Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B6 Problem z odpaleniem ciepłego silnika 1.9 TDI


bartekkk

Rekomendowane odpowiedzi

Przyczyną ciężkiego palenia a4 b6 może też być przełącznik świateł który robi zwarcie, widziałem już kilka takich sytuacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, podłączę się do tematu. Mam podobny problem z moim autem. Od jakiegoś czasu gorzej pali na zimno. Przy obecnych temp. powinien od strzału, ale niestety tak nie jest. Podpala nierówno. Nie muszę długo kręcić, ale chwileczkę dłużej. Chwyta delikatnie, przepuszcza i znowu chwyta, aż w końcu zapali. Wcześniej wymieniłem dwie pompki, bo miały słabe bipy- i nic. Następnie szklanki, bo też były zużyte- i nic. Dzisiaj przeczytałem gdzieś w necie o przełączniku świateł. Potem trafiłem jeszcze chyba 2 razy na ten problem. Po tym wszystkim, choć wydawało mi sie to nieprawdopodobne rozebrałem włącznik. I... faktycznie 3 rezystory miały "zimne luty" tzn. pęknięcia lutów. Zimne luty miały rezystory od dołu włącznika. Oczywiście poprawiłem luty i jutro rano sprawdzę czy coś to dało. Dodam jeszcze, że na ciepłym silniku generalnie palił od strzału, ale czasami to odpalenie tez nie było takie czyste. Miejmy nadzieję, że to jest to. Za każdym razem jak trafiałem na problem odpalania i włącznika świateł dotyczyło to silnika AWX (taki właśnie mam).

Pzdr. do jutra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, podłączę się do tematu. Mam podobny problem z moim autem. Od jakiegoś czasu gorzej pali na zimno. Przy obecnych temp. powinien od strzału, ale niestety tak nie jest. Podpala nierówno. Nie muszę długo kręcić, ale chwileczkę dłużej. Chwyta delikatnie, przepuszcza i znowu chwyta, aż w końcu zapali. Wcześniej wymieniłem dwie pompki, bo miały słabe bipy- i nic. Następnie szklanki, bo też były zużyte- i nic. Dzisiaj przeczytałem gdzieś w necie o przełączniku świateł. Potem trafiłem jeszcze chyba 2 razy na ten problem. Po tym wszystkim, choć wydawało mi sie to nieprawdopodobne rozebrałem włącznik. I... faktycznie 3 rezystory miały "zimne luty" tzn. pęknięcia lutów. Zimne luty miały rezystory od dołu włącznika. Oczywiście poprawiłem luty i jutro rano sprawdzę czy coś to dało. Dodam jeszcze, że na ciepłym silniku generalnie palił od strzału, ale czasami to odpalenie tez nie było takie czyste. Miejmy nadzieję, że to jest to. Za każdym razem jak trafiałem na problem odpalania i włącznika świateł dotyczyło to silnika AWX (taki właśnie mam).

Pzdr. do jutra.

Daj znać jak poszło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Drodzy Koledzy, trik z włącznikiem świateł DZIAŁA!!! Dzisiaj rano auto odpaliło idealnie. To był normalny, zdrowy rozruch :) Z wykształcenia jestem elektronikiem (chociaż obecnie niepraktykującym) więc potrafię sobie wyobrazić, lub wytłumaczyć, że to ma sens. W trakcie rozruchu pomiędzy zimnymi lutami dochodzi do iskrzenia, co może powodować spadki napięć lub inne zakłócenia w zasilaniu, lub sterowaniu pompowtryskiwaczami (jeżeli włącznik świateł ma wspólne połączenie ze sterowaniem pompowtrysków np. zasilanie, masa itd). Myślę, że dzisiejszy rozruch nie był przypadkiem i skończył się mój problem, który rozwiązywałem już jakiś czas. Dodam jeszcze, że w moim przypadku utrudniony rozruch narastał stopniowo. Jeżeli ktoś ma podobny problem z rozruchem pojazdu, proponuje najpierw sprawdzić włącznik, zanim zabierzemy się za pompki i inne elementy. A jeżeli ktoś posiada podstawie umiejętności manualne, to potrzebował będzie jedynie lutownicy z wąskim grotem i awaria usunięta w 15 min.

Pozdrawiam i życzę powodzenia w usuwaniu usterek w naszych kochanych a4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Drodzy Koledzy, trik z włącznikiem świateł DZIAŁA!!! Dzisiaj rano auto odpaliło idealnie. To był normalny, zdrowy rozruch :) Z wykształcenia jestem elektronikiem (chociaż obecnie niepraktykującym) więc potrafię sobie wyobrazić, lub wytłumaczyć, że to ma sens. W trakcie rozruchu pomiędzy zimnymi lutami dochodzi do iskrzenia, co może powodować spadki napięć lub inne zakłócenia w zasilaniu, lub sterowaniu pompowtryskiwaczami (jeżeli włącznik świateł ma wspólne połączenie ze sterowaniem pompowtrysków np. zasilanie, masa itd). Myślę, że dzisiejszy rozruch nie był przypadkiem i skończył się mój problem, który rozwiązywałem już jakiś czas. Dodam jeszcze, że w moim przypadku utrudniony rozruch narastał stopniowo. Jeżeli ktoś ma podobny problem z rozruchem pojazdu, proponuje najpierw sprawdzić włącznik, zanim zabierzemy się za pompki i inne elementy. A jeżeli ktoś posiada podstawie umiejętności manualne, to potrzebował będzie jedynie lutownicy z wąskim grotem i awaria usunięta w 15 min.

Pozdrawiam i życzę powodzenia w usuwaniu usterek w naszych kochanych a4.

Obecnie jestem za granicą i nie mam tu lutownicy. Czy wystarczy że odłączę włącznik i odpale bez niego żeby zobaczyć czy u mnie też to jest przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno tak. Podobno wystarczy nawet przed odpaleniem włączyć światła pozycyjne. Dodatkowo zauważyłem, że auto płynniej pracuje i przyśpiesza. Miałem jeszcze objaw w postaci "pufania", "chrobotania" powietrza w układ dolotowy (cofanie się powietrza w stronę turbiny), najbardziej słyszalny w czasie schodzenia silnika z obrotów np. po przegazowaniu na postoju, lub w czasie zmiany biegu z I na II w czasie jazdy. Obecnie problem też zniknął i silnik pracuje wzorowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś pokazać które to luty?

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak rozbiera się włącznik:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/28598-wlacznik-swiatel-rozbiorka-naprawa-podswietlenia/

U mnie były bodajże zimne luty na opornikach 1,2,3, ale profilaktycznie poprawiłem wszystkie, bo niektóre były już przegrzane i matowe.

http://www.directupload.net/file/d/4022/th8w3j46_jpg.htm

Edytowane przez szczepan1s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie niestety to nie do końca to ale na początku już myślałem że jest ok jeżdże jeżdże gaszę czekam z 10 15 minut odpalam i gitara potem kilka razy i gitara aż w końcu raz było gorzej za każdym razem przed każdym odpalaniem odłączałem włącznik. Mimo to wydaje mi się że może mieć coś wspólnego bo mimo że idealnie nie jest to jest ciut lepiej tak mi się wydaje. Jeszcze przez pare dni będę to obserwował na różne sposoby i odstępy czasu od odpalania i gaszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak rozbiera się włącznik:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/28598-wlacznik-swiatel-rozbiorka-naprawa-podswietlenia/

U mnie były bodajże zimne luty na opornikach 1,2,3, ale profilaktycznie poprawiłem wszystkie, bo niektóre były już przegrzane i matowe.

http://www.directupload.net/file/d/4022/th8w3j46_jpg.htm

Masakra [emoji15] To rzeczywiście jest przyczyną nierównego odpalania również u mnie. W pozycji świateł "0" i "auto" jest problem, zapalę postojówki i pali od strzała !

Dzięki za info :-)

Sent from my A4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brat w AWX miał to samo, swiatła na 0 to krecł jakby paliwa nie dostawał, po włączeniu swiateł palił od strzała .... badz tu mądry. Co do problemu głownego to moim zdaniem jest to wina rzrusznika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...