Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Bicie koła pasowego na wale 1.9 TDI AVB 2004r.


Fenix1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Dziś zauważyłem bicie na kole pasowym na wale. Wcześniej czyt. przy zakupie tego nie było albo nie zauważyłem.

Czy to jest coś groźnego (krzywy wał) czy tylko zużyte koło pasowe dwu-masowe?

Zdjąłem osłonę rozrządu jednak nie widzę dobrze zębatki rozrządu na wale czy też bije.

Chce w sobotę zająć się rozrządem. Czy muszę kupić zębatkę i śrubę?

Edytowane przez Fenix1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się koło rozwulkanizowało i wystarczy je wymienić lub odkręciło się... Zdejmij osłonę rozrządu i weź dobrą latarkę powinieneś widzieć co się dzieje z kołem zębatym wału..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak czytam teraz po internecie problem występował w 1.9 TDI o oznaczeniu 1Z i innych których nie pamiętam.

Wybijał się się klin na zębatce na wale od rozrządu do której jest dokręcone to koło pasowe.

W późniejszym etapie potrafiło to rozpiąć rozrząd i doprowadzić do kolizji jak przy zerwaniu paska rozrządu.

Czy temat ten dotyczy też silników 1.9 TDI w a4? avb i innych? Ktoś spotkał się z tym tematem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żaden na pompo-wtryskach nie ma takiego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obyś miał racje. Pocieszyłeś mnie :)

W sobotę będe rozbierał rozrzad to zobacze co i jak.

Czy wymieniać też uszczelniacze na wale i wałku rozrzadu? Jest sucho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniacz wałka rozrządu wymień ale na wale lepiej nie ruszaj tej śruby jak nic nie cieknie :) ale jeżeli się okaże że koło ma bicie to nawet go nie zakładaj odrazu wymień może być dobra używka.

Edytowane przez Duch^
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ci poszło ze srubami mocujacymi kolo pasowe?

do k.zebtego bo moje sąjakies dziadowskie, od razu sie otwor na imbusa sie zdziera, jakby z olowiu byly robione

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wypada wymienić od czasu te śruby :) jak efekt u fenix1 ?

Edytowane przez Duch^
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiałem wstrzymać się z rozrządem bo kupiłem nie ten co trzeba, w dodatku rolki INA są na chinskich łożyskach, oddałem i zamówiłem oryginał tu z forum. Dziś dostałem zatem jutro od rana zabiorę się za wymianę.

Śruby kupiłem nowe. Przy tak ważnych sprawach jak rozrząd nie zaszkodzi wymiana śrub. Nie kosztują dużo w InterCarsie 27zł za śrubę wału i 4 śruby mocujące koło pasowe.

Jutro napiszę jak to mi poszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez mam bicie kola od paska wielorowkowego. Przy okazji robienia rozrzadu wymienilem je na inne z 11 roku. Po wymianie chodzilo ładnie ale pojezdzilem troche i bije tak samo jak wczesniej. W czym problem? Nie jest to duze bicie ale denerwuje mnie to..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie odkręciłem śrubę na wale trzymającą koło zębate rozrządu (wymiana uszczelniacza). Dokręcone było ok. Nie widać aby koło pracowało względem wału (nie wyrobiło przylgni tracąc płaszczyznę powodując bicie). Myślę i podejrzewam że problem leży w samym kole pasowym.

U siebie zauważyłem, że koło trochę pordzewiało, szczególnie przy wypustce ustalającej. Samo koło wkręciłem w imadło i próbowałem sprawdzić luzy. Jest sztywne.

Złoże tak jak było odczyszczając rdzę, dbając o czystość i zobaczę co będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...