Skocz do zawartości
IGNOROWANY

AFN Uszkodzony czujnik poziomu oleju?


KRS2919

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy mam problem i nie mogę sobie z nim poradzić. Dodam tylko, że przeglądałem forum i na taki problem jak mój nie napotkałem.Od jakiegoś czasu na Vagu w grupie licznika (17) zapisuje błędy odrazu po odpaleniu silnika , po skasowaniu powracają po kolejnym odpaleniu: 1314 - Szyna danych CAN > sterownik silnika (ECM) oraz 1317 - Magistrala danych CAN uszkodzenie. Do tego jeszcze i podejrzewam, że to wszystko jest ze soba powiązane, zapala się pomarańczowa kontrolka od poziomu oleju (olej sprawdzony jest OK) pod wagiem błędy co do oleju są dziwne, bo pokazuje zwarcie czujnika poziomu do plusa i drugi błąd zwarcie do masy. Kontrolka nie świeci cały czas na liczniku, tylko popiszczy troszkę poświeci ok. 1-2min. i gaśnie. Co ciekawe zauważyłem, że jak nie skasuje tego błędu olejowego to juz się nie zapali na liczniku. Natomiast po skasowaniu po kolejnym odpaleniu sytuacja sie powtarza.

Sprawdzałem już przewody+wtyczkę do czujnika pod miską i są ok, nie wiem jak sprawdzić sam czujnik, bo po odpięciu kostki na liczniku nic nie sygnalizuje. Sprawdzałem juz połączenie Sterownika Silnika oraz wszystkie kostki jakie sie tam znajdują jest Ok. Sprawdzałem jeszcze połączenia kostek do licznika i jest OK. O co chodzi ma ktoś jakiś pomysł? :(


Niestety muszę spadać , myślałem, że któryś z kolegów zainteresuje się tematem, trudno...czekam na jakieś pomysły i podpowiedzi. Pozdrawiam


Dzisiaj kolejny piękny dzień, więc myślałem że podłubię coś dzisiaj...naprawdę, żadnych pomysłów?

Edytowane przez KRS2919
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jakbyś miał licznik jaegera to by mogło wiele wyjaśnić, ale masz vdo. Ciekawe te błędy, ponieważ w Twoim roczniku raczej nie ma can. Wiesz czy ten licznik jest ori z tego auta, czy był może wymieniany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego to trzeba było pytać jaki licznik to bym ci powiedział że VDO, i jest to wersja poliftowa więc licznik i tylko licznik komunikuje sie po CAN-ie ze sterownikiem silnika, wiem, że nietypowe błędy , bo w gamie AUDI siedzę juz od 10 lat i miałem różne modele. Licznik jest ori z tego modelu. Sam go wymieniałem z półfisa 3 lata temu jak zakupiłem autko i do tej pory nic się nie działo. Co ciekawe dzisiaj jeździłem i nic się nie zapaliło, zobaczę co jutro na trasie. czekam w dalszym ciągu na jakieś sugestie.

Co do licznika jaegera to znam temat, bo w a3 moim drugim aucie borykałem się z tematem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki masz rocznik auta? Przeglądam forum na do i i nie mam pełnych danych. O ile mi jednak wiadomo, to w afn'ach nie było było czujników w misie (chyba, że się mylę). Kolejna kwestia, ze te czujniki lubią zdechnąć. Dziwne jest też to, ze po odpieciu czujnika nie wyskakuje Ci czerwony komunikat sensor na górnym wyświetlaczu fisa. I jeszcze jedna sprawa. Jak podpinales nowy licznik, to sprawdzałeś błędy? Być może licznik próbuje się komunikować przez cana, ale go nie ma w Twojej furze i stąd jest ten błąd.

Odłącz czujnik, odpal auto i poczekaj trochę (może po samym zapłonie też się da-nie pamiętam). Wtedy zajarać się powinien komunikat. Jesli nie, to jakaś lipa z tym licznikiem. Do tego spróbuj wyłączyć komunikacje po can w liczniku i sprawdź, bo może juz się te błędy z canem nie pokażą, co będzie oznaczać, że nie ma u Ciebie cana. Raczej can z czujnikiem nie ma nic wspólnego, bo z czujnika sygnał idzie bezpośrednio do licznika i sterownika silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki masz rocznik auta? Przeglądam forum na do i i nie mam pełnych danych. O ile mi jednak wiadomo, to w afn'ach nie było było czujników w misie (chyba, że się mylę). Kolejna kwestia, ze te czujniki lubią zdechnąć. Dziwne jest też to, ze po odpieciu czujnika nie wyskakuje Ci czerwony komunikat sensor na górnym wyświetlaczu fisa. I jeszcze jedna sprawa. Jak podpinales nowy licznik, to sprawdzałeś błędy? Być może licznik próbuje się komunikować przez cana, ale go nie ma w Twojej furze i stąd jest ten błąd.

