monsiejowa Opublikowano 8 Maja 2015 Opublikowano 8 Maja 2015 Witam Forumowiczów Od kilku dni borykam się z problemem braku mocy na PB na zimnym silniku. Po nocy rano odpalam normalnie, nic nie szarpie nic nie skacze jest niby ok. Jak tylko chcę ruszyć obroty zaczynają skakać traci moc, potrafi strzelić z wydechu a nawet zgasnąć. Jak tylko przełączy się na gaz jest wszystko ok, można jeździć bez problemu. Miałem drugą pompę paliwa to ją podmieniałem bez rezultatu. Podmieniałem przepływkę-bez rezultatu. Przewody, kopółka i palec, świece wymieniane w tamtym roku jakieś 10.000km temu sprawdzone bez przebić, świece suche nie okopcone. Podejrzewam aparat zapłonowy lub cewkę, choć jeżeli to cewka to na gazie też powinien się tak zachowywać. Jutro dopiero podłączę pod kompa to zobaczę co pokaże. Póki co może macie jeszcze jakieś pomysły? Silnik 1.6 ADP 96r.Wybaczcie za formę wpisu ale piszę z tel.Pozdro.
sebidi Opublikowano 8 Maja 2015 Opublikowano 8 Maja 2015 Jak kupiłem swoją posiadała podobna przypadłość.....okazało się ze lpg rozjechalo mapy Pb .ustawiłem tak jak powinno być i teraz zero różnicy czy Pb czy lpg
monsiejowa Opublikowano 8 Maja 2015 Autor Opublikowano 8 Maja 2015 Jak odłączę akumulator na 10 min to mapy powinny się zresetować? Dobrze myślę?
sebidi Opublikowano 9 Maja 2015 Opublikowano 9 Maja 2015 (edytowane) Tak dokładnie tylko powinieneś zrobić adaptacje przepustnicy...lpg sie tak nie ustawi gazownik musi poprawić. ..ale zrób tak odlacz aku i przejdź się na benzynie nie wlaczaj lpg jak będzie chodzić dobrze to masz odpowiedz Tym sposobem zresetujesz mapy Pb wiec powinno być ok dopóki znowu lpg nie namiesza w ecu Edytowane 9 Maja 2015 przez sebidi
monsiejowa Opublikowano 9 Maja 2015 Autor Opublikowano 9 Maja 2015 Zrobię jak piszesz i podłączę kompa zobaczmy co pokaże. Dzięki za pomysł z tymi mapami. O tym nie pomyślałem. Później dam znać co i jak. Jestem po zabiegu odłączenia akumulatora i adaptacji przepustnicy. Rezultat - pozytywny, tzn. wydaje mi się że wszystko wróciło do normy. Silnik pracuje teraz bardziej miękko i równo, nic nie szarpie trzyma ładnie obroty. Przejechałem się tylko ok 3km, odpaliłem normalnie i wyjechałem z garażu nabrał temp. i jest ok. Ale żeby mieć pewnośc, że usterka została wyeliminowana muszę więcej pojeździć. Przed odłączeniem aku miałem takie błędy: 561 Dopasowanie(ustalenie)składu mieszanki nie osiągnięta wartość adaptacji - dodawanie - BŁĄD SPORADYCZNY 1247 Zawór węgla aktywneg-N80 przerwa na wyjściu - BŁĄD SPORADYCZNY 16486 Przepływomierz - niskie napięcie brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 561 Dopasowanie(ustalenie)składu mieszanki nie osiągnięta wartość adaptacji - mnożenie - BŁĄD SPORADYCZNY Zawór węgla i przeplywkę odłączałem jak wymieniałem przewód klimatyzacji i pewnie dlatego wywaliło błąd. Skład mieszanki zawsze mi się pojawia przy przełączaniu na lpg. Wielkie dzięki za poradę. Pozdrawiam
sebidi Opublikowano 9 Maja 2015 Opublikowano 9 Maja 2015 Tak czy siak pojedz do gazmena na regulacje żeby się sytuacja nie powtórzyła ale wcześniej przejdź chociaż z 50km na Benie samej
monsiejowa Opublikowano 9 Maja 2015 Autor Opublikowano 9 Maja 2015 Przy najbliższej okazji podjadę do gazowników bo teraz jestem w trakcie wymiany parownika klimatyzacji i całe wnętrze mam w proszku. Jeszcze raz dzięki za pomoc.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się