Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klimatyzacja 3 strefowa - tylne nawiewy plus pod siedzeniem grzeją


ciubas

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem.

2 dni temu uzupełnilem czynnik bo myśleliśmy ze to przez to.

Klimatyzacja mi się załącza ale jak sprawdzam tył to grzeje zamiast chłodzić!!! Dotyczy to także nóg pasażera.

Zauważyłem też, że czasami klima przepuszcza przez wszystkie kanały nawiewy zanim zacznie grzać z głównych.

Ktoś się spotkał z takim problemem?

Edytowane przez ciubas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz wtyczkę diagnostyczną i sprawdź czy sa zapisane jakieś błędy. Moze któryś z silniczków od nawiewów padł i nie przestawia klapki jak należy. Raz mi sie w B7 prawa stona przycięła i pasazerowi dmuchało gorące powietrze w grzywę.Odstawiłem auto i na drugi dzień chciałem zczytać błedy ale nie było takiej potrzeby bo wszystko wróciło do normy.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem właśnie skan:

Address 08: Auto HVAC (J255) Labels: Redir Fail!

Part No SW: 8T1 820 043 AB HW: 8T1 820 043 AB

Component: KLIMA 3 ZONEN H06 0150

Revision: C0000000 Serial number: 01150420091385

Coding: 34000000

Shop #: WSC 06325 000 00000

VCID: 71E3CB1DA8B23B1

1 Fault Found:

01187 - Rear Temperature Flap Positioning Motor (V137)

004 - No Signal/Communication

Freeze Frame:

Fault Status: 01100100

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 92

Reset counter: 3

Mileage: 210019 km

Time Indication: 0

Date: 2015.06.16

Time: 18:11:51

Freeze Frame:

Voltage: 12.30 V

Temperature: 26.0°C

Temperature: 24.0°C

Count: 10000

Count: 0

Bin. Bits: 00000000

Bin. Bits: 00000000

-------------------------------------------------------------------------------

Co według Was jest do zmiany / naprawy? Znowu silniczek?

Edytowane przez ciubas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego znowu? wymieniłeś juz?

Trzeba sprawdzić czy napięcie dochodzi do silnicza. Jezeli tak to silniczek padł albo zawieszony. Mozesz spróbować wykonać nastawy podstawowe wtedy silniczki jada w skrajne pozycje i przyuczaja sie w ten sposób. Jezeli nie zadziała trzeba szukać przyczyn. Dlaczego napięcie nie dochodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem od strony kierowcy niedawno, nastawu nawiewu klapy bo mi na nogi nie wiało. Dlatego znowu piszę :-)

Gdzie ten silniczek się znajduje dokładnie?

Edytowane przez ciubas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli się nie mylę będzie trzeba tunel środkowy ściągać żeby się tam dostać ale niech lepiej jeszcze ktoś potwierdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie ruszałem w tym samochodzie, jedynie wtedy ten silniczek przy przedniej klapie nawiewu - ale wątpię aby to było powiązane, tamto było dawno... Gdzie on dokładnie się znajduje (ten od tyłu), ktoś ma schemat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam na google ale znaleźć nie mogę - gdzie szukać instrukcji jak ją wyciągnąć nie łamiąc wszystkiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wystarczuy poszukac na FORUM :D


schowektylnynawiew.png

Nawiew posiada po obu stronach otwór do zawieszania haka .
– Wyjąć ostrożnie nawiew 1 na przemian po obu stronach za pomocą wyjmaka z otworu montażowego.
– Wersja wyposażenia z oświetleniem: odłączyć elektryczne złącze wtykowe.
– Podczas wsuwania nawiewu w konsolę środkową zwrócić uwagę, aby prowadnica powietrza prawidłowo się zagłębiła.

t11pq.jpg
t12n.jpg
t13a.jpg


tunel1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znalazłem tego na forum, przeszukałem chyba z 20 wątków i nie znalazłem. Nie ma takiego plastikowego haka ale coś wymyślę, żeby tego nie uszkodzić ;) Dziękuję, dam znać jak poszło!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepne sie pod ten temat bo mam podobny problem tylko, ze w odroznienu od autora tego watyku nie dziala mi te pokretlo do regulacji temp z tylu na tunelu. Dodam ze regulujac na przednim panelu temp z tylu tez sie zmienia. VCDS nie pokazuje zadnych bledow wiec moze po prostu jest jakies zabezpieczenie zeby np dzieci sie nie bawily i da sie to wylaczyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc w końcu popatrzyłem na to i powiem mam - wszystko jest na miejscu, mechanik zasugerował, że może to być potencjometr - co uważacie? ps. silniczki też sprawdził, przekładał podobno i wszystkie coś tam się ruszają tylko potencjometr jakoś późno z tyłu reaguje jak to zasugerował. Ktoś ma pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem ostatnio błąd, ale rzeczywiście samego potencjometru - i rzeczywiście temperatura się nie zmieniała. Podmiana kratki wentylacyjnej pomogła.

Ale Ty masz błąd klapy - czy ona nie jest gdzieś zdecydowanie wcześniej w tunelu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia, nie znam się na tym, na 99% nie - bo cały tunel jest nagrzany (teoretycznie chłodzi/grzeje napoje i schowek).

Wszystko zostało przekopane, prawdopodobnie strzelony jest sterownik - nie ma ktoś takiego w kato do pożyczenia - żeby sprawdzić?

ps. jakie symbole ma polift (nie czerwone wyświetlacz) i czy działa plug ang play (plus zakodowanie w ASO), czy niestety nie? Mam MMI 2G.

Edytowane przez ciubas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

POLIFT to ciezki temat bo brak takich uzywanych paneli

tylko taki widze na ALLEGRO

http://allegro.pl/panel-klimatyzacji-audi-a4-s4-rs4-8k-8k1820043n-i6318726326.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie ma wentylowanych siedzeń nawet a kosztuje majątek - nieopłacalna inwestycja.

Lepiej taki przed lift w którym te funkcje są i może przyszły właściciel sobie wymieni a wtedy nie będzie musiał płacić tyle w ASO, bo siedzeń nie trzeba wpisywać w ASO, bo nie są chronionym komponentem, dobrze pamiętam Twój wątek Grzegorz, jak wymieniałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wiekszości POLIFTY sa 1 ZONE

Z uzywkami jest bardzo ciezko do 3 ZONE a z wentylacja to juz wogole kosmos znależc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem kilka, które to mają (wentylację i grzanie) - więc jak rzeczywiście będzie to walnięte a nie jakaś wiązka (aczkolwiek skoro wszystkie silniki reagują na pokrętła to raczej sterownik).

Powiedz mi tylko, czy jest problem z podłączeniem takiego modułu co ma więcej opcji, (ja mam bez grzania i wentylacji) na taki moduł co ma grzanie i wentylację w panelu. Czy po prostu do póki nie będą zmienione siedzenia to się zostawia to nie zaprogramowane (zakodowane komputerem) i będzie śmigać bez błędów?

Edytowane przez ciubas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...