Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki blok do 1.8t BEX


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Wczoraj ściągnąłem miskę olejową z mojego silnika 1.8t BEX Quattro

W misce leżała sobie panewka oporowa z wału korbowego, a ta druga co była przy stopce na korbie była wytarta razem ze stopką,
Panewka na wale jest wytarta ma bruzdy nadaję się do wymiany, Wał w jednym kącie jest zaokrąglony. jednym słowem wał darł o blok i nawet koło zamachowe. I na dodatek smok miał dziury w sitku jak by go ktoś podziurawił

Co radzicie w takim przypadku
Mam silnika z a3 2002r 1.8 APG wolnossący czy ten blok z poprzecznego silnika jest taki sam i można go zakładać, ?
Ewentualnie czy jak by wyjął z niego stopkę korby i założył do tamtego z nowymi panewkami to by to działało jak trzeba pomimo że nie jest do pary w porównaniu do innych ? Przypuszczając że wymiary są nominalne

Opublikowano

nie jest to niemozliwe ale nie opłacalne poprzeczniak ma inne mocowania. w zasadzie kupa z tym roboty glucenia i kombinowania na allegro jest kilka słupków za 3000 do 5000zł

Opublikowano (edytowane)

Dzięki, A poza tym wszystkie bloki z wzdłużnych 1.8t i nawet 1.8 wolnossących są takie same i będą już pasować nawet z tych starszych a4 b5 passatów itp ?

Edytowane przez Waść Kolorowość
Opublikowano

Jakie miałeś objawy poza mrugającą kontrolką oleju? Jakieś dziwne dźwięki czy tylko zdjąłeś miskę, żeby smok przeczyścić?

Opublikowano

Tego Ci nie powiem czy to wszystko jedno bo jednak minęło kilka lat od pierwszego 1.8 nie bawił bym się w wolnossące

Opublikowano

Jakie miałeś objawy poza mrugającą kontrolką oleju? Jakieś dziwne dźwięki czy tylko zdjąłeś miskę, żeby smok przeczyścić?

W mieście stojąc w korku to kontrolka się zapalała jak już miał silnik gorąco, a dwa jak dodawało się gazu lekko obojętne na jakim biegu w zakresie 2000-4000 obr.min słychać było taki zgrzyt który się nasilał. Później już jak dało się w podłogę to również był słyszalny był to pewnie dźwięk wału o koło zamachowe.

Dziś będę zaczynał rwać silnik, i nic tylko szukać kompletnego dołu i wsadzać.

Dziwi mnie tylko czemu smok miał dziury w sitku jak zapałki

Opublikowano (edytowane)

Być może już ktoś tam zaglądał i coś dłubał? Jak Ci się chce wrzuć fotki tego sitka.

Kontrolka zaczęła zapalać się z tego co kojarzę po wymianie oleju, robiłeś płukankę silnika? Może pozapychało się wszystko po płukance... trudno już teraz wywróżyć.

Ile kkm zrobiłeś od kupna? Jak to była pierwsza wymiana oliwy to może wcześniej zalany był jakimś syfem... zmieniłeś go na olej i ujawniły się bolączki silnika.

Na allegroszu popatrz, bo wczoraj jak z ciekawości patrzyłem był za 1kPLN kompletny dół silnika. Może coś warty... a jak nie to może lepiej szukać kompletnego auta z UK? Po wyprzedaniu gratów wyjdzie podobnie jak zakup silnika.

Edytowane przez azure
Opublikowano (edytowane)

Tak robiona była płukana silnika, ale nie sądzę, że przez nią mogło by się tak zrobić choć wykluczone to nie jest. Ale te dziury w smoku są dziwne dla mnie jak by je ktoś specjalnie zrobił

LPIC4271.jpg

Smok


LPIC4274.jpg
Panewki oporowe, jedna leżała w misce, a druga jeszcze na stopce była

Od kupna z jakieś 8 tyś km zrobione
Auto z UK nie chce mi się potem bujać z tymi częściami sprzedawać pakować itp


Koledzy możecie mi powiedzieć jakich symbolów bloków szukać oprócz AVJ BFB AMB by pod pasowały do BEX ?

Edytowane przez Waść Kolorowość

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...