Skocz do zawartości
IGNOROWANY

AWX, wywala płyn, gotuje wode


emceee

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem wszystkim! :hi:

Mam dość nietypowy problem z autem. Wskazania zegara od temperatury wody przyprawiają mnie o niemałe zdziwienie. Mianowicie, gdy lecę sobie na trasie, czasem wszystko jest ok. Gdy jadę natomiast kilka km, woda się gotuje, i co najdziwniejsze: Gdy puszczę pedał gazu, temperatura wraca na 90stopni. Mam ciągły ubytek płynu... Wycieku nigdzie nie widać. Przyczyną może być uszczelka pod głowicą a płyn wywala do kolektora?

Rorząd zmieniony, pompa wody nowiusieńka, termostat już 2 lub 3. Ręcę mi opadają. Liczę na Waszą pomoc. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź na postoju, czy załącza się wentylator chłodnicy. Jeśli z tym jest OK, to pozostaje uszczelka głowicy. Można ją wykluczyć sprawdzając płyn w zbiorniczku wyrównawczym, na zawartość CO2. Przepalona uszczelka może powodować, że ciśnienie spalin gotuje i wywala płyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie gotuje się przypadkiem od wymiany rozrządu ? :naughty:

Jak się gotuje , to wywala płyn przelewem zaworu korka zbiorniczka wyrównawczego, jego ujście znajduje się na spodzie zbiorniczka :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie gotuje się przypadkiem od wymiany rozrządu ? :naughty:

Jak się gotuje , to wywala płyn przelewem zaworu korka zbiorniczka wyrównawczego, jego ujście znajduje się na spodzie zbiorniczka :decayed:

Można powiedzieć, że od wymiany się tak dzieje. Stawialiśmy, że winna jest pompa wody, bo miała plastikowy wirnik. Zmieniliśmy rolkę i wrzuciliśmy nową pompę. a woda dalej się gotuje. A czasem nawet jak nie gotuje się to płynu ubywa i tak.

Edytowane przez emceee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pompa chłodziwa podmieniona i dalej jest problem, to podejrzewam uszczelkę pod głowicą :decayed:

Węże układu chłodzenia nie robią się twarde, po ostrzejszej jeździe pod zbiorniczkiem wyrównawczym jest sucho ?

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod zbiorniczkiem jest sucho. Ok, to jak będę robił uszczelkę pod głowicą to co wymienić? Na pewno planowanie głowicy, uszczelnianie zaworów, podkładki co tam jeszcze? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pod zbiorniczkiem jest sucho, to uszczelka pod głowicą na 99% jest OK :)

Szukaj jakiejś małej nieszczelności w układzie chłodzenia :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pod zbiorniczkiem jest sucho, to uszczelka pod głowicą na 99% jest OK :)

Szukaj jakiejś małej nieszczelności w układzie chłodzenia :decayed:

A nie jest możliwym, żeby woda waliła do kolektora? No zgłupiałem :facepalm: Myślałem, że to już wina uszczelki na sto proc. :huh: Sprawdzę jeszcze raz. Naleję wody i włożę coś pod zbiorniczek, co by mogło zawilgotnieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź specjalnym testerem zawartość CO2 w zbiorniczku. Masz twarde przewody chłodnicze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw to sobie podloz kawałek woreczka foliowego pod korek, może nie trzyma ciśnienia i stąd ten cyrk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw to sobie podloz kawałek woreczka foliowego pod korek, może nie trzyma ciśnienia i stąd ten cyrk

W ten sposób to sobie może biedy napykać, jak mu rozerwie któryś wąż, chłodnicę , albo zbiorniczek wyrównawczy :naughty::hi:

Jeżeli już, to zamiana korka z autem które nie ma żadnego problemu z układem chłodzenia :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw to sobie podloz kawałek woreczka foliowego pod korek, może nie trzyma ciśnienia i stąd ten cyrk

W ten sposób to sobie może biedy napykać, jak mu rozerwie któryś wąż, chłodnicę , albo zbiorniczek wyrównawczy :naughty::hi:

Jeżeli już, to zamiana korka z autem które nie ma żadnego problemu z układem chłodzenia :whistling:

Pół roku tak jeździłem i nic się nie działo. Tak czy owak, zanim wymieni pól silnika, warto sprawdzić czy winowajcą nie jest koreczek :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyłem koreczek od identycznej B6. Problem pozostał. Wczoraj auto pojechało do specja(okaże się), który ma najpierw sprawdzić tą zawartość CO2 a jak sie okaże, że uszczelka to niech rzeźbi uszczelkę :)
Dzięki Panowie za rady! :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...