Rincew Posted June 28, 2015 Posted June 28, 2015 (edited) Witam. z braku mocy na wyższych obrotach, Dziś sprawdzałem szczelność układu dolotowego. i mam kilka pytań, bo nie wpelni ogarniam temat. (zobaczcie czy wgl dobrze to zrobiłem) .Zacząłem od zaslepienia tipa od strony filtra powietrza: Zippyshare.com - FB_IMG_1435418243247.jpg .potem zaslepiłem jeden przewód idący do odmy ( ten od dołu) : Zippyshare.com - FB_IMG_1435418275500.jpg . zacząłem dmuchać kompresorem w wentyl, ale nie udało mi sie uzyskac chodzby małego cisnienia bo powietrze uciekało przez otwór w odmie (ten otwór co był w nim przewód). zatykając palcem odme, słychać było też za silnikiem jakies syczenie. i teraz pytania: 1. czy powietrze powinno uciekać przez odme ? (ten czarny plastikowy grzybek) tak wogole zauważyłem po odkreceniu całkowitym odmy, ze przepuszcza ona w obydwie strony(dmuchając ustami, bez zadnego oporu) 2. odkreciłem korek wlewu oleju i zauwazyłem ze z tamtąd tez słychać syczenie powietrza. powinno tak być ? 3. Czy wgl poprawnie przeprowadziłem test szczelnosci dolotu. Znalazłem nieszczelnośc pod kolektorem. Oby to był winowajca. Pęknięty przewód . Zdjęcie http://www72.zippyshare.com/v/rV4r7uli/file.htm Edited June 27, 2015 by Rincew
Waść Kolorowość Posted July 1, 2015 Posted July 1, 2015 Czepił bym się jeszcze tej odmy, nie powinna przepuszczać w obie strony.
kawowy19 Posted July 2, 2015 Posted July 2, 2015 (edited) na yt był filmik to chyba ten test robili troche inaczej, w sensie robili cos dodatkowo. Puszka przy filtrze jest ok wiadomo ale oni wyciągali jeszcze dv i zaślepiali chyba (żeby go nie rozsadziło).odma - masz na myśli ten grzybek u góry ściany grodziowej? On działa tak. Zaślepiasz jeden otwór dmuchasz w drugi ma nie upuszczać i na odwrót tak samo. U mnie jak padł, to po zatkaniu jednej strony i dmuchając w drugi upuszczał tym małym otworkiem pod deklem. Edited July 2, 2015 by kawowy19
Rincew Posted July 3, 2015 Author Posted July 3, 2015 Dzieki za odpowiedzi. #kawowy19 czy ty nie mówisz przypadkiem o zaworze dv ? https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTvWEYKIXs6v30Mk1h8QFAm90nSpqqjZlQG304ruFm-ua65gSwt6g A co do odmy. https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSsvDWe3vgdwlu9zi5FT-3h1Ynlhfc6PvZwVT3KvKbDSXss4nWHkA mógłby ktoś sprawdzić u siebie po wykreceniu jej. Czy dmuchając ustami przepuszcza w obie strony ? Zobaczył bym jak jest u was. Byłbym wdzieczny. Znalazłem tez potecjalna usterke dlaczego jak pompuje tu ucieka mi przez odme. przed odmą jest zawór zwrotny i prawdopodobnie moze on przepuszczać jest to numer 6 na tym obrazku: http://static.flickr.com/58/154185797_09d751fed3_o.jpg co o tym myslicie ?
kawowy19 Posted July 4, 2015 Posted July 4, 2015 zawór nr 6 puszcza tylko w jedna strone, czesta usterka - wtedy cisnienie z doładowania ucieka w odme. Musisz musowo to wymienić.Grzybek ze zdjecia to Ci napisałem jak ma działać. Popatrz na niego dokładnie, pod deklem ma taki otworek. Wprowadziłem małe zamieszanie...Faktycznie oni nie zaślepiają DVki tylko ten grzybek z góry od odmy, coś mi się pomyliło. https://www.youtube.com/watch?t=184&v=s29Q77hK-i4 Sprawdziłem u siebie szczelność. Tylko zrobiłem na odwrót, zaślepiłem przy filtrze a dmuchałem w przewód od tego zaworka-grzybka na ścianie grodziowej który idzie w dolot ale to chyba nie ma różnicy.A teraz najlepsze. Po dmuchnięciu praktycznie nie trzyma żadne ciśnienie tylko słychać jakieś bulgotanie.... myślę że to olej w silniku. O co chodzi? Czy to coś z zaworem odmy w tym trójniku?
Łukasz13 Posted July 4, 2015 Posted July 4, 2015 No jak wogóle nie da sie nadmuchać to gdzieś dziura musi być, bulgotanie oleju w mice to normalne ale tam nie ucieka całe powietrze...
kawowy19 Posted July 4, 2015 Posted July 4, 2015 zaworek odmy wyjąłem, lekko puszcza ale czy to jest przyczyna? wątpliwe. To wygląda tak jakby przepustnica blokowała powietrze żeby poszło dalej. Bo węże widać że ten przy filtrze w szczegolności nabiera powietrza ale nie idzie napompować.... i to bulgotanie na maksa. przytrzymałem dłuzej w końcu nabiło ciśnienie i ukazał się pękniety weżyk na przewodzie odmy w który dmuchałem. Zastanawia mnie tylko czy to bulgotanie to normalne....
Rincew Posted July 5, 2015 Author Posted July 5, 2015 To mówicie że ten plastikowy grzybek (nie dv) powinien trzymać jakieś ciśnienie? Tak jak mówiłem, wykrecilem go i dmuchalem ustami z dwóch stron i żadnego oporu. Powinno tak być?
kawowy19 Posted July 5, 2015 Posted July 5, 2015 u mnie na sprawnym - nowym zaworku jest tak. Zatkam jedną stronę, dmucham w drugą i jest szczelne. Na starym zaworku po dmuchnięciu uchodziło tym małym odpowietrznikiem pod deklem tego grzybka
Rincew Posted July 5, 2015 Author Posted July 5, 2015 (edited) ok dzieki. w tygodniu zabieram sie za rozbiórke dolotu. wymienie zaworek nr 6 i pekniety wąż, powinno byc o niebo lepiej. ale nadmucham dolot jeszcze raz dla pewnosci. W końcu szczelnosc w 1.8t to podstawa jakieś rady przy zdejmowaniu kolektora ? czy powinno pojsc gładko? Edited July 5, 2015 by Rincew
Rincew Posted July 6, 2015 Author Posted July 6, 2015 Ona jest bardziej z boku. Nir wiem czy jest sens to ruszać
kawowy19 Posted July 6, 2015 Posted July 6, 2015 hmmm ja ją ściągałem jak zdejmowałem kolektor ale faktycznie się zastanawiam czy jest sens bo ona jest nad kolektoremale chyba była kwestia dojścia do śrub
Rincew Posted July 14, 2015 Author Posted July 14, 2015 no i wymieniony pekniety wąż i zawór zwrotny nr 6 (na zdjęciu). Samochód jezdzi lepiej, ale to nie jest to co powinno być. odcina mu turbinę jak dodam więcej gazu.(zaraz traci moc, i pomaga ponowne włączenie silnika) ogolnie ma moc ale coś jest nadal nie tak... słychać w pewnym momencie jakis swist z pod maski, ale tez nie zawsze. czyżby jakaś inna nieszczelność ? jutro wykonam test bo dziś nie było czasu. Szczelność sprawdzona. Nie widać poważniejszej nieszczelności.Samochód jeździ jakby chciał a nie mógł.Ma falujjace przyspieszenie, raz lepiej raz gorzej.Wgrany oryginalny soft i to samo.Musi być jakieś uszkodzenie mechaniczne. Tylko co...
Łukasz13 Posted July 14, 2015 Posted July 14, 2015 Bez logów dynamicznych to raczej szklana kula, z softami kombinujesz a logów nie możesz zrobić?
Rincew Posted July 14, 2015 Author Posted July 14, 2015 podmienie jutro jezcze zawór n75. chociaz był wkładany nowy. jesli to nie pomoże to robie logi. jest gdzies instrukcja jak to dobrze zrobić ?
Łukasz13 Posted July 14, 2015 Posted July 14, 2015 Niestety do turbo benzyn brak dobrej insturkcji na forum, w skrócie logi robimy na trójce od ok 1500 obr do odcinki, na pb, po wczesniejszym skasowaniu błędów, kanały najlepiej parami 002+033, 115+118, 003+020. 1
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now