Skocz do zawartości
IGNOROWANY

check engine - problem


gregzakopane

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

pisałem już kiedyś jak zapobiec palącej się diodzie 'check', zastosowałem emulator (jakiś zwykły) i nie podziałał.

Rozmawiałem z mechanikiem że podobno są jakieś specjalne emulatory elektorniczne - lepsze?

Sugerował mi bym podrzucił auto do elektronika bo miał kiedyś podobny problem tylko że w corsie, dopiero majstrowanie przy mapach dało efekt nie palenia się diody, ale trochę się boje bo auto ma zmieniane mapy na większą moc i nie chce by mi coś poprzerabiał i nie bardzo wiem co robić, a dioda jednak denerwuje.

Macie jakieś propozycje to dajcie znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz o błędzie od katalizatora?

Wyłączenie sondy w sofcie nie zmienia mapy, ale osobiście radzę podnieś moc i od razu wyłączenie sondy oraz sai

Przecież te 150 KM słabo się odpycha

Co do emulatora u mnie zadziałał mosiężny kątowy, otwór chyba 4mm

Jeździłem z nim ponad 10tys km, teraz sonda wyłączona

Edytowane przez edekxp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie błąd dotyczy sondy lambda. Za wysokie stężenie co2 czy coś w tym stylu, generalnie za dużo oddaje syfu do atmosfery, o.

Katalizatora nie ma bo auto jest skręcone na nieco ponad 200 koni.

Ja zastosowałem chyba najtańszy jaki znalazłem (coś takiego http://allegro.pl/ocynkowany-emulator-sondy-lambda-do-audi-vw-skoda-i5027820865.html )
Ale po dosłownie kilku kilometrach dioda zaś wali po oczach.

To jak nałatwiej się z tym rozprawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jak robiłeś program i nie wycieli ci sondy w ECU przy usuwaniu katalizatora? Co to za tuner :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyle że to nie ja robiłem tylko już kupiłem po tych przeróbkach i taki klops :(

kupiłem to nic się nie świeciło i po jakimś czasie zapaliła się dioda, podejrzewam że gość maił vag'a i podpinał i kasował błąd na bieżąco, ale to też porąbane.

Dlatego chciałbym się jakoś z tym ustrojstwem uporać, bo potem faktycznie wyskoczy jakiś błąd, a ja będę przekonany że to tylko sonda będę jeździł w najlepsze i potem może być nieprzyjemnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem też podobnie co 100km check.Kupiłem elma na bluetoocie aby telefonem sprawdzać kasować.

taki emulator mi pomógł

http://allegro.pl/369-emulator-drugiej-sondy-lambda-mosiadz-katowy-i4844988777.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaryzykuje, kilka złotych mnie nie zbawi, a może akurat ten kątowy lepiej sobie poradzi.

Mówisz o takim interfejsie http://allegro.pl/elm327-obd2-mini-interfejs-obd-scan-bluetooth-cd-i5221097685.html ?

Sprawdza się to? Warto móc monitorować czy to ciągle tylko lambda czy coś innego, a wydawać na "duże" urządzenie do diagnostyki koło 300zł to trochę mi szkoda.

a tak btw. o ile spada moc auta jak wchodzi w ten tryb awaryjny?

Edytowane przez gregzakopane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest tryb awaryjny od sondy kata

Awaryjny to np przeładowanie itp, wtedy doładowanie spada do 1200mbar czyli lipa z mocą

Interfejs trochę mój jest większy inaczej wygląda, ale zasada taka sama

Trochę przesadziłeś z kosztem.Interfejs najtańszy kosztuje ponad 20zł.

No chyba że nie masz laptopa :facepalm:

Edytowane przez edekxp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapala sie kontrolka check engine po podłączeniu pod komputer pokazuje:
P1136 Addatywna adaptacja mieszanki
powietrze (rząd 1)
Układ za ubogi
P0507 Regulacja biegu jałowego
ZA WYSOKIE OBROTY
Prosze o pomoc. Jaka moze byc przyczyna takich błedów co sprawdzić (jak?), może ktoś miał do czynienia z takim problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia przepustnica. Nie zaszkodzi sprawdzić szczelność dolotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a przypadkiem nie bedzie do sprawdzenia przeplywomiez i silniczek krokowy? ale mylic sie moge :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o samodzielne urządzenie, no i w zasadzie nie mam lapka więc w grę wchodziło by tylko to.

Zamówiłem tego elmo i ten kątowy emulator - przekręcę i zobaczę czy coś pomogło.

Dzięki wielkie za pomoc! :)


Trochę lipa :/

Zamieniłem ten emulator na ten kątowy, ale problem pojawił się znowu i check się świeci.

Z tego co zauważyłem u mechaniora to wywalało chyba z pięć błędów i widziałem z grzaniem czy grzałką sondy.

To może ona już kwalifikuje się do wymiany? Jak przyjdzie ten elm to zeskanuje go ale teraz tak pisze na gorąco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem identyczne dwa błędy jak u Ciebie.

Winny zaworek odpowietrzenia skrzyni korbowej (aso ok. 45 zł.)

Wymiana, wykasowanie błedów, zrobione 500 km i błedów nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45zł ja zanlazlem za 145 daj link do tego zaworu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a przypadkiem nie bedzie do sprawdzenia przeplywomiez i silniczek krokowy? ale mylic sie moge :)

W tym silniku niema czegoś takiego jak silniczek krokowy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Emulator może pomóc tylko jeżeli sondy są sprawne, jeżeli było więcej błędów to raczej masz inne usterki więc najpierw sprawdź jakie to konkretnie błędy.

Mogłeś sobie kupić kabel vag kkl bo elm to pod koła można jedynie rzucić


Emulator może pomóc tylko jeżeli sondy są sprawne, jeżeli było więcej błędów to raczej masz inne usterki więc najpierw sprawdź jakie to konkretnie błędy.

Mogłeś sobie kupić kabel vag kkl bo elm to pod koła można jedynie rzucić

Sorki nie doczytałem że nie masz lapa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daj link z tym zaworkiem do kupienia i napisz jak sprawdzic ten zaworek czy oby to napewno to


bo u mnie wszystko jest ok obroty trzyma tak jak trzeba tylko ze te bledy wyskakuja i check.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Emulator może pomóc tylko jeżeli sondy są sprawne, jeżeli było więcej błędów to raczej masz inne usterki więc najpierw sprawdź jakie to konkretnie błędy.

Mogłeś sobie kupić kabel vag kkl bo elm to pod koła można jedynie rzucić

Emulator może pomóc tylko jeżeli sondy są sprawne, jeżeli było więcej błędów to raczej masz inne usterki więc najpierw sprawdź jakie to konkretnie błędy.

Mogłeś sobie kupić kabel vag kkl bo elm to pod koła można jedynie rzucić

Sorki nie doczytałem że nie masz lapa

No błędów było chyba 5 więc ciut za dużo.

Mechanik też tak pomyślał że może to być wina zużytej już sondy, ale jak uda mi się przeskanować dokładnie błędy owym kabelkiem to podeslę je to mam nadzieje że pomożecie określić w czym może leżeć problem.

Niedawno zakupiłem lapka więc skoro elm nadaje się tylko do kasowania błędów to lipa, ale za te pieniądze to nie ma co żałować zakupu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elm do odczytów błędów się nadaje ale jak już masz lapa to kup normalny kabel wtedy już przeskanujesz cały samochód, zrobisz logi itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...