Banan Opublikowano 25 Maja 2015 Opublikowano 25 Maja 2015 (edytowane) Po dołożeniu kierownicy multifunkcyjnej do wyposażenia mojego auta okazało się że jeden z przycisków nie działa. Postanowiłem poszukać przyczyny , ponieważ nie znalazłem nigdzie jakiejkolwiek pomocy jak się do tego zabrać postanowiłem zrobić mały poradnik. Myślę że się komuś może przydać Po pierwsze należy zdemontować poduszkę odkręcając dwie śruby z tyłu kierownicy na TORX 30 , wypinamy wtyczkę od Airbagu i od przycisków. Same przyciski są przykręcone dwiema śrubkami TORX 10. W samym module przycisków interesuje nas ten srebrny bolec: Musimy jakimś ostrym narzędziem zlikwidować troszkę tworzywa dookoła żeby móc go chwycić kombinerkami i wyciągnąć. Analogicznie robimy z drugiej strony. Teraz pozostaje nam podważenia 4 zatrzasków i rozłożenie całości na dwie części: Płytka drukowana z mikrostykami bez problemu wysuwa się z odudowy: Układzik jest dość prosty , każdy przycisk ma swój opornik i po tym moduł w kierownicy poznaje który z nich wcisnęliśmy wykorzystując tylko jeden przewód sygnałowy i masę. Środkowy pin to podświetlenie przycisków , masa jest wspólna z sygnałem. Po pomiarach miernikiem , jeden mikrostyk nie miał przejścia. Przyczyną były zimne luty w miejscach zaznaczonych czerwonymi kółeczkami , po ich poprawie zaczęła pojawiać się zgodna z numerkiem na rezystorku oporność ( 1151 to 1,15 kOhm ). Dorzucam jeszcze zdjęcia rozebranego mikrostyku: Z powrotem montujemy wszystko w odwrotnej kolejności i cieszymy się z działających przycisków. Na zdjęciach widać że obudowa została lekko nadniszczona ale w niczym to nie przeszkadza , niestety musiałem jakoś dojść to tego jak to rozmontować Edytowane 4 Maja 2018 przez Banan
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się