Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] problem z układem chłodzenia


plama

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!Problem polega na tym, że termostat nie chce mi sie otworzyc chociaż jest sprawny.Płyn w silniku i w zbiorniczku jest gorący aż sie gotuje a w chłodnicy i w wężach do niej dochodzących jest zimny.Węże sa zimne.Termostat jest na bank dobry bo sprawdzałem go w domu.Po prostu nie otwiera sie i koniec.Temperatura jaką największą osiagnalem po próbie odpowietrzenia ukladu to jakieś 94 stopnie.Nie mam pojęcia co się dzieje.Teraz jeżdżę bez termostatu ale przed zimą muszę to zrobic bo bedzie mi palił straszne ilości paliwa:) proszę o pomoc koledzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm.... nie wiem jak można twierdzić, że sprawny termostat nie otwiera się w temperaturze w której powinien się otwierać.

To że w domu otworzył ci się, gdy go ugotowałes, nie oznacza że jest sprawny.

Kup ori termostat i nie będziesz miał tego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogrzewania prawie nie ma[br]Dopisany: 22 Październik 2008, 03:28_________________________________________________z oryginalnym termostatem jest tak samo bo kupilem i sprawdzilem.jeden mechanik mowil mi ze to moze byc wina wiska ale nie wiem co o tym sadzic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niesprawna wiskoza powoduje gotowanie cieczy. Grzej silnik na postoju i obserwuj temperaturę.

Jak odpowietrzałeś układ? Zdjąłeś wąż do nagrzewnicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy podlacze sie pod temacik. czy temperatura powinna wynosic caly czas 90 stopni czy w trakcie jazdy dopuszczalne sa jakies spadki temperatury? wlasnie jadac na dosc dlugiej trasie zerknolem na zegar i temp wynosila jakies 80 ,85 stopni, po chwilowym zatrzymaniu temperaturka wskoczyla znow na 90 stopni. czy jest to normalny objaw czy tez powinienem zakupic nowy termostat ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zdejmowalem weza od nagrzenicy.zalalem go ciecza i przy otwartm korku czekalem az sie odpowietrzy bo podobno nie ma odpowiecznika nigdzie i auto samo to robi.

Podobno nie.

Na forum wielokrotnie było opisywane, jak odpowietrzyć układ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zdejmowalem weza od nagrzenicy.zalalem go ciecza i przy otwartm korku czekalem az sie odpowietrzy bo podobno nie ma odpowiecznika nigdzie i auto samo to robi.

Co ty mówisz?? Na jednym z węży idących do nagrzewnicy jest mała dziurka. Zsuwasz wąż tak, że dziurka będzie za kołnierzem i wtedy się odpowietrza. Dziurką musi tryskać woda. Bez zrobienia tego odpowietrzanie jest IMO bez sensu.

Ps. najlepiej odkręcić zbiorniczek wyrównawczy ze śrubek i unieść go wtedy woda na pewno tam wypłynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy podlacze sie pod temacik. czy temperatura powinna wynosic caly czas 90 stopni czy w trakcie jazdy dopuszczalne sa jakies spadki temperatury? wlasnie jadac na dosc dlugiej trasie zerknolem na zegar i temp wynosila jakies 80 ,85 stopni, po chwilowym zatrzymaniu temperaturka wskoczyla znow na 90 stopni. czy jest to normalny objaw czy tez powinienem zakupic nowy termostat ;(

U mnie jak złapie 90 stopni to stoi bez względu na obciążenie auta,i tak ma być :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak złapie 90 stopni to stoi bez względu na obciążenie auta,i tak ma być :good:

Dokładnie. Nic dodać nic ująć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam jaos wczoraj zmienialem termo.na nowy ori.i zalalem nowy plyn odpowietrzylem na wezu do nagrzewnicy,i jest wszystko ok.90 st.bite.Wiec kolega plama niech tam probuje odpowietrzyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam też pytanie odnośnie temperatury silnika , u mnie temperatura po trasie nie przekracza 70 stopni na zegarze. na wyświetlaczu klimatronika podobnie , natomiast podczas jazdy po mieście lub w korku wskakuje 90 i tak sie utrzymuje. Dodam ze posiadam od kliku miesięcy instalacje gazową (sekwencja) spalanie po trasie przy prędkościach 100-120km/h 10l gazu. Jednak zastanawia mnie ta temperatura czy jest to wina termostatu, czy tak może być? Czytając posty na forum nie można wyciągnąć jednoznacznego wnioski :(. I jeszcze mam inne pytanie ponieważ muszę wymienić płyn chłodniczy a nie mam pojęcia jaki jest zalany, a jak sie szukałem w necie nie można mieszać płynów o rożnych glikolu bo może powstać "maź" w układzie a przecież nie da rady zlać całego płynu do słucha. Macie jakieś doświadczenia na ten temat. Z góry dzięki za odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawidłowa temperatura pracy silnika jest w pobliżu 90stopni (+/- 3 stopnie)

Wszelkie inne wskazania świadczą o problemie w układnie chłodzenia.

Przyczyna może leżeć:

1. Czujnik temperatury płynu chłodzącego.

2. Niesprawny termostat.

3. Nieprawidłowo odpowietrzony układ chłodzenia.

4. Wydmuchana uszczelka pod głowicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...