Odłącz czujnik, odpal auto i poczekaj trochę (może po samym zapłonie też się da-nie pamiętam). Wtedy zajarać się powinien komunikat. Jesli nie, to jakaś lipa z tym licznikiem. Do tego spróbuj wyłączyć komunikacje po can w liczniku i sprawdź, bo może juz się te błędy z canem nie pokażą, co będzie oznaczać, że nie ma u Ciebie cana. Raczej can z czujnikiem nie ma nic wspólnego, bo z czujnika sygnał idzie bezpośrednio do licznika i sterownika silnika.

Witam cię kolego rocznik jest podany przy moim opisie nicka 1999 październik a więc pod kompem widzi jako 2000. Co do czujników w misie to bez regu.ły czy to AFN czy jakiś inny silnik tylko montowane były w poliftach. Czujnik jak zdechnie to nie pokazuje jednocześnie zwarcia do plusa i masy tylko albo jedno albo drugie. Pozatym jak zdechnie to świeci cały czas , a jak pisałem w poście wyżej wczoraj nie zaświecił. Po kolejne trochę mylisz czujniki , bo my mówimy o stanie oleju więc kontrolka świeci na pomarańczowo, a nie o ciśnieniu (czujnik w okolicach skrzyni) aby świeciła na czerwono. Kolego na tym liczniku jeżdzę od trzech lat jak pisałem wyżej, więc jakie błędy na liczniku??? Z tego co widzę to masz furkę z 97' więc przedliftową , to za bardzo może nie wiesz o czym piszesz, bo twój licznik idzie po KKL a mój po CAN. Czujnik odpinałem i zapłon przekręcałem , zresztą pisałem wyżej i nie załączał się komunikat, ale spróbuję jeszcze go odpalić jak piszesz spalę fajkę i zobaczę co wtedy...bądź co bądź dzięki za radę i zainteresowanie tematem :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do niewiedzy, to nie masz racji. W aucie z 1995r zamontowany miałem licznik po pełnym lifcie, czyli taki, jak Twój.

Kolejna rzecz to kwestia czujnika w misie. To jest czujnik, który odpowiada za dwie kwestie: poziom oleju i temp. oleju na małych zegarach licznika. Nie spotkałem jeszcze misy od afn'a z tym czujnikiem, a szukałem do swojego poprzedniego auta, jak mi się ciągle żółty alladyn palił przez brak tego czujnika. Jego uszkodzenie albo brak nie jest sygnalizowane przez kontrolkę na liczniku a komunikat na fisie w jego górnej części. Jeśli Ci się ten komunikat nie wyświetla, to być może masz licznik z USA ( tam można było w liczniku wyłączyć opcje sprawdzania temp. I poziomu oleju) albo licznik uwalony.

Tu na forum pada dość często info, ze b5 niw miały szyny can, nawet poliftowe, a dopiero b6 ja posiadały i a6. Nie sprawdzałem tych danych, ale wg. Nich u Ciebie nie ma can, a zwykła instalka. Zresztą szyna can jest stosowana tam, gdzie siedzi moduł komfortu, wiec łatwo sprawdzić, czy masz cana.

Co do czujników, to ich uszkodzenie jest różne. Sam miałem uwalony czujnik g2/g62 i błędów nie było żadnych, a zle pokazywał temp. Czujnik świeżego powietrza też miałem walniety w pasku, to raz okazywał zwarcie do plusa, a ta, do masy. Tylko teraz kwestia namierzenia czujnika. Jeśli po odpieciu czujki z misy nie wyświetli Ci się taki sam komunikat lub podobny, jak dotychczas, to znaczy, że to nie jest ten czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, zgodzę się, że w autach przedliftowych są montowane liczniki poliftowe, ale to już jak ktoś sobie rezał sam, w oryginale może być z pełnym fisem ale podświetlenie czerwone z analogowym zegarkiem a nie cyfrowym i on komunikuje się po linii KKL, a nie po CAN.

