Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Po wymianie rozrządu 1.9TDI VP - Jak sprawdzić VAGiem fachowców ?


cabanmat

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Niedawno temu wymieniałem rozrząd w moim 1.9TDI VP.

Idzie jakoś sprawdzić VAGiem fachowców ?

Jedyne co sprawdzałem to kąt wtrysku, który skorygowali, bo był do skorygowania.

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzasz dawkę w bloku 001

A ustawienie kąta wtrysku w 000 w nastawach podstawowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że dawka nie była wzorcowa, ale mieściła się w ryzach, tak mi powiedział mechanior.

Dodał, że jak jest w granicach to się tego nie rusza.

Wszystko w trybie BS ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsyłam pomiary

8441972100_1437077288_thumb.jpg 7584977100_1437077288_thumb.jpg


Panowie luknie ktoś na wartości ??

Edytowane przez cabanmat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest ok ,ale z tego wykresu zastanawia mnie skąd u Ciebie tak wysoka temperatura paliwa 164 C...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale z tego wykresu zastanawia mnie skąd u Ciebie tak wysoka temperatura paliwa 164 C...

Tak jest dobrze, to nie sa stopnie Celsjusza w Tdi Timing.

W grupie 000 poz.9 ... Wartosc wymagana 91 do 201, to jest to co wyswietla sie w Tdi Timing

Mozna załozyc ze...

130... to okolo 40 stopni Celsjusza

160... to okolo 70 stopni Celsjusza

dbb6bc00a357a815med.jpg

Temperature paliwa w Celsjuszu najlepiej sprawdzic w MB, grupa 007 pierwsza pozycja.

Edytowane przez Krytias
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie mogę nic zarzucić chłopakom którzy wymieniali mi rozrząd ?

Tak wiem... chłopaki to gwoździe prostują u szewca :)

Rozrząd założony ori z ASO, dodatkowo czyścili EGR + Turbo.

Wymieniona rurka od separatora par oleju, wymieniony przewód podciśnienia do gruszki.

W warsztacie zostawiłem 1700zł (na FVAT), więc duży serwis :wink:

Edytowane przez cabanmat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co sprawdzałem to kąt wtrysku, który skorygowali, bo był do skorygowania.

A co korygowali, bo kąt poczatku wtrysku dalej jest do poprawki.

Ostatecznie moze byc. Ale do ksiazkowego to mu jeszcze troszke brakuje. A powinien być 49-54

Edytowane przez Krytias
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najprościej jest zrobić loga 00 BS przy wpełni rozgrzanym silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1700zł no ładnie zaszalałeś
ori rozrząd z aso wcale nie jest taki dobry, przynajmniej do afn, tu mamy do czynienia z innym zestawem, w afn rolki są cięższe bardziej masywne, większa masa wirująca, rolka ciągle zwalnia i przyspiesza, im większa masa tym gorzej, rolki stawiają większe opory toczenia, no i bardziej się grzeją, ori rozrząd w zdrowo upalanym mocno podkręconym 1.9tdi zrywa się i rozwala silnik po 75tys km także jak ktoś uważa że na ori dobije do 90tys km upalając silnik to się zdziwi! w tej cenie wsadzili nowe koło zębate wału+śruba?
egr i turbo czyścili, można było się pokusić o wyczyszczenie kolektora ssącego i wlotów w głowicy
49-54 jest pod określony 1.9tdi, nie pod każdy jak się utarło w necie, ALH max ma mieć 52 a najlepiej niech sobie równe 50 stoi
poza statycznym katem pompy fachowcy nic pewnie nie dotykali, pompa jest na fasolkach więc ustawić kąt to chwila roboty
dawka jałowa w ALH śmiało możesz ustawić 2,8mg a nawet mniej ale to już w zależności od kondycji wtrysków i własnych obserwacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dawka jałowa w ALH śmiało możesz ustawić 2,8mg a nawet mniej ale to już w zależności od kondycji wtrysków i własnych obserwacji

dokladnie tak jak pisze kolega ciahciah :hi:

bhtow6xv.jpg

Edytowane przez Krytias
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ja bym sugerował się takimi tabelkami które robił ktoś kto ma wyłącznie teoretycznie doświadczenie a praktycznego zero to by było słabo, ja to spr na wielu alh i tylko na tej podstawie stwierdzam że dawka jałowa poniżej 3,0mg i kąt 50 jest ok, to jeden z bardziej udanych 1.9tdi, dobra pompa i turbo, a dzięki małym wtryskom pomimo lat one ciągle prawidłowo działają, na czipie niewiele gorzej potrafi to jechać od 110km na czipie, ale tu już trzeba po czarować by pomimo mniejszych wtrysków to jechało dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


ja to