A4-Tomek Opublikowano 7 Maja 2015 Opublikowano 7 Maja 2015 Orientuje się ktoś czy jest możliwość sprawdzenia VAG'iem poprawności działania układu podgrzewania wody? Bo zauważyłem już od dawna że długo mi się nagrzewa silnik bo mam porównanie z Octavią 2002r. która szybko nabiera temp. roboczej. Świece niby przejście prądu mają ale nie nagrzewają się bo odpaliłem silnik odstany i w ogóle nie było czuć żeby ich temp. się zmieniła. Mam VAG-COM i chciałem sprawdzić czy wogóle działa sterownik uruchamiania świec przy głowicy.
Homiczek Opublikowano 8 Maja 2015 Opublikowano 8 Maja 2015 Grzanie wstępne wody masz na myśli jakieś dodatkowe coś wspomagające ?!? bo normalnie to jest problem termostatu - odpal zimny silnik i macaj wąż z silnika(od termostatu) do chłodnicy. powinien być zimny dopóki silnik sie nie nagrzeje do min 50stopni. A jak wcześniej poczujesz ciepło, to znaczy że termostat do wymiany. w świeczki to im cieplej, tym są mniej używane
A4-Tomek Opublikowano 10 Maja 2015 Autor Opublikowano 10 Maja 2015 (edytowane) Grzanie wstępne wody pogrzewa chlodziwo przez jakiś czas do określonej temp. zadanej w sterowniku. Potem świece się wyłączają. To pomaga silnikowi szybciej osiągnąć temp. roboczą. Podgrzewacz wody mozna znaleźć w B5 za silnikiem na wejściu do glowicy. Są trzy świece wkrecone w rurę. Chciałem sprawdzić czy w ogóle sterownik daje im sygnał do grzania chlodziwa. Rozumiem że niczego się tu nie dowiem. Edytowane 8 Maja 2015 przez A4-Tomek
misiek95 Opublikowano 10 Maja 2015 Opublikowano 10 Maja 2015 nie wiem jak w Twoim roczniku to sprawdzić i czy w ogóle sie da... ale wiesz o tym że te świece o tej porze roku już sie w ogóle nie włączają? bo jednym z warunków jest temp zewnętrzna poniżej 5stopni jak dobrze pamiętam
A4-Tomek Opublikowano 18 Maja 2015 Autor Opublikowano 18 Maja 2015 Hmmm no nie znam tego układu i jaki jest plyw temperatury na niego. Inna sprawa jest ze świecami zarowymi w silniku bo tam to wiadomo że się zaliczają jak temp. spadnie do ok. 5 stopni. No to chyba pozostaje czekać do jesieni.
OLIVER Opublikowano 19 Maja 2015 Opublikowano 19 Maja 2015 Hmmm no nie znam tego układu i jaki jest plyw temperatury na niego. Inna sprawa jest ze świecami zarowymi w silniku bo tam to wiadomo że się zaliczają jak temp. spadnie do ok. 5 stopni. No to chyba pozostaje czekać do jesieni. Kolego swiece żarowe w silniku grzeją nawet latem jak odpalisz zimny silnik a Ty nawet o tym nie wiesz bo kontrolka świec na blacie nie swieci,Kontrolka Świeci tylko gdy grzeją wstępnie ...przed odpalaniem ale wtedy temperatura otoczenia musi być w okolicy 0* albo mniej ...Po odpaleniu grzeją około 3 minut No chyba ze silnik jest ciepły to wtedy wogule nie grzeją ...Mozna to sprawdzić miernikiem lub żaróweczką podłączając do kapturka swiecy... Co do swiec wspomagajace dogrzanie płynu chłodniczego to w takich temperaturach one nie grzeją Było to kiedys na forum ładnie opisane jakie warunki muszą być spełnione by te swiece grzały ale nie pamietam gdzie to sie znajduje
A4-Tomek Opublikowano 19 Maja 2015 Autor Opublikowano 19 Maja 2015 No w okresie gdy temperatury są wyższe to kontrolka grzania świec ino mignie. No ja na ten wątek nie trafiłem. Liczyłem że da się vagiem skontrolować czy dostają sygnał do grzania. Bo chciałem mieć pewność czy sterownik działa. Mam porównanie z Octavia od ojca i zimą skubana szybko się nagrzewa a mój potrzebuje więcej czasu. Nawet wiosna grzeje sie dłużej bo latem to wiadomo, jest gorąco to się szybko nagrzewa.
pinciol77 Opublikowano 27 Maja 2015 Opublikowano 27 Maja 2015 (edytowane) Kolego włączasz Vaga i włączasz test elementów wykonawczych w module silnika. Są dwa testy które załączają: * przekaźnik małej mocy grzewczej (grzeje jedna ze świec) * przekaźnik dużej mocy grzewczej (grzeją bodajże wszystkie 3 lub dwie) Powinieneś przy tym usłyszeć załączanie się przekaźników. Warunki załączania podgrzewacza: - temperatura powietrza poniżej 5 stopni - temperatura płynu chłodzącego poniżej 70 stopni - obciążenie alternatora nie może być większe niż 50% - obroty silnika powyżej 800 Nie jest konieczne ustawianie klimatornika na HI ani nawiewu na przednią szybę, jak co niektórzy sądzą. Z tego co zaobserwowałem u siebie to jedna świeczka zaczyna grzać coś po ok 10-20 sekundach od uruchomienia silnika. Po jakimś czasie uruchamiają się także pozostałe dwie, ale nie pamiętam po jakim one czasie startują. Przy załączaniu jest delikatny i chwilowy spadek obrotów i słychać "cyknięcie przekaźnika" Edytowane 27 Maja 2015 przez pinciol77
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się