Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie równa praca silnika 1.8t AJL - spadające obroty


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam miesiąc temu kupiłem pierwszą moja audi a4 b5 1.8t 180 KM silnik AJL rok 1999.

Założyłem gaz.

Od jakiegoś tygodnia zaczeły mi się problemy z obrotami silnika. Bez względu czy na benzynie czy na gazie.

tydzień temu obroty delikatnie falowały, czasem spadały i powracały do normy tzn. 800obr.

Przy obrotach około 3000 auto stawało się ,,zmulone" tzn. nie przyśpieszało szarpało itp.

Spadek obrotów widać na filmiku w 01:16 min. (na luzie - nie dotykam pedału gazu)

https://youtu.be/ZPYqxHCoaes

Podłączyłem się wtedy Vagcom i wyskoczyły błędy:

00561-Mixture Adaptation

14-00- Adaptation limit (Add) Exceeded

17967- Shareware Version. To Decode all DTCs

P1559-35-00- Please Registrer/Activate

17973- Shereware Version. To Decode all DTCs

P1565- 35-00 - Please Register/Activate

Błędy jak opisuje internet pochodziły z przepustnicy.

Wyjęłem przepustnicę i dokładnie wyczyściłem, następnie zaadoptowałem przy pomocy VAGA

Problem ustał na dwa dni.

Dziś wsiadam do auta i wszystko wyrażnie się pogorszyło tzn.

Po przygazowaniu i spuszczeniu nogi z gazu obroty spadają do wartości około 200 następnie byjając się próbują osiągnąc wartość 800 obr. zamieszczam filmik:

https://youtu.be/6f7IoocMw_w

Proszę Was o pomoc w odnalezieniu przyczyny usterki.

Nie odczytałem dziś błędów może są inne, jutro to zrobię.

Obstawiam że przyczyną może być silniczek krokowy ???

Edytowane przez LuckyLuke
Opublikowano

SIlniczek krokowy w 1.8T? kolego :facepalm:

Gaz wymaga idealnych swiec a i cewki dostaja w d....

Mi po zalozeniu gazu w ciagu tygodnia padly dwie....

Sprawdzaj loguj w koncu znajdziesz przyczyne bo moze ich byc duzo...

Opublikowano

Sorry myślałem że ta wtyczka przy przepustnicy to krokowy.

Dziś idę sprawdzić błędy ewentualnie zaadoptuje przepustnice, ostatnio pomogło.

W poniedziałek wymienię świece bo dziś nie zdąże. No i muszę zdobyć informacje jak zrobić logi.

Bo dopiero raczkuje z obdII - wcześniej miałem auto 8 lat bezawaryjne (jedynie alternator jednorazowo wysiadł)

już żałuję że sprzedałem.

Opublikowano

Nie masz co zalowac

1.8T to bardzo udana i wdzieczna konstrukcja

jedynie trzeba zadbac o dobry zaplon i by dolot i podcisnienia byly szczelne ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...