Pekus12 Posted June 24, 2015 Posted June 24, 2015 Witajcie, od niedawna mam swoje pierwsze czteropędne uturbione auto. Powiedzcie mi na jakiej zasadzie to działa i o co w tym chodzi, że Podniosłem lewy przód, zaciągłem ręczny i potem 1, i powolutku puszczałem sprzęgło, to nie zabierała się reszta kół tylko to jedno szło, i tak na podniesionym 1 kole na liczniku była setka. Czy skoro ma stały napęd to nie powinienem ,,spaść z podnośnika,, i wgl jak ręczny zasiągnięty dlaczego go nie udusiło czy coś w tym stylu
Pekus12 Posted June 25, 2015 Author Posted June 25, 2015 No ale Ojciec pare lat temu miał 80 B3 quattro i z tego co pamiętam to u niego było inaczej, plus dodatkowo jak zapiął szperę
Pekus12 Posted June 25, 2015 Author Posted June 25, 2015 Kolego właśnie przekopałem cały dział o napędach w b5 i znalazłem tylko temat o elektro-szperze na który nik nie odpisał. Więc jeśli możesz to podrzuć linka do tego tematu
fatboyA4 Posted June 25, 2015 Posted June 25, 2015 Owszem napęd jest stały ale auto posiada taki mechanizm jak Torsnen poczytaj sobie o nim i wszystko będziesz wiedział
Pekus12 Posted June 25, 2015 Author Posted June 25, 2015 (edited) Czytam i szczerze nie rozumiem. Mam stały napęd na 4 kółka a jeśli zakopie mi się np tylna ośka to przednia mnie z tego nie wyciągnie... więc po co mi to całe quattro? Wytłumaczcie mi prosze bo zaczynam wątpić. Mam 20 lat mieszkam na dosłownie końcu świata gdzie bez 4x4 zimą trzeba latać prawie 3km z buta. Świeżo przesiadłem się z FWD w volvo na quattro i jak czytam to zaczynam wątpić ze coś mi to da Chociaż Ojczulek swoją b3 Q zasówał podczas gdy wszyscy stali a z tego wnioskuje że B3 a A4 miały całkiem inny napęd Łopatologicznie wg mnie napęd quattro... mam podniesiony LP i zaciągnietą wajche, puszczając sprzęgło zadziałał MR i fakt kręci się mi tylko LP ale z drugiej strony ten cały torsen powinien coś zrobić żeby tył szedł a tył nawet nie drgnął, kuzwa kota do łba dostaje i za nic nie moge tego zrozumieć. napęd na 4 na okrągło ciągnie na 4 a nie że jak podniose lp to tylko lp a reszta stoi Edited June 25, 2015 by Pekus12
michałswd Posted June 26, 2015 Posted June 26, 2015 nie mam pewnosci , ale jesli chcesz stałe 4x4 to chlopaki wrzucaja torsena z jakiegos V8 bodajze Dev to ogarnia Napęd u Ciebie działa cały czas 4x4 jest stały , jednak gdy któreś z kół nie ma przyczepności wiekszość momentu bedzie przekazywana na oś która lapie trakcje Kolega wspominał o EDL , "elektroniczna szpera" działa w cywilnych a4 do 60km/h z wył esp w S4 80km/h - "głowy nie dam" w bmw z xdrive spadłbyś z podnosnika "gdzieś na forum jest film na rolkach xdrive vs quattro" Prosze o sprostowanie bo temat ciekawy
Pekus12 Posted June 26, 2015 Author Posted June 26, 2015 Nie mam EDL ani elektro szpery chyba też. Jeśli któreś z kół ma mniejsza przyczepność napęd przekazuje moment na oś o lepszej przyczepności- no i tak by powinno być, ale na forum pisali że jeśli np tył mi zacznie ślizgać, to przód mi tego nie wyciągnie i odwrotnie
pioteros Posted July 15, 2015 Posted July 15, 2015 (edited) musisz miec EDSa czyli elektroniczna blokade roznicowek przod/tylwlasnie po to jest zeby hamowac kolo obracajace sie luzno aby moment mogl przejsc na kola ktore stawiaja opor/lapia przyczepnosclatwo to sprawdzic, zaciagnij reczny i sprobuj zrobic zrywa przednią osią - nie uda ci sie to, wiec w druga strone tez to musi działać o ile blokade masz sprawnapoza tym na przeglądzie wjezdzajac na rolki tylną osią - juz bys nie wyjechal, a jakos nigdy nie mialem z tym problemu a jeśli masz niesprawnego EDSa, zobacz wpierw czy abs ci działa, jak nie - to musisz mieść w wiązce idacej do pompy ABS dodatkowy kabelek który zwierany jest po to żeby nie wywalało bledu ABSu na blacie Edited July 15, 2015 by pioteros
Pekus12 Posted July 16, 2015 Author Posted July 16, 2015 Jak zaciągnę ręczny to ze zrywa nic bo sie nie da:) ABS mam ale chwilowo nie sprawny bo mam zjedzony czujnik LP. A do EDS musi być chyba jakiś przełącznik na desce a takowego nie posiadam stad wnioskuje ze pewnie go nie mam
alex3p Posted July 16, 2015 Posted July 16, 2015 Kazde Q ma EDS Wystarczy podpiac VAGa i "wejść" w ABS Bedziesz miec info ABS/EDS 5.7
Pekus12 Posted July 16, 2015 Author Posted July 16, 2015 i teraz wypatrzyłem na forum, auto z eds ma pompe od abs taka w której nie ida 2 rurki z góry przykręcane a u mnie ida
alex3p Posted July 16, 2015 Posted July 16, 2015 Pompy sa takie same, jedyne co to w 97r zmueniono ich wygląd i sterowanie
Pekus12 Posted July 16, 2015 Author Posted July 16, 2015 (edited) Akurat mam 97. Masz zdjęcie konkretnie mojego. w sumie zdjęcie robiłem w trakcie remontu czegos innego ale pompke widać. Poznasz czy jest z eds czy nie bardzo? Edited July 16, 2015 by Pekus12
alex3p Posted July 16, 2015 Posted July 16, 2015 Juz Ci pisalem ze kazde Q ma EDS, nie bylo bez tego systemu.
Pekus12 Posted July 16, 2015 Author Posted July 16, 2015 No ok ok, ale rozumiem, że póki nie mam tego czujnika a moj abs jest nie sprawny to eds też nie działa? I jeżeli to usprawnię to co stanie się w sytuacji jaka opisałem wyżej tj. Jedno przednie koło w górze, ręczny zaciągnięty i puszczamy sprzęgło. wiem że pewnie znajde na forum, ale zacząłem o tym czytac jakies 20 minut temu
Mauros88 Posted July 17, 2015 Posted July 17, 2015 EDS działa razem z ABS. Skoro ABS jest uszkodszony to EDS też bo nie ma sygnału z prędkości kół.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now