Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ALL] Quattro - jak rozmieszczony układ napędowy w %


bulinek

Rekomendowane odpowiedzi

Pewnie za mało się znam, więc proszę żebyś mi wyjasnił wpływ bezpiecznika od ABS na przeniesienie napędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum jest mnostwo informacji na temat quattro, do tego w internecie. Wystarczy poszukac...

Przytocze troche info, zeby wyjasnic pare kwestii..

Quattro to paped 4x4 staly, mechaniczny oparty na torsenie. Nie ma opcji rozpiecia ktorejkolwiek z osi.

Maksymalne roznice rozdzialu momentu dla quattro 3 generacji ( wiekszosc naszych niuniek, bo z tego co pamietam dopiero S4 B7 mialo 5 i teraz najnowsze modele - moge sie mylic ) to 25 <-> 75 ( 5 moze juz 100 ;()

Quattro posiada mechanizm, ktory sprawdza czy obie osie sa obciazone, jezeli stosunek obciazenia jest zbyt maly lub jedna nie jest wcale to NAPED NIE JEST przekazywany na zadna os. Przerobione przeze mnie w praktyce itd. Stad jak podniesiemy tyl samochodu to nie pojedziemy nigdzie... nie wiem, dlaczego zastosowano takie "zabezpieczenie" - moze po to, zeby ktos nie probowal jezdzic bez walu albo przednich polosi ;)

Quattro a mechanizmy roznicowe to dwie osobne historie. Torsen rozdziela naped przod-tyl, jezeli chodzi o rozdzielenie na kola jednej osi to tylko mechanizm roznicowy + systemy ESP, ASR itd. Bardzo dlugo szukalem w internecie i nigdzie nie znalazlem informacji, zeby audi montowalo kiedykolwiek elektroniczna blokade dyferencjalu. Malo samochodow ma takowy mechanizm ( np, Evo, Subaru ) a systemy elektroniczne w seryjnych samochodach to marketing i dzialanie ABS-u + automatycznego przyhamowywania kola, ktore ma zmniejszona przyczepnosc.

Ktos pytal o szpere. Tak, mozna zamontowac, ale w dyferencjale ( w quattro x 2 ) a nie torsenie. Ja na podstawie info z netu wstepnie wybralem sobie Qaife na torsenie - uliczna szpera mechaniczna z max rozdzialem 15 <-> 85. Niestety koszt spory, montaz P&P w przypadku mojego samochodu ( sa dedykowane )

Jezdzilem dwa lata oska, w Quattro zrobilem 13kkm - coz moge powiedziec? Sam nie wiem, bo slow mi brak :decayed: Moc 2.7 BiT + quattro w ciasnych zakretach to niezapomniane wrazenia. Wiadomo, do evo troszke mu brakuje, ale porownujemy z oska.

Utrzymanie drozsze ( ze wzgledu na skomplikowane tylne zawieszenie ), za to mina pasazera na zakrecie - bezcenna :kox:

P.S.

Czekam na zime :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poprawcie mnie jak nie prawda ale w audi przekładnia torsen jest tylko na międzyosiowym mechanizmie różnicowym.

Na obu osiach już są chyba zwykłe hipoidalne mechanizmy różnicowe (stąd potrzeba wspomagania się ESD żeby je przyblokować)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze miarkujesz, EDS jest nie tylko od tego aby blokować mechanizmy różnicowe na osiach

ale tez aby oddziałowywac na mechanizm międzyosiowy jakim jest torsen, który wbrew swojej doskonałości

nie jest w 100% samoczynnie blokowany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak to jest z blokowaniem mechanizmów różnicowych w RS ? W instrukcji jest napisane, że blokada włącza się automatycznie po kilku chwilach, jak jedno z kół tej samej osi straci przyczepność. Czyli wniosek z tego że to blokowanie mech. różnicowego istnieje w Q?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli jest na torsenie to powinna działac natychmiast a nie po chwili

w RS-ie widziałem na tylnej osi też torsen-a

zresztą topowe modele A8 miały to w standarcie

Kolega Ajax pisze tutaj o Quaif-ie, to bardzo dobre rozwiązanie ale kosztowne ok 4000pln

ale Quaif sprzedaje swoją przekładnie "gołą" tzn, bez zadnych śrub, podkładek, uszczelnień, lożysk i oleju

ja bym skłaniał sie tutaj do Peloquins-a, jest tanszy i oferuje wszystko to co jest potrzebne do montażu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...