Ten czujnik pod misą tak jak piszesz odpowiada za dwie funkcjie poziomu i temperatury oleju wyświetlanej na liczniku z lewej strony , natomiast allady pomarańczowy wyświetla na fisie w miejscu radia, z tym się zgodzę i tak właśnie jest i u mnie. Dziwne, że nie dorwałeś misy z czujnikiem do AFN'a jak będę miał czas to zajrzę pod autko i podam ci nr OEM, zresztą na ETCE też jest z czujnikiem i bez do AFN'a. Licznik jest w pełni Europa i jest 100% sprawny, potwierdzają to testy wykonawcze licznika, zresztą sam wszystko rezałem z pomocą forum na pełnego Fisa, bo jak już wspominałem fabrycznie był pół Fis.

Co do komunikacji licznika to jest różnie , bo mam parę urządzeń Viakena i sprawdzając po KKL połączę się ale tylko do odczytu, natomiast po CAN mogę robić z nim wszystko, ale u kolegi w innej B5 z tego rocznika po CANIE nie połączę tylko po KKL i wszystkie modyfikacje robię tą linią- mówimy tylko o samym liczniku, bo pozostałe podzespoły są całkowicie po KKL. W b6 i a6 jest całkowity CAN nie tylko po liczniku ale i po innych podzespołach(ale też nie wszystkich, w zależności od rocznika).

Dzisiaj na trasie znów sie zapalił na chwilę i potem zgasła juz się nie zapalał. Nie sprawdzałem jeszcze co zapisał na Vagu. Odpinałem wtyczke na zapłonie (bez odpalonego silnika) i nic nie pokazał na fisie, spróbóję jeszcze odpiąć i odpalić silnik i zobaczę.

Za niedługo wymiana oleju sie szykuje więc chyba wymienię ten czujnik i zobaczę co dalej. Dzięki za pomysły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym na Twoim miejscu zmienił w adaptacjach licznika, żeby nie komunikował się po can, a zwyczajnie. Dzięki temu znikną Ci błędy związane z szyna can. Ten test na odpięcie czujnika zejdzie kilka minut, ale raczej bez sensu jest go testować, bo ewidentnie walniety jest, skoro przewody są ok.

Ja u siebie miałem rezany licznik z białym podświetleniem i zmieniałem w adaptacji licznika, zeby nie było problemów i wszystko smigalo. Jesli sterownik silnika komunikuje się normalnie, a licznik chce sygnał po can, to będziesz miał błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerknij do tematu Efekt wymiany licznika FIS. Tam chyba w pierwszym poście jest opisane. Ja jeszcze u siebie poszukam, co i jak. Od komunikacji są kanały 60, 61 i chyba 62. Wchodzi się w adaptation i wybiera odpowiedni numer kanału. I tam zmienia się wartości.


Zerknij do tematu Efekt wymiany licznika FIS. Tam chyba w pierwszym poście jest opisane. Ja jeszcze u siebie poszukam, co i jak. Od komunikacji są kanały 60, 61 i chyba 62. Wchodzi się w adaptation i wybiera odpowiedni numer kanału. I tam zmienia się wartości.

Tu masz opisane kodowanie licznika i adaptację.

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/3403-kodowanie-sterownikow-w-audi-a4-b5-1995-2001/

Przed zmianą każdej wartości zapisuj ją sobie gdzieś na kartce, żeby ewentualnie powrócić do niej. Przy okazji możesz sobie sprawdzić, co tam miało auto w którym ten licznik siedział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki jutro zerknę co mam na tych kanałach 60,61,62 :kox:


A więc kanał 60: 1025 ; kanał 61:256 ; kanał 62:16; więc chyba wszystko jest ok

co dzisiaj zauważyłem po skasowaniu błędów na postoju z zapłonem po chwili się włącza żółty alladyn i nie da się go skasować, dopiero jak zaczynam jechać to po chwili sam gaśnie ale błąd zapisuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd zawsze zapisze, zeby użytkownik miał info, ze coś było lub jest nie tak. Czujnik wymień, bo padnięty jest. Tylko kup oryginał - używka, bo nowka pewnie droga jest.

Co do kodowań to:

Kanał 60 - ustawione, ze masz sterownik silnika i licznika po komunikacji can.

Kanał 61 - licznik komunikuje się po can z modułem komfortu

Kanał 62 - dziwne kodowanie, bo max. Można wpisać 15, wiec coś jest nie tak. Jesli przyjmuje to kodowanie, to oznacza, ze w poprzednim aucie było radio Symphony, telefon, nawigacja i telematik (cokolwiek to jest).

Ja bym na kanale 60 ustawił nowa wartość na 0 i wtedy zniknie Ci błąd z komunikacja can licznik-sterownik silnika.

Jesli masz pewność, ze jakieś elementy w aucie komunikują się po can, to kanał 61 zostaw, chociaż nie wydaje mi się, zebys miał moduł komfortu z komunikacja can. W vagu próbowałeś łączyć się z modułem komfortu? Jesli się nie połączył, to go nie masz. Wtedy ustawiasz nowa wartość na 0.

Jesli masz radio Symphony i info z niego na fisie, to w kanale 62 robisz kodowanie na 1, jeśli masz telefon i radio, J.w. to robisz nową wartość na 3, jeśli masz nawigacje i ww. to wartość 7, a jeśli masz do tego wszystkiego jeszcze ten telematik, to wtedy 15. Jesli nie masz nic, to wartość na 0.

O

Po zmianie wartości robisz testy licznika i sprawdzasz błędy. Jak wszystko ok, to masz licznik ustawiony pod swoje auto. Jak nie, to sprawdzasz co to za błąd i ewentualnie poprwiasz kodowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj mam już ori używkę z a4 b5 s-line rok 2001 i czeka na wymianę u mechaniora :D , tak się złożyło, że niedawno wymieniali silnik bo padł i kupił gościu inny, a części zostały. Co do kodowań to zaraz idę przekodować te kanały 60 i 61, bo po Canie moduł nie jest, ale błędów też nie wywala żadnych i wszystko śmiga, ale dam "0" w tych dwóch. Natomiast co do 62 to sam go kodowałem na 16 gdyż po podłączeniu radia (SYMPHONY 2 DIN- ori było) pod licznik na 1 nie pokazywał nic na fisie, poszperałem na forach i znalazłem, że musi być 16, więc tak zostało i działa. Ale idę spróbować, bo jak 60 i 61 zmienię z Can to może 62 ruszy na 1.?


No i pozmieniałem i troszkę się narobiło. A więc po zmianie kanału 60 na 1(bo w moim przypadku mam założone odcięcie i tak musi być ustawione), kanał 61 na 0 a 62 na 1 błędy jakie sie pokazały na liczniku to: 1314 oraz 1311; natomiast w silniku pokazały się 18058 (p1650) oraz 18062 a do tego wszystkiego spalanie pokazuje teraz 39 litrów, więc chyba nie tak ma być. Jakieś inne pomysły? Po zmianie 60 na 1025 błędy licznika takie same, natomiast na silniku znikło 18062, ten drugi został. Idę teraz na przejażdżkę i zobaczę jutro co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o Twoje dwa pierwotne błędy (opisane w 1 poście), to dotyczą one komunikacji licznika ze sterownikiem silnika. Błąd 01314 to błąd związany ze sterownikiem silnika. Albo kable padły i trzeba je sprawdzić, albo padła pamięć w sterowniku silnika albo zakładałeś chipa na silnik i wtedy mógł się uszkodzić sterownik albo się nie uszkodził, ale chip tak wpływa na działanie sterownika i jego komunikację z licznikiem.

Błąd 01317 to błąd związany z licznikiem. Tu znowu uszkodzone kable albo padnięty licznik.

Jeśli zmieniłeś kodowanie w kanale 60 na 1, to pokazałeś licznikowi, że ze sterownika silnika idzie sygnał po can, a sam licznik już tego sygnału nie przyjmuje. Jeśli już zmieniasz 60, to na 0, a jak inaczej, to lepiej zostawić 1025, bo wtedy masz ustawiony licznik i sterownik silnika na can.

Błąd 18062 - występuje przy okazji innych błędów, np. uszkodzenia czujnika poziomu oleju, uszkodzonego czujnika temp. płynu chłodzącego itd. Jak usuniesz usterkę z czujnikiem nie poowinien się pojawić. Musisz jeszcze sprawdzić kodowanie samego licznika (Soft Coding) - wg. mnie powinno być u Ciebie 00140 lub 02140.

Błąd 01311 związany jest z nawigacją i mnoże wynikać z tego, że masz w kodowaniu dodaną extra opcję nawigacji lub masz w adaptacji dodaną nawigację.

Co do spalania, to musisz pojeździć i wtedy sprawdzić, bo na postoju wartość wyjściową pokazuje zawsze średnie spalanie, jakie obliczył, a po resecie u mnie zaczynał od 59l/100, ale po przejechaniu kilku metrów zmieniało się wszystko na ok.

Trudno mi tak zdalnie coś napisać, bo nie widzę wszystkiego, ale generalnie trzeba się pobawić, żeby wszystko dobrze ustawić i pozbyć się błędów. Najlepiej zacząć od czujnika. Potem skasować błędy, i zmieniać kodowanie i adaptację. Po każdej zmianie sprawdzać błędy. Jak się nie pojawią, to k. Jak się pojawią, to trzeba dalej kombinować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, tak jak piszesz błąd 1314 jest związany z komunikacją licznika z komputerem, nic się nie działo i to tak nagle pomimo, że licznik chodzi właściwie (żadnych niepokojących objawów, poza tym, że zauważyłem od jakiegoś czasu temperatura zewnętrzna na Fisie pokazuje się troszkę później niż zawsze;tzn. zawsze było tak , że jak przekręciłem stacyjkę to odrazu była temp. zew. a teraz dopiero po ok. 5sek.). Co do kabli to raczej nie, bo wszystko rozpinałem, łącznie z rozebraniem wtyczek i wygląda OK , wiadomo, że nie rozpruwałem wiązki.Chipa mam założonego od 3 lat odkąd go kupiłem i nie było po nim żadnych błędów. Co do 1317 to także sprawdzałem okablowanie wielokrotnie , rozbierając wtyczki i też wydaje się Ok, chyba, że błąd wyświetla po wymianie FISA(wiadomo o co chodzi), ale jak przyszedł z serwisu i go podpoiłem to nic nie było. Co do kanału 60 to spróbuję przestawić na 0 i zobaczę błędy(1 musi być ustawiona, do odpalenia silnika, bo zakładałem odcięcie, ale zapłon mogę cyknąć więc sprawdzę). Błąd 18062 pojawił się tylko jak przestawiałem kanały adaptacji (60,61,62), wcześniej go nie było, ale po przestawieniu 60 na 1025 sam zgasł i go nie ma. Kodowanie jest OK , kodowałem go na 02340 (3[CANADA] dlatego, że mam dodatkowy brzęczyk po otwarciu drzwi, tak mi się na razie podoba i tak kodowałem, było 02140.

Co do 1311, jeżeli jest to od nawigacji to w kanale 62 było 16, więc jakby włączone, ale teraz jest 1 i błąd został(ale jak pisałem wcześniej na 1 nie mam wyświetlenia na fisie radyjka), więc muszę tu troszkę poszperać.Co do spalania wróciło wszystko do normy wieczorkiem jak go testowałem. Na wymianę oleju a i więc czujnika umówiłem się na poniedziałek, wtedy zobaczę co dalej, ale jestem coraz bardziej przekonany, że chyba padł ten czujnik, bo wczoraj wieczorkiem jak mu troszkę przycisnąłem jeszcze na zimnym silniku to nagle podniosła się temp. oleju na wskaźniku do ok. 70st. wtedy zgasł alladyn i za chwilkę spadła spowrotem na 50st. i w miarę jazdy rosła już proporcjonalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Co się alladyn zapala, to na bank czujnik padł. Z czujnikami jest tak, że raz łapią, a innym razem nie. Po jakimś czasie padają całkowicie.

Ja bym na Twoim miejscu spróbował jeszcze sprawdzić wiązkę miernikiem na ciągłość. Nie trzeba pruc całej. Jeszcze ewentualnie może być jakiś bezpiecznik spalony, ale w skrzynce z ECU. Chyba, ze chip uszkodził kości ECU. Więcej pomysłów nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bezpieczniki w ECU sprawdziłem miernikiem jak badałem kable, ale może jak po wymianie czujnika się zbytnio nie poprawi to posprawdzam kabelki jeszcze raz ale miernikiem a nie wizualnie. Chipowany był kabelkiem a nie programatorem więc chyba nic się nie popaliło, tak myślę bo autko oprócz błędów spisuje się bez zarzutów


prędzej myślę, że przy wymianie Fisu coś popalili na płycie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie, bo wyświetlacz jest klejony, a nie lutowany. A chip robiles przez remapowanie sterownika? Od tego właśnie może wyskakiwać jeden błąd. Tak bynajmniej wskazują w instrukcji w ross-Tech. Jesli nie kable, to juz nie mam pomysłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...