Jump to content
IGNORED

Szczelność układu dolotowego 1.8t BEX- prośba o pomoc


Recommended Posts

Posted (edited)

Witam. z braku mocy na wyższych obrotach, Dziś sprawdzałem szczelność układu dolotowego.

i mam kilka pytań, bo nie wpelni ogarniam temat. (zobaczcie czy wgl dobrze to zrobiłem)

.Zacząłem od zaslepienia tipa od strony filtra powietrza:

Zippyshare.com - FB_IMG_1435418243247.jpg

.potem zaslepiłem jeden przewód idący do odmy ( ten od dołu) :

Zippyshare.com - FB_IMG_1435418275500.jpg

. zacząłem dmuchać kompresorem w wentyl, ale nie udało mi sie uzyskac chodzby małego cisnienia bo powietrze uciekało przez otwór w odmie (ten otwór co był w nim przewód). zatykając palcem odme, słychać było też za silnikiem jakies syczenie.

i teraz pytania:

1. czy powietrze powinno uciekać przez odme ? (ten czarny plastikowy grzybek)

tak wogole zauważyłem po odkreceniu całkowitym odmy, ze przepuszcza ona w obydwie strony(dmuchając ustami, bez zadnego oporu)

2. odkreciłem korek wlewu oleju i zauwazyłem ze z tamtąd tez słychać syczenie powietrza. powinno tak być ?

3. Czy wgl poprawnie przeprowadziłem test szczelnosci dolotu.

Znalazłem nieszczelnośc pod kolektorem.

Oby to był winowajca. Pęknięty przewód .

Zdjęcie

http://www72.zippyshare.com/v/rV4r7uli/file.htm

Edited by Rincew
Posted

Czepił bym się jeszcze tej odmy, nie powinna przepuszczać w obie strony.

Posted (edited)

na yt był filmik to chyba ten test robili troche inaczej, w sensie robili cos dodatkowo. Puszka przy filtrze jest ok wiadomo ale oni wyciągali jeszcze dv i zaślepiali chyba (żeby go nie rozsadziło).
odma - masz na myśli ten grzybek u góry ściany grodziowej?

On działa tak. Zaślepiasz jeden otwór dmuchasz w drugi ma nie upuszczać i na odwrót tak samo. U mnie jak padł, to po zatkaniu jednej strony i dmuchając w drugi upuszczał tym małym otworkiem pod deklem.

Edited by kawowy19
Posted

Dzieki za odpowiedzi.

#kawowy19 czy ty nie mówisz przypadkiem o zaworze dv ? https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTvWEYKIXs6v30Mk1h8QFAm90nSpqqjZlQG304ruFm-ua65gSwt6g

A co do odmy. https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSsvDWe3vgdwlu9zi5FT-3h1Ynlhfc6PvZwVT3KvKbDSXss4nWHkA

mógłby ktoś sprawdzić u siebie po wykreceniu jej. Czy dmuchając ustami przepuszcza w obie strony ?

Zobaczył bym jak jest u was. Byłbym wdzieczny.

Znalazłem tez potecjalna usterke dlaczego jak pompuje tu ucieka mi przez odme.

przed odmą jest zawór zwrotny i prawdopodobnie moze on przepuszczać

jest to numer 6 na tym obrazku:

http://static.flickr.com/58/154185797_09d751fed3_o.jpg

co o tym myslicie ?

Posted

zawór nr 6 puszcza tylko w jedna strone, czesta usterka - wtedy cisnienie z doładowania ucieka w odme. Musisz musowo to wymienić.
Grzybek ze zdjecia to Ci napisałem jak ma działać. Popatrz na niego dokładnie, pod deklem ma taki otworek.


Wprowadziłem małe zamieszanie...
Faktycznie oni nie zaślepiają DVki tylko ten grzybek z góry od odmy, coś mi się pomyliło.

https://www.youtube.com/watch?t=184&v=s29Q77hK-i4


Sprawdziłem u siebie szczelność. Tylko zrobiłem na odwrót, zaślepiłem przy filtrze a dmuchałem w przewód od tego zaworka-grzybka na ścianie grodziowej który idzie w dolot ale to chyba nie ma różnicy.
A teraz najlepsze. Po dmuchnięciu praktycznie nie trzyma żadne ciśnienie tylko słychać jakieś bulgotanie.... myślę że to olej w silniku. O co chodzi? Czy to coś z zaworem odmy w tym trójniku?

Posted

No jak wogóle nie da sie nadmuchać to gdzieś dziura musi być, bulgotanie oleju w mice to normalne ale tam nie ucieka całe powietrze...

Posted

zaworek odmy wyjąłem, lekko puszcza ale czy to jest przyczyna? wątpliwe. To wygląda tak jakby przepustnica blokowała powietrze żeby poszło dalej. Bo węże widać że ten przy filtrze w szczegolności nabiera powietrza ale nie idzie napompować.... i to bulgotanie na maksa.


przytrzymałem dłuzej w końcu nabiło ciśnienie i ukazał się pękniety weżyk na przewodzie odmy w który dmuchałem. Zastanawia mnie tylko czy to bulgotanie to normalne....

Posted

Tak normalne.

Posted

To mówicie że ten plastikowy grzybek (nie dv) powinien trzymać jakieś ciśnienie?

Tak jak mówiłem, wykrecilem go i dmuchalem ustami z dwóch stron i żadnego oporu. Powinno tak być?

Posted

u mnie na sprawnym - nowym zaworku jest tak. Zatkam jedną stronę, dmucham w drugą i jest szczelne. Na starym zaworku po dmuchnięciu uchodziło tym małym odpowietrznikiem pod deklem tego grzybka

Posted (edited)

ok dzieki.

w tygodniu zabieram sie za rozbiórke dolotu. wymienie zaworek nr 6 i pekniety wąż, powinno byc o niebo lepiej.

ale nadmucham dolot jeszcze raz dla pewnosci. W końcu szczelnosc w 1.8t to podstawa :)

jakieś rady przy zdejmowaniu kolektora ? czy powinno pojsc gładko?

Edited by Rincew
Posted

uważaj przy spuszczaniu płynu i chyba tyle.

Posted

A to trzeba spuszczic płyn?

Posted

bo masz rurkę nad kolekorem od chłodzenia przecież

Posted

Ona jest bardziej z boku. Nir wiem czy jest sens to ruszać

Posted

hmmm ja ją ściągałem jak zdejmowałem kolektor ale faktycznie się zastanawiam czy jest sens bo ona jest nad kolektorem
ale chyba była kwestia dojścia do śrub

Posted

no i wymieniony pekniety wąż i zawór zwrotny nr 6 (na zdjęciu).

Samochód jezdzi lepiej, ale to nie jest to co powinno być. odcina mu turbinę jak dodam więcej gazu.(zaraz traci moc, i pomaga ponowne włączenie silnika)

ogolnie ma moc ale coś jest nadal nie tak... słychać w pewnym momencie jakis swist z pod maski, ale tez nie zawsze.

czyżby jakaś inna nieszczelność ? jutro wykonam test bo dziś nie było czasu.


Szczelność sprawdzona. Nie widać poważniejszej nieszczelności.
Samochód jeździ jakby chciał a nie mógł.
Ma falujjace przyspieszenie, raz lepiej raz gorzej.
Wgrany oryginalny soft i to samo.
Musi być jakieś uszkodzenie mechaniczne. Tylko co...
Posted

Bez logów dynamicznych to raczej szklana kula, z softami kombinujesz a logów nie możesz zrobić?

Posted

podmienie jutro jezcze zawór n75. chociaz był wkładany nowy.

jesli to nie pomoże to robie logi. jest gdzies instrukcja jak to dobrze zrobić ?

Posted

Niestety do turbo benzyn brak dobrej insturkcji na forum, w skrócie logi robimy na trójce od ok 1500 obr do odcinki, na pb, po wczesniejszym skasowaniu błędów, kanały najlepiej parami 002+033, 115+118, 003+020.

  • Upvote 1

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...