Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z turbiną - poproszę o pomoc w ocenie logów


exc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Sorki że powielam temat ale robię to ponieważ zależy mi na czasie. Problem mój umieściłem w dziale TURBO ale mam wrażenie że tutaj otrzymam szybszą pomoc.

Cyt:

Chciał bym się Was poradzić i poprosić o opinie dotyczącą mojego problemu z turbiną. Niedługo wybieram się w dłuższą trasę +/- 3k. i postanowiłem sprawdzić jak turbo zachowuje się przy większym obciążeniu powyżej 3000 obrotów, powodem tego sprawdzianu jest sporadyczny odgłos grzechotania z okolic turbiny. Nadmienię że ten sam odgłos przekonał mnie w zeszłym roku do czyszczenia kierownic turbiny i po tym zabiegu jak by pomogło. Dopiero teraz jakieś dwa miesiąca temu ten objaw powrócił ale w dużo mniejszym stopniu ( a propos gdzieś czytałem że to cofające się powietrze powoduje chrobotanie kierownic) .

Wracając do tematu podczas tej próby turbinka hop w tryb awaryjny przy około 3600 obr. na 3 biegu, (oczywiście error 17965)

więc postanowiłem podjechać do STS turbo (firma zajmuje się turbinami) Pan podłączył urządzenie do pomiaru ciśnienia, sprawdził czy sztanga się nie zacina i nic nie stwierdził za to polecił zrobić logi.

Więc pojechałem tylko, że podczas wykonywania tych logów ( o losie!) najpierw miałem problem z moim VAG 409 a potem padła mi bateria w lapku chwilę przed dynamicznym logiem gr. 011. To co się udało zrobić wklejam, za każdym logiem dynamicznym hop w tryb awaryjny i error:

BASIC SETTINGS:
Grupa 011: VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logs
Grupa 003: VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logs

DYNAMICZNE:
Grupa 003: VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logs
Grupa 001: VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logs

011 postanowiłem zrobić rano następnego dnia ale tutaj właśnie niespodzianka, polegająca na tym iż podczas logowania wsio w porządku. Nie było hopki w tryb awaryjny bez error, oto logi ( w grupie 011 zrobiłem dwa logi jeden po drugim dla pewności i wyraźnie widać że wartości w poz. 3 jak by sie ustabilizowały w drugiej próbie, cuś się odblokowało?) :

DYNAMICZNE:
Grupa 003: VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logs
Grupa 011: VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logs

I co tu teraz robić mając w perspektywie dłuższą trasę za granicę, jeździć czy zdejmować turbinę do czyszczenia.

Czy kogoś z Was spotkał podobny przypadek?
Za wszelkie sugestie będę wdzięczny.

Edytowane przez exc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za wyczerpującą odpowiedź, od razu zabiorę sie za wymiane weżyków bo nigdy ich nie wymieniałem i nie sprawdzałem ( tak dla pewności). Co do mojej jazdy to raczej mozna ją okreslić w większości jako spokojną a to z racji korków w moim mieście, kiedy jadę do i z pracy . Wezmę sobie do serca wymóg jazdy na wysokich obrotach i cześciej będę starał się "przedmuchiwać" turbinę. Nie wiem czy to może mieć znaczenie ale ostatnio testowałem jakie spalanie będę osiągał przy czestszym hamowaniu silnikiem i może właśnie przez to więcej spalin zostawało na łopatkach, kiedy robiłem te logi dynamicze to turbina się przeczyściła z racji podciagnięcia obrotów do 4 tyś. chodź wchodziła w tryb awar. to na drugi dzień się wszystko ustabilizowało.

Uspokoiłeś mnie bo już wyobrażałem sobie najgorsze, w przyszły tygodniu jade do Piotrkowa to sobie "podmucham w turbinke" ,chociaż będę ją uważnie obserwował.

Dzieki wielkie jeszcze raz. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz od kiedy w wężykach podcisnieniea idzie doładowanie z turba :co: Auto jest po programie ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjedz sobie do chłopaków w Markach turborotor ul Jutrzenki mają taki sprzęcik do sprawdzania układu podciśnieniowego podłączaja mała niebieska maszynke i wiadomo czy masz szczelny czy nie ja miałem wężyki spoko taki mały łącznik pęknięty był i lipa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto jest bez bez żadnych ulepszeń, tak jak pisałem byłem w STS turbo na jelonkach i Pan podłączał wężyki z jakimś miernikiem czyli wnioskuje ze to był pomiar ciśnienia i nie wykazało nieszczelności. Na razie śmigam dając wycisk turbinie i obserwuję, bez żadnych notlauf-ów.

Edytowane przez exc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam problem z turbiną mianowicie odłącza mi komputer turbinke po przejechanu kilku km po ponownym przekręcenu zapłonu znow dziala na chwile i po zdjęcu nogi z gazu znów się wyłacza.. dziś było troche cieplej i wogole i po pierwszym uruchomieniu juz nie działała... przesyłąm plik z logami błędów... jest ich troche. jutro zrobie pomiar w ruchu .

link do logu http://www71.zippyshare.com/v/GB2f7Xxi/file.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego nikt ci tego nie sciągnie, wstaw to jako fotka na jakims portalu. Ostatnio po sciągnieciu takiego pliku zaszyfrowało mi wszystkie pliki na dysku .......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorki panowie ale nowy jestem, przesyłam linki bezposrednio do strony ... proszę o pomoc w ocenie logów. Pozdro

http://vaglog.pl/log_224424.html

http://vaglog.pl/log_224423.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz uwalony map sensor, wymień go i zrób ponownie logi dynamiczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie z kolegą. Map sensor czyli czujnik doładowania, koszt ok 130zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie wymieniłem sensor map i juz jest ok dla sprawdzenia jeszcze dodaje logi po wymianie, oceńcie jak to teraz u mnie wygląda, pozdro

http://vaglog.pl/log_225514.html

http://vaglog.pl/log_225513.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Map sensor działa prawidłowo, turbo trochę późno wstaje ale za to z grubego kopyta, wygląda to tak jakby był problem z podcisnieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...