Kejsi Opublikowano 15 Czerwca 2015 Opublikowano 15 Czerwca 2015 Cześć ostatnio audi dostała lekkiego muła i sporo spala jak na silnik 1.6 AHL, z błędów wynika cały czas 00537 sonda lambda przekorczona wartość dolnaz bez znaczenia czy na gazie czy benzynie. Tydzień temu kupiłem nową sondę lambda DENSO i jest to samo, wklejam logi dynamiczne i statyczne bloków 001 sonda i 004 przepływka. 001 http://vaglog.pl/log_221093.html 004 http://vaglog.pl/log_221094.html Sonda wyląda na walniętą tak mi sie wydaje, albo coś innego powoduje zbyt bogatą mieszankę ale z tego co widzę to przepływka działa wzorowo i nie ma się co do niej przyczepić. Obroty nie falują ale często gdy się nagrzeje i dojeżdzam do świateł na luzie to oboroty trzymają 1200 i dopóki nie obciąże silnka to nie spadną. Przepustnica dziś czyszczona, węże podciśnienia super stan, brak nieszczelności w dolocie i wydechu.... ręce opadają, za co się złapać? Najgorsze to będzie to jak okaże sie ze poprzednia sonda byla dobra i nie potrzebnie zmieniałem.
neoxpl Opublikowano 15 Czerwca 2015 Opublikowano 15 Czerwca 2015 Tak wyglada na uszkodzona caly czas napiecie w granicy 1v, ale jeszcze odlacz akumulator na 5 min i podlacz i powtorz logi tylko na benzynie nie na gazie!! Bo mozesz miec za ubogo lub za bogato i sonda stanie.
Kejsi Opublikowano 15 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2015 (edytowane) No rada chybiona bo co ma mi pomóc odłączenie aku? :-D jak juz pisałem na starej bosch było to samo na nowej to samo, wiec pytałem co można jeszcze sprawdzić bo wygląda na to ze coś daje za bogata mieszankę a błędów innych brak. A co do tego że benzynie to raczej jest wiadome :-P Edytowane 15 Czerwca 2015 przez Kejsi
neoxpl Opublikowano 16 Czerwca 2015 Opublikowano 16 Czerwca 2015 (edytowane) Jesli po jezdzie na gazie zablokuje sonde to ruszy dopiero po resecie. Ale skoro nie pomoglo to obstawiam uszkodzona sonde. Byc moze jeszcze wtryski leja sle to by sie dusił i czuc by było nieprzepalone paliwo. Jeszcze zobacz odrazu po odpaleniu czy sonda reaguje jakimis zmianami napiecia bo na ssaniu sonda nie pracuje przez pierwsze kilka chwil wiec powinna przynajmniej miec inne napiecie. A i czy przewody sztukowane w sondzie bo to tez moze byc problem. Przeplywomierz tez ci swiruje od 5440 obr i nie mierzy zbyt liniowo wiec moze to tez w nim byc problem. Edytowane 16 Czerwca 2015 przez neoxpl
Kejsi Opublikowano 16 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2015 Przewody były zaciskane tulejakami, sondy na ssaniu nie ma sensu sprawdzać bo i tak wtedy nie pracuje, dopiero gdy się rozgrzeje a co do przeplywki to i tak nie ma znaczenia ze od 5500 lekko swiruje bo auto takich normalnie nie osiąga podczas jazdy, ale chyba jednak skuszę się na podmiane mojej sondy do innego auta i ja sprawdzę. Tylko tez nie chce mieć się za bardzo wierzyć żeby nowa sonda z pudełka była odrazu zwalona ;-)
neoxpl Opublikowano 16 Czerwca 2015 Opublikowano 16 Czerwca 2015 (edytowane) Sonda nie pracuje na ssaniu dlatego nie powinna pokazywac napiecia 1v jesli by pokazywala to bym sie zdziwił i czy przy dodawaniu i odejmowaniu gazu zmieniaja sie wskazania sondy bo po odpuszczeniu gazu powinno byc na ubogo. A przeplywaka na nizszych obrotach tez nieznacznie oszukuje zobacz ze co jakis czasobroty masz o 100 wieksze a wskazania takie same a tak niepowinno byc wiec idealna ona niejest. Edytowane 16 Czerwca 2015 przez neoxpl
Kejsi Opublikowano 16 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2015 (edytowane) Właśnie nie pracuje na ssaniu, czujnik temperatury może jeszcze podmienie na sprawny bo jakby nie było zawsze to mniejszy kłopot niż podmianka sondy, wieczorem dam znać i wrzucę nowe logi. Ale teraz nie pokazuje błędów, ale wiadomo tonący brzytwy się chwyta, jeszcze jeden problem który najbardziej mnie wkurza to wysokie obroty przy dojeżdżaniu do świateł na rozgrzanym silniku, cały czas 1200 1300 i dopiero jak kierownica rusze lewo prawo do obrony spadają do 840 Edytowane 16 Czerwca 2015 przez Kejsi
neoxpl Opublikowano 16 Czerwca 2015 Opublikowano 16 Czerwca 2015 Wysokie obroty moze to byc wina brudnej przepustnicy tego czujnika temperatury i inne.
Kejsi Opublikowano 16 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2015 (edytowane) Przepustnica jak pisałem była dokładnie czyszczona i do tego sprawdzone rurki od podciśnienia. Znasz może sposób jak sprawdzić czujnik położenia walka rozrządu wagiem? Bo kiedyś miał mały wypadek przy zmianie rozrządu i może dalej się posypał :-D Edytowane 16 Czerwca 2015 przez Kejsi
neoxpl Opublikowano 16 Czerwca 2015 Opublikowano 16 Czerwca 2015 (edytowane) Vagiem nie sprawdzisz jedynie oscyloskop ale jesli błedow niewywala powinnien byc ok. Najpierw radze ogarnac jedno a potem reszte bo wszystko do kupy moze dawac rozne efekty. Edytowane 16 Czerwca 2015 przez neoxpl
Kejsi Opublikowano 16 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2015 (edytowane) No tylko że przy montażu urwałem mu jedno z skrzydełek i skleiłem to i było okej, przynajmniej tak mi się wydawało przez pewien czas, może oszukiwać ecu ale błędu nie wywalić, tak mi się wydaje bo czujnik temperatury sobie odpuszczę bo tam jest tylko termistor i albo działa albo nie działa poprawnie a normalnie 90 stopni osiąga :-\ Edytowane 16 Czerwca 2015 przez Kejsi
neoxpl Opublikowano 16 Czerwca 2015 Opublikowano 16 Czerwca 2015 Sa dwa termisory w czujniku jeden do ecu drugi do zegarow.
Kejsi Opublikowano 16 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2015 (edytowane) Wiem o tym tylko ważny jest ten co idzie do ecu i według vaga działa on sprawnie to się raczej nie będę go czepiać bo ssanie i tak daje ecu na podstawie rezystancji z czujnika. Może jakiś pomysł jak sprawdzić halla na vagu? Może różnice pomiędzy nim a czujnikiem położenia wału, bo nie mam dostępu do oscyloskopa :-\ A nawet gdybym miał to i tak by mi nic to nie powodziało bo jeżeli jest sprawny to sinusoida bd ale ale może być niezgodna z faktycznym położeniem walka. Jest zagadka, tylko czy ona by powodowała błędy na sondzie? No i jednak będę zmuszony sprawdzić prace sondy na innym samochodzie.. Edytowane 16 Czerwca 2015 przez Kejsi
neoxpl Opublikowano 16 Czerwca 2015 Opublikowano 16 Czerwca 2015 Mało prawdopodobne aby hall miał wpływ na sonde. Lepiej sprawdz ja gdzies badz pozycz sprawna od kogos.
Kejsi Opublikowano 16 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2015 (edytowane) Dziś jadę moja sondę wrzucić do innego auta i będzie pewność czy jest dobra. Co do halla to myślę że jednak może mieć wpływ na sposób spalania mieszanki jak ma urwane jedno skrzydełko, może oszukuje ecu co do położenia wałka on jest w miejscu x a komputer widzi go w miejscu y i stad złe spalanie mieszanki i może błędy na sondzie i spadek mocy @jednak bd jutro podmianka dzis nie dam rady Edytowane 16 Czerwca 2015 przez Kejsi
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się