Mesiah Opublikowano 13 Czerwca 2015 Opublikowano 13 Czerwca 2015 Witajcie. Posiadam auto jak w profilu. Kupiłem do niego większy aku (Banner 74ah) więc pomyślałem o założeniu wydajniejszego alternatora. Fabrycznie siedział valeo 90A ale sprawiał dużo problemów więc założyłem Boscha 120A. Wszystko jest ok dopóki auto jest zimne. Jak odpalałem auto zimą i wiosną (do 10-15 stopni na plusie) ładowanie było dokładni 14.4v. Jak pojeździłem autem spadało do 13.9. Pod pełnym obciążeniem nie spadało poniżej 13.5v. Teraz jak na stały upały zaraz po odpaleniu na zimno mam ładowanie ok 14.10 a po rozgrzaniu 15.6-15.7v i spada do 13.2 pod pełnym obciążeniem. Jest to normalne w tych alternatorach? Wiem, że Boscha ma jakieś tam sterowanie napięciem ładowania zależnie od temp otoczenia. Możliwe, że nawaliło? Mimo tego, że aku jest w pełni naładowany a temp zewnętrzna to ok 25c ładowanie na poziomie 13.1-13.2 nie jest na niskie?
Robero321 Opublikowano 13 Czerwca 2015 Opublikowano 13 Czerwca 2015 Tak regulatory mają kompensacje temperaturową i po rozgrzaniu silnika spada napięcie ładowania a przynajmniej tak powinno być
Mesiah Opublikowano 13 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2015 Czyli sprawę nieprawidłowej kompensacji załatwi wymiana regulatora tak?
misiek547 Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Dziwne bo ja też mam identycznie ale mam drugi alternator wsadzony i dalej napięcie niskie. Z tego co zauważyłem jak klima dmucha na maxa napięcie leci najmocniej mniej na światłach. Ale każdy włączony odbiornik powoduje spadek napięcia dwa latki wsadzone i dalej tak samo może ktoś ma jakiś pomysł co może być powodem Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się