnie..

Udało się rozwiązać ?

Mam to samo. Po minusowej nocce odpaliłem auto i chodziło trochę jak stary traktor (zazwyczaj trwało to 3-4 sekundy i smigało OK), ale tutaj falowanie zostało. Myślałem, że przejdzie - zrobiłem 120km i falowanie na jałowym zostało - nie odczułem spadku mocy w trasie i itp.

Na drugi dzień odpaliłem znów po mrozach i tu już gorzej - auto ledwo chodzi, trzepie nim niemiłosiernie. Wali trzeba błędami - 2, 4 i regulacja ciśnienia paliwa.

3 Faults Found:

4985 - Cylinder 2 Glow Plug Circuit (Q11)

P0672 00 [047] - Electrical Fault

Confirmed - Tested Since Memory Clear

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Mileage: 214748 km

Date: 2016.01.02

Time: 14:22:16

4987 - Cylinder 4 Glow Plug Circuit (Q13)

P0674 00 [047] - Electrical Fault

Confirmed - Tested Since Memory Clear

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Mileage: 214748 km

Date: 2016.01.02

Time: 14:22:16

5175 - Fuel Pressure Regulation

P1065 00 [101] - Regulation Discrepancy

Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Mileage: 214749 km

Date: 2016.01.03

Time: 16:58:42

Co myślicie?

Sprawdziłem zawór na pompie wysokiego ciśnienia - nie ma opiłków. Sprawdziłem wtryski przelewowo - leją równo.

Co to może być? Zawór na pompie, czy któryś z zaworów na listwie ?

Witam,

przytrafila mi sie pierwsza usterka, awaria i chcialbym zasiegnac Waszej rady, moze kogos spotkala taka sytuacja. Otoz problem dotyczy nierownej pracy silnika na niskich obrotach. Bez znaczenia czy silnik jest zimny, cieply objawy wygladaja mniej wiecej tak:

. Tak wiem, to inny silnik ale u mnie wyglada to niemalze identycznie. Podskakujaca wskzowka obrotomierza, slyszalne "przegazowania" oraz drgania karoserii odczuwalne dosyc silnie wewnatrz. Dodatkowo u mnie nie zaplila sie zadna kontrolka na desce rozdzielczej. Zaden "check engine", nic. Gdy rusze samochodem, silnik wejdzie na wyzsze obroty to problem ustaje, obroty ida i w gore i w dol rownomiernie, nie czuc spadku mocy. Start stop dziala poprawnie. problem dotyczy jedynie pracy na niskich obrotach.

Samochod oddalem do znajomego mechanika, ktory na codzien pracuje w ASO Skody, Seata z nadzieja ze rozwiaze problem. Podpial komputer, ten pokazal ze jest cos nie halo z cisnieniem paliwa. Wymienil cala listwe wtryskowa na nowa z takiego samego sliniku, wymienil filtr paliwa na nowy, wymienil zawory przy cisnienia paliwa przy listwie i nadal problem nie ustal.

Zatem moze macie jakies pomysly, moze ktos zetknal sie z czyms podobnym ? czego szukac? bede wdzieczny za pomoc smiley.gif

Witam, mam identyczny problem, jak na filmiku (falują obroty, pojawiło się to z nikąd podczas postoju na swiatłach) i też zero błędu na desce rozdzielczej, czy mógłbyś napisać co było ostatecznie przyczyna?

Witam, KUBA_85 na moją prośbę co było w koncu przyczyną obiawów opisanych przez Niego i które przytrafily się również mi, odpisał:

"Hej!

Czujnik ciśnienia paliwa. 1300 zł netto wymiana w warszawiez miałem sprawdzana cała listwę wtryskowa. Wszystkie wtryskiwacze i na szczęście wszystko okazało sie z nimi ok bo końcowy rachunek byłyby znacznie droższy. Powodzenia !"

Jutro jade do elektromechanika i mam nadzieje że da się rozwiązać ten problem także u mnie..

Udało się rozwiązać ?

Mam to samo. Po minusowej nocce odpaliłem auto i chodziło trochę jak stary traktor (zazwyczaj trwało to 3-4 sekundy i smigało OK), ale tutaj falowanie zostało. Myślałem, że przejdzie - zrobiłem 120km i falowanie na jałowym zostało - nie odczułem spadku mocy w trasie i itp.

Na drugi dzień odpaliłem znów po mrozach i tu już gorzej - auto ledwo chodzi, trzepie nim niemiłosiernie. Wali trzeba błędami - 2, 4 i regulacja ciśnienia paliwa.

3 Faults Found:

4985 - Cylinder 2 Glow Plug Circuit (Q11)

P0672 00 [047] - Electrical Fault

Confirmed - Tested Since Memory Clear

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Mileage: 214748 km

Date: 2016.01.02

Time: 14:22:16

4987 - Cylinder 4 Glow Plug Circuit (Q13)

P0674 00 [047] - Electrical Fault

Confirmed - Tested Since Memory Clear

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Mileage: 214748 km

Date: 2016.01.02

Time: 14:22:16

5175 - Fuel Pressure Regulation

P1065 00 [101] - Regulation Discrepancy

Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Mileage: 214749 km

Date: 2016.01.03

Time: 16:58:42

Co myślicie?

Sprawdziłem zawór na pompie wysokiego ciśnienia - nie ma opiłków. Sprawdziłem wtryski przelewowo - leją równo.

Co to może być? Zawór na pompie, czy któryś z zaworów na listwie ?

Witam, napisz do mnie prywatnie to dam ci nr tel i pogadamy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, u mnie problem rozwiązany.

To samo co u kolegi powyżej. Przyczyną był zaworek regulacji ciśnienia paliwa (ten na listwie wtryskowej od strony kabiny, w kształcie litery L) (Fuel Pressure Regulator Valve N276).

Kupiłem używkę na Allegro po numerach starego zaworku i wszystko gra. Ważna uwaga - po wymianie od ręki problem nie ustąpi - trzeba się przejechać parę kilometrów, parę razy odpalić/zgasić auto i wróci wszystko do normalności.

Już się bałem, że coś z pompą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Opisze ten problem i rozwiązanie:

Wymieniałem olej i filtry, po wymianie filtrów mechanik powinien programem wstępnie odpowietrzyć układ trwa to ok. 1 min, ale nie zrobil tego zrobil w ten sposob ze nacisnąl kluczyk i samochod po kilku kręceniach odpalił w wyniku czego poszło powietrze na listwę wtryskowa i padł czujnik regulacji ciśnienia paliwa ten bliżej kabiny 057 130 764 H, po podłaczeniu kompa wyskakuje błąd 5175 - regulator ciśnienia paliwa/ objawy obroty na biegu jałowym skaczą, po 2,500 tys. obrotów podczas jazdy przyspieszenie moc ok/ co pomogło:

- wymiana czujnika na nowy oryginał w serwisie 1400 zł, w motoryzacyjnym 500 zł./ połaszczyłem się wcześniej kupując używke z aledrogo nie polecam czójnik działał godzine potem to samo/!!!!

- kilkarkrotne podlącznie pod komputer i odpowietrzanie

- zrobienie kilku kilometrów na nowym czujniku zgaszenie silnika i tak aż do ustąpienia objawów / zaznaczam zę na nowym czujniku obroty na poczatku też falowały - po tym zabiegu co napisałem wcześniej objawy ustąpiły i jest ok.

- słyszałem też że czasami dodatkowo trzeba wymienić na filtr z aso / podobno ma właściwą przepustowość - info od mechanika z aso audi/ - u mnie pomogło bez wymiany na filtr orginał ja mam knechta mówią ze manna lepsze

 

mam nadzieje ze pomogłem u mnie trwało to tydzień az w końcu jest ok!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...