orzełek1910 0 Opublikowano 9 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2015 Witam Obecnie mam w moim Audi opony 235/45, zastanawiam się nad zakupem 225/50. Ze względu na niskie zawieszenie i stan naszych dróg chyba trochę mniej by tłukło w aucie. Proszę o opinie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nitroo 21 Opublikowano 9 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2015 215/50 jak już, a nie 225/50. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orzełek1910 0 Opublikowano 9 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2015 215/50 jak już, a nie 225/50. Dzięki kolego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
myts 0 Opublikowano 28 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2015 pozwólcie ze sie wtrące mam pytanie mugby mi ktoś wytłumaczyc dlaczego opona 225/45 na feldze 17'' przy zmianie na szerokosci 215 daje sie 50 wysokosc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fido 120 Opublikowano 28 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2015 Myślę że w wypadku 3.0 V6 215/50 będą za wąskie. Auto ma sporo mocy i szybko będą się zużywać. Chyba że masz lekką nogę to jak najbardziej. mam pytanie mugby mi ktoś wytłumaczyc dlaczego opona 225/45 na feldze 17''przy zmianie na szerokosci 215 daje sie 50 wysokosc Tu chodzi o zamiennik 235/45/17 Daje się wyższy profil ale zmiejsza się szerokość. A po to by zachować zbliżony obwód opony do zalecanej przez fabrykę. 225/45 nie jest rozmiarem polecanym choć wielu na nich jeździ. Pobaw się na tej stronce to zrozumiesz http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
myts 0 Opublikowano 28 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2015 dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubunia 0 Opublikowano 28 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2015 Miałem 235/45 i była masakra, auto chodziło w koleinach i czuć było każdą dziurę. Zmieniłem na 215/50 i jest niebo a ziemia. Komfort jazdy zupełnie inny a już chciałem wymieniać zawieszenie Aha mam twarde, obniżone H&R -60mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robero321 54 Opublikowano 28 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2015 a jakie fabryka zalecała do Twojego modelu bo raczej nie 235 235 jest dedykowana właśnie do 3 litrowej benzyny i nie czuje żeby chodził w koleinach przy zawieszeniu 1BE wręcz przeciwnie, z komfortem ok jest średni ale koleiny ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fido 120 Opublikowano 28 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2015 (edytowane) A niby czemu nie ??? Nawet w 1.9 TDI jest ten rozmiar fabryczny we wlepce. Edytowane 28 Czerwca 2015 przez Fido Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RumJanek 3 Opublikowano 28 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2015 1.8TQ (BEX) tez ma sugerowane jako 235/45/17. Dobrze ze na jesien bede rozgladal sie za nowymi oponami bo tez zastanawiam sie nad wezszymi tym razem... Sent from S 9305i Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nitroo 21 Opublikowano 29 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 Miałem 235/45 i była masakra, auto chodziło w koleinach i czuć było każdą dziurę. Zmieniłem na 215/50 i jest niebo a ziemia. Komfort jazdy zupełnie inny a już chciałem wymieniać zawieszenie Aha mam twarde, obniżone H&R -60mm Przy takim zawiasie, to jakoś się wcale nie dziwię, że Ci ten rozmiar nie odpowiada... a jakie fabryka zalecała do Twojego modelu bo raczej nie 235 235 jest dedykowana właśnie do 3 litrowej benzyny i nie czuje żeby chodził w koleinach przy zawieszeniu 1BE wręcz przeciwnie, z komfortem ok jest średni ale koleiny ? Mogę się mylić, ale każda B6 miała zalecany ten rozmiar właśnie, czyli 235/45/17 i tak jest na każdej wlepce, jaką miałem w ręce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RumJanek 3 Opublikowano 29 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 A jeździ ktoś na 215/50/17? Jak mają się takie opony do prowadzenia, czy mając wczesniej 235 zmienialiscie felge na wezsza czy naciagaliscie opone o te 2cm? Podejrzewam ze wezsza opona moze miec wplyw na spalanie, w koncu ma mniejsze opory toczenia. Jak to wgl. wyglada na feldze? Dzięki Sent from S 9305i Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fido 120 Opublikowano 29 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 Ja. Komfort o wiele większy i nie rzuca tak na koleinach. Przy feldze 7,5" nie ma żadnego naciągu. Węższa opona to mniejsze spalanie. A o ile ? Tego nigdy nie sprawdzałem. Tak to wygląda na 1BE https://picasaweb.google.com/103344824460604702490/11Marca2014 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RumJanek 3 Opublikowano 29 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 No tak, liczac cala jako 2.56cm x 7,5'' to wychodzi ok 20cm więc najlepiej by weszla 205. Nie wiem czy ja nie mam felgi 9" bo opona 235 nachodzi na prosto, tyle ze opony z rantem, wiec dlatego ciekawi mnie 215. Dzienki anyway Sent from S 9305i Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubunia 0 Opublikowano 29 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 (edytowane) Do 2.0 benzyny też zalecają 235/45/17 ale komfort jest straszny. Może na Niemieckich drogach jest ok. Ja zmieniłem na 215/50/17, felga ori Audi 7,5" i jest super. Na tą felgę z tego co pamiętam dopuszczalne opony od 205mm do 245mm. Edytowane 29 Czerwca 2015 przez kubunia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RumJanek 3 Opublikowano 30 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2015 (edytowane) Czyli utwierdziles mnie i w przyszlym miesiacu szukam calego kompletu 215. Nie dbam o przeklamanie licznika o 2-3km, dla mnie na wyspie to zadna roznica, tutaj i tak wiekszosc zwalnia przed radarem nawet 5-10mph co wola o pomste do nieba, ale najczesciej to 2-3 mile a radary i tak ustawione z tolerancja o 10% predkosci. Jesli tylko dobrze sie jezdzi to dlaczego by nie? Nie powinno tak tluc zawieszenia no i mniej sie spali. Dzieki Pytanie: ktore teraz wybrac? Sent from S 9305i Edytowane 30 Czerwca 2015 przez RumJanek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dean 0 Opublikowano 30 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2015 w dziale opony masz ponad 170 stron na ten temat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubunia 0 Opublikowano 30 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2015 Licznik nie będzie przekłamywał, bo 215/50 to idealny zamiennik 235/45. Obwód koła jest identyczny w obu przypadkach Tzn. każdy licznik zawyża ale taki jest wymóg na producentach. Sprawdzałem z GPSem to przy licznikowych 100km/h GPS pokazywał 97km/h Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się