Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Chiptuning skrzyni biegów Multitronic


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

czytam duzo i piszecie ze nie ma problemu z podniesieniem mocy ale nikt nie pisze o skrzyni

moje pytanko czy w multitronicu tez trzeba cos zmieniac

Opublikowano

Witam,

Panowie jak w temacie. Interesuje mnie chip tuning multitronica. Mam 2.0 tdi 143 km i chcialbym podniesc moc do ok.170 KM. Ma ktos z Was jakies doswiadczenie z ta skrzynia? Jak sie sprawuje po czipie i czy wytrzymuje moment? Wiele jest tematow zwiazanych z chip tuningiem, ale tematow dotyczacych multitronica nie znalazlem. O opinie prosze osoby, ktore maja taka skrzynie i czipowaly swoje auta.

Z gory dziekuje.

Opublikowano

Hej,

ja mam dokładnie tą skrzynię w identycznym silniku jak Ty ,chipa robiłem około rok temu na 172 KM i 375 Nm i póki co wszystko działa bez zarzutu ,więc jak najbardziej polecam !

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Kamil, dzieki za odpowiedz. Duzo zrobiles jus km po czipie? Czuc przyrost mocy? Noi czy przegramowali Ci skrzynie?

Opublikowano

Ktoś wie jaki jest maksymalny moment obrotowy jaki może przenieść ta skrzynia? To chyba dość ważne przy chipowaniu auta z Multitronickiem ...

Opublikowano

Podłączam się do pytania kolegi....

Opublikowano

Zrobiłem gdzieś z 25 tys km po chipie i nie ma żadnych problemów :) Skrzyni nie ruszali ,a z tego co kiedyś słyszałem to do 400 Nm jest w miarę bezpiecznie chipować

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Koledzy nic nie trzeba zmienia i wbrew opinii skrzynie te wytrzymują ładny moment, wiem co mówie i użytkowałem ile fabryka dała. Jest jedynie jedno ale..

Po modzie w przypadku częstych rwań z miejsca, częstego odpuszczania gazu a następnie dociskania bardziej eksploatujemy łańcuch skrzyni, jego żywot może się znacznie skrócić. Innych zastrzeżeń nie ma i autka super jeźdzą po zmianach

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Przy lightowym modzie i mądrym obchodzeniu się z ta skrzynią nie powinno być żadnych problemów ;-)

Opublikowano (edytowane)

https://imageshack.com/i/pogVX2Ywj

tutaj macie moj chiptunning Audi a4 b8(Multitronic) 2009r 2.0 Tdi 143 km fabrycznie (co sie okazalo bylo 8 kucykow mniej :/ )po wgraniu map (tuner wgrywali hamowal z 10 razy:) zeby nie przekroczyc 380 nM wkoncu wyszedl ladny mod wedlug ktorych ma mniec znikome szkode dla owej skrzyni:)

Ps autko nie do poznania zbiera sie bardzo ladnie jestem zaskoczony (a i tuner specialnie wydluzyl moment zeby nie rwal na poczatku bo wszystko to dla Skrzyni CVT ktora kocham:/

fabryka 143km i 320nM

real-135KM i 313nM (8 km mniej)

Stage 1 -168km i 360Nm (nM specielnie ustawione przez tunera pod akrzynie Cvt )

Edytowane przez kamilyTu
Opublikowano

Witam

Trochę odgrzeje kotleta

pytanie do tych co podniesli moc w silnikach: jakie macie przebiegi? u mnie jest 182k km, historia sprawdzona, przebieg prawdziwy a olej w skrzyni wymieniany zgodnie z planem i zastanawiam sie czy bawić sie w "czipsa" czy jednak dac spokój

Opublikowano

Elo

Mapy wgrywalem przy przebiegu 80k km teraz mam 92k km

Moim zdaniem lajtowy mod mozesz zrobic bez wiekszego ryzyka dla skrzyni (nie rwij tylko auta na swiatlach:D cvt tego nie lubi:P

mimo wiecznego hejtu na cvt ja jestem jej fanem mam auto od nowosci i prawie 100k przebiegu i zero problemow ze szkrzynia

 

PIONA

Opublikowano

ja też byłem sceptycznie nastawiony. ale jak sie przejechałem.. super sprawa, a jak komuś brakuje wrażeń z typowego automatu to tryb sport albo manualny zalatwia sprawe. żaden automat nie lubi ostrego startu z miejsca :) no nic temat do zastanowienia, jako że auto świeżo kupiłem to może najpierw tak sobie pojeżdze a potem zobaczymy

Opublikowano

Czemu niby jakiś Tiptronic czy S Tronic miałby nie lubić ostrego startu z miejsca (nie mówię o launch control)?

To tak jakby jakiekolwiek auto tego nie lubiło, a nie po to się posiada samochód z deczko większą mocą żeby z tego nie korzystać.

Opublikowano

ano temu że układ przeniesienia napędu dostaje w dupe gdy ruszasz z butem w podłodze i tak traktowana skrzynia skończy się zdecydowanie wcześniej niż taka sama skrzynia traktowana normalnie czy delikatnie i chyba jest to oczywistość i prawde mówiąc każda skrzynia traktowana agresywnie podda się wcześniej niż taka traktowana z głową. i masz racje, nie po to kupuje sie mocną fure żeby jeździć jak dziadek :) mi też zdarza sie depnąć ze świateł, każdy czasem to robi ale tu chodzi o zasadę.

 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Ale w trakcie normalnego startu (czyt. nie launch control), mamy zwykle relatywnie niskie obroty które wzrastają.

Na logikę bardziej po d*pie dostaje skrzynia np. przy kick down gdzie mamy redukcję na 2gi bieg i obroty takie że od razu jest bardzo wysoki moment czy moc.

Opublikowano

Jak to wyglada, gdyby tak do auta 143KM (CJCA) z miltitroniciem wgrac mape z 177KM rowniez multritronica?

Teoretycznie sa to te same silniki 2.0 TDI...

Taka propozycje podrzucił mi znajomy, ktory pracuje w Audi.

Co o tym myslicie?

Opublikowano

Wydaje mi sie ze maja rozne doladowania (turbo) :)

Opublikowano

nie ważne czy maja takie samo turbo czy różne - dla skrzyni nie robi to różnicy. jak będziesz pałował z miejsca to zamęczysz skrzynie :) producent podaje że ten model CVT wytrzymuje 400Nm więc jest to już inna skrzynia niz te w poprzednich generacjach. mnie tez korci żeby zrobić chipsa ale zastanawiam sie czy to sie nie zemści - Kamil wyżej pisze ze jest zadowolony

  • Pomoc techniczna 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...