paweu4 0 Opublikowano 14 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2015 (edytowane) Witam, Podczas jazdy w gorący dzień (wczoraj) wracałem i dosłownie 500m od domu auto totalnie zmuliło, praktycznie nie dalo się jechać - 40km/h max i pojawił się metaliczny dźwięk jakby przeskakiwania. Od razu na myśl przyszedł mi imbus pompy oleju. Dojechałem, niezwłocznie zgasiłem auto i odpaliłem go ponownie tylko dziś na potrzeby poniższego filmu: https://youtu.be/Zs10iPvGBT4 Nie zapalił się check ani kontrolka oleju. Panowie co o tym sądzicie? Nie mam niestety czym podpiąć, będę musiał kogoś sprowadzić z kompem. Jak dla mnie - tragedia, nie wyobrażam sobie jechać do warsztatu przy takich dźwiękach spod maski, zostaje mi chyba tylko laweta Poprzedni właściciel załapał się na akcje serwisową wymiany wtrysków - jest na to potwierdzenie. Mówił także o kompletnie nowym egrze i rozrządzie parę tys km temu (na co nie miał żadnego papieru, więc nie traktuję tego poważnie). Autko do tej pory było w miarę ok. Żadnych niepokojących dźwięków itd. Edytowane 2 Czerwca 2016 przez paweu4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrsob1 277 Opublikowano 14 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2015 (edytowane) Po odgłosach to wygląda właśnie na uszkodzoną przekładnie EGR-a , spróbój odłączyć od niego wtyczkę i napisz czy efekt dźwiękowy ustąpił (sprawdź też czy po odłączeniu jest zamknięty, bo jak będzie otwarty, to nie będzie chciał jechać ) Edytowane 14 Czerwca 2015 przez piotrsob1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pjotras 4 Opublikowano 14 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2015 jak ci zamuliło auto to miałeś dym za sobą szary, czarny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweu4 0 Opublikowano 15 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2015 Właśnie żadnego dymku nie było lub był na tyle mały że nie był widoczny. W ogóle to auto nie puszcza żadnego dymka, ani przy odpalaniu ani nawet przy "przepałowaniu" (oczywiście na rozgrzanym silniku), DPF na pokładzie jest, nie był wycięty ale bardzo mocno rozważam pozbycie się go. Sprawdzić rozwiązanie z egr'em będę mógł dopiero w piątek. Do tego czasu doszkolę się, gdzie jest wtyczka i jak podejrzeć czy otwarty. Gdyby okazał się tylko egr, nie ukrywam, że trochę bym odetchnął Dzięki piękne za odpowiedzi, oczywiście gdyby ktoś miał jeszcze jakieś sugestie/wskazówki zapraszam do dalszej dyskusji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SotoM 20 Opublikowano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2015 Ośka egru jest na sprezynie wiec nie ma szans aby byl otwarty z peknieciem tej sprezyny nigdy sie nie spotkałem. Odpiecie wtyki to 1min roboty. Ja bardziej podejrzewam klape gaszącą ktora jest przy egrze a do niej wczepiony jest ten gruby przewód. A najlepiej podlączyć kompa i spr zapisane błędy w ecu silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pjotras 4 Opublikowano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2015 ja miałem przypadek, że ten trzpień działał, tryba całe, a ta mała klapka się urwała od trzpienia i stała w miejscu otwarta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweu4 0 Opublikowano 19 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2015 Panowie sczytałem błędy VCDSem (a właściwie jeden jedyny błąd). 1 Fault Found:012546 - Motor for Intake Manifold Flap (V157): No Signal P3102 - 006 - Short to Plus - Intermittent Czyli, że klapa gasząca? Możliwe żeby to ona wydawała takie dźwięki? Można pomimo tych dźwięków podjechać do mechanika czy lepiej holować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Musashi 13 Opublikowano 23 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 tak,to blad silnika klapy gaszacej. tego typu objawy moga wlasnie powodowac uszkodzone mechanizmy klapy oraz EGR odlaczales zlaczki od egr i klapy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweu4 0 Opublikowano 8 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2016 (edytowane) Wybaczcie, że dopiero teraz ale chciałem dobrze przetestować naprawę zanim napiszę, a potem po prostu wyleciało z głowy. Okazało się, że ten dźwięk to totalnie rozsypana turbina. Po regeneracji jest super. Niestety oberwało się przez to DPFowi (który przy okazji był mocno zapchany) i konieczne było jego wycięcie. Zrobiłem już 10tys. km i jest w porządku jeśli chodzi o ten temat. Błąd klapy gaszącej od tamtej pory, również nie powrócił. Edytowane 2 Czerwca 2016 przez paweu4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się