Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana oleju w skrzyni biegów przy 200 tyś km 2.0 ALT 131 km


chris061

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów, proszę o informację jak wymienić samemu olej w skrzyni lub zrobić dolewkę (jak zalać nowy?).

A4 B6 2.0 benz Alt 2002 rok model 2001.

Czy w ogóle jest sens wymieniać. Biegi wchodzą w miarę dobrze, czasami trochę ciężej. Generalnie nic się nie dzieje.

Jaki olej polecacie do tej skrzyni (z tego co wiem wchodzi 2,25 l).

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś 75W90 :wink:

Wejdź na stronę np. Motula lub innego producenta olejów to Ci ich konfigurator dobierze coś pasującego :)

https://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/gear-300-75w90

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zmienił na oryginalny. Zadzwoń do serwisu i po vin-ie ci dopasuja olej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam właśnie wymieniam olej w skrzyni biegów w mojej alt. Biegi wchodziły całkiem ładnie. ale na boku skrzyni lekko się poci i pomyślałem że może być mało oleju. Dostęp ładny tylko klucz do spuszczenia oleju m16. I wlewa się z prawej strony samochodu oczywiście z boku skrzyni poprzez lejek z przewodem poprowadzonym do otworu.
Teraz do rzeczy

Olej spuściłem na ciepłym silniku i ilość jego dała do myślenia bo było oleju ok 1 litra. Powinno być 2.25l.

Zalałem 2,3 l i zakręciłem korek. Nie wiem czy trzeba było czekać aż pocieknie ? może ktoś podpowie ?

Aktualizacja postu:

Po wymianie oleju w skrzyni, wszystko było fajnie dopuki silnik był ciepły. Problem wystąpił z rana kiedy to silnik jest zimny. Biegi 2 i 3 słabo wchodziły, dopiero jak się rozgrzeje to problem jak by mijał.

Zalałem do A4 B6 2.0 alt olej do skrzyni Vavoline 75W90 wg zaleceń producenta (w sklepie taki mi zaoferowali=39zł/1litr).
Czy te objawy miną jak olej się dopracuje czy nie liczyć na to ?
Help!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy te objawy miną jak olej się dopracuje czy nie liczyć na to ?

Nie licz na to że to minie.

Temat o oleju do skrzyń był wałkowany set milionów razy. Jedyny sensowny zamienny olej do skrzyń jest Ravenol MTF2. Kolega Dev go poleca i faktycznie ten olej jest "na zimno" żadki, nie gęstnieje. Któryś z kolegów napisał że zmieniał olej 3 razy aż zalał oryginał i faktycznie lepkość kinetyczna nawet w 40C nie mówiąc już o 0C oleji oferowanych jako zamienniki bardzo odbiega od oryginału a Ravenol ma tą wartość nawet niższą.

Edytowane przez MemberA4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Jedyny sensowny zamienny olej do skrzyń jest Ravenol MTF2

Wcale nie jedyny sensowny, Shell Spirax S4 75W90 też spełnia normę VW TL 501.50 jeżeli chodzi o parametry, a jest zauważalnie tańszy. Podejrzewam, że jakby pokopać sród produktów innych firm to jeszcze coś się dobierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kilku dniach już jest coraz lepiej. Początkowo ok 1km wchodzi bieg 2 z oporem. Później chodzą ładnie. Rewelacyjnie chodzi skrzynia jak tylko silnik osiągnie temperature 90 stopni.

Dzięki za poradę z olejem Revenol. Szkoda tylko że posłuchalem się gościa w sklepie motoryzacyjnym i kupiłem vavoline.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyny sensowny zamienny olej do skrzyń jest Ravenol MTF2

Wcale nie jedyny sensowny, Shell Spirax S4 75W90 też spełnia normę VW TL 501.50 jeżeli chodzi o parametry, a jest zauważalnie tańszy. Podejrzewam, że jakby pokopać sród produktów innych firm to jeszcze coś się dobierze.

Ja już się zastanawiałem nad tym olejem bo faktycznie ma normę VW, ale do wyboru Ravenola przekonała mnie temperatura w jakiej przestaje on być płynnym -42C a Ravenol ma cos koło -60. Lepkość kinetyczna Spiraxa też jest gorsza. Wolałem dołozyć i mieć spokój niż wymieniać kolejny raz olej bo skrzynia zaczyna haczyć po wymianie.

Oby koledze się jeździło jak najlepiej:)

Edytowane przez MemberA4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam się audi na Syberię nie wybieram żeby tak bardzo wnikać w temperaturę krzepnięcia. Jeżeli parametry mieszczą się w normie producenta, a poprawna praca skrzyni empirycznie stwierdzona to zdecydowanie wolę wydawać 28 zł/litr niż 60. Wszystko co ponad normę producenta to kwestia, czego kto oczekuje od produktu i ile jest skłonny za niego zapłacić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już dam nie wiem bo wydałem 39 zł za litr vavoline 75w90 klasy gl5, czyli wysokiej a mam problem z biegami na zimnym silniku. I teraz ciekawe czy kasa nie pójdzie w błoto.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do naszych skrzyń z normą 501.50 powinno stosować się syntetyk GL-4. Ja na allegro wyrwałem za 41zł za 1L Ravenola ale wiadomo plus przesyłka i do tego ten sklep ma problemy z wysyłka bo ma duży obrót ale jeśli Ci się nie spieszy tak jak mi. Ja czekałem tydzień:/


Poszukaj w szukajce na temat problemu z wbiciem 2go biegu to będziesz wiedział co następnym razem wlać.

Jeśli wlałeś VV Durablenda gl-5 to zobacz w specyfikacji jaka wysoka lepkość kinetyczną ten olej ma. Weź go zlej bo nie miną te problemy na zimnej skrzyni.


Ja tam się audi na Syberię nie wybieram żeby tak bardzo wnikać w temperaturę krzepnięcia. Jeżeli parametry mieszczą się w normie producenta, a poprawna praca skrzyni empirycznie stwierdzona to zdecydowanie wolę wydawać 28 zł/litr niż 60. Wszystko co ponad normę producenta to kwestia, czego kto oczekuje od produktu i ile jest skłonny za niego zapłacić.

ale jak się w innym temacie pytałem czy ktoś ten olej wlewał do skrzyni bo ma normę 501.50 to nie chciało się nikomu odpisać tylko teraz dopiero są odzewy :kwasny:

http://allegro.pl/shell-spirax-s4-g-75w-90-1l-i6047349605.html---> od dystrybutora jest taniej :kox:

Edytowane przez MemberA4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się kołacze po głowie, że w którymś temacie o olejach do skrzyni pisałem jakieś uwagi odnośnie użycia Shella. Podejrzewam, że użytkowników tego oleju nie ma wielu pomimo jego zalet- dobrej ceny, dostępności i spełnionej normy VW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam u siebie wymieniany olej na jakis oryginalny vw chyba koloru zielonego.... i cos mi sie lekko saczy.... ale skrzynia potrafi przyhaczyc na 2 gim

Co powiecie na ten olej Shell Spirax S4 G 75W90 ?

Ja wlewalem go do skrzyni w Lupo Sdi i skrzybia smiga az milo no i cena.... kupowalem w hurtowni za 25 zl za litr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...