Skocz do zawartości
IGNOROWANY

3.0 ASN Błędy silnika co może być przyczyną?


jacek2121

Rekomendowane odpowiedzi

Najlepiej by było w przedziale 13,9-14,4V, acz regulator dopuszcza też 13,5-13,6V

Chodzi mi o napięcie na akumulatorze, jakie jest na jego zaciskach. No i nie zaszkodzi też zobaczyć jakie napięcie widzi sterownik ECU (można podejrzeć VCDS-em). Jak pow. 13V to jest OK i nie tu tkwi problem.

Sprawdź czy klemy się nie grzeją.

Zimne luty mogą powstać na skutek wibracji i starzenia się spoiny na styku np. płytki z obwodami elektrycznymi (PCB) a złączem wiązki kablowej albo pomiędzy PCB a elementem elektronicznym.

Widać je pod dużym szkłem powiększającym, najlepiej pod mikroskopem.

Tu masz kilka przykładów jak to może wyglądać:

https://www.google.pl/search?q=zimny+lut&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=JYRlVd3eHIGpUu6ygagM&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1920&bih=943

Dobrze by było gdyby na sterownik rzucił okiem ogarnięty elektronik, bo niektóre wadliwe połączenia są bardzo słabo widoczne.

Na przypał to można podlać wszystkie spoiny specjalnym topnikiem i ponownie przelutować :wink:

http://www.expressit.pl/porady-komputerowe/zimne-luty-pod-gpu/

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kąty masz w normie nie są idealne ale nie mają wpływu na moc. Szukaj w takim razie w podciśnieniu zdarza się że gazownicy zakładając gaz namieszają i utrata jest znacząca. W moim przypadku samochód rozwijał z ledwością 170 kucy na hamowni. Po wpięciu podciśnień jak należy wróciło wszystko do normy

Zobacz też co się dzieje z czujnikiem G40

mnie zastanawia co kolega napisał odnosnie podciśnienia i gazowników jak upewnic sie ze mi nie skopali jaie i gdzie powinny byc podane wartosci ?

Edytowane przez ivan1982
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, sprawdziłem u siebie katy i jest 6,7,15,16. Dalej wywala błąd zle ustawienie walka rozrządu wydechowego. Jakie konsekwencje mogą być takiego ustawienia? Ps pytanko jak szybko nagrzewa wam się silnik do 90st? Bo ja np odpale rano i po przejechaniu zaledwie 1km już mam 90 czy to normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie to nie normalne zeby 1km sie juz nagrz\ał u mnie musze troszke pojechac zeby sie nagrzał

jaka to grupa do pomiaru katów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grupa 93. Trochę źle się wyraziłem dlatego edytuje chciałem zapytać co może być przyczyną tego że się tak szybko nagrzewa tym bardziej że z temp jest wszystko ok trzyma idealnie cały czas 90st nawet w korkach nic nie wzrasta wentylatory się włączają prawidłowo

Edytowane przez jacek2121
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilometr to norma po wyjechaniu z garażu zazwyczaj też mam po kilometrze półtora nagrzany z tym że podkreślam samochód w garażu gdzie minimalna temperatura zawsze jest + 15 stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie to w takim razie z tym wszystko ok bo też trzymam w garażu przeważnie, dziś np samochód stał pod blokiem Rano było 13.5 stopnia i przejechałem ponad 2km przez miasto i dopiero było 90 . A teraz panowie co z tymi kątami zrobić? Kombinować Żeby dojść do wartości bliskich zeru czy zostawić? Moim zdaniem moc jest prawidłowa jeszcze jak bd jechal na przegląd gazu to może wjade na chamownie zobaczę ile kobyl zostało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Ci wywala błąd wałków to trzeba to ogarnąć, a jak robić to porządnie :)

U mnie nagrzewa się po paru minutach... sprawdź wskazania czujnika G2 i G62 czy są zbliżone. Z dokładnością do 3st.C

Przy czym trzeba mieć na uwadze fakt, że to trochę ściema z tą wskazówką stojącą pionowo (90st.C) bo ona wskakuje na tę pozycję już przy zaledwie 80st.C. Jest to po prostu początek tzw. temperatury roboczej silnika, a właściwą temperaturę - 104-108st.C płyn osiąga nieco później (i cały czas wskazówka ani drgnie).

Tak ma być :hi:

Rozgrzanie oleju to osobna historia :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak wiadomo, że trzeba powiedzcie mi czy jazda z takim błędem może nieść ze sobą jakieś konsekwencje?? Bo dopiero pod koniec czerwca bd jechał na ustawienie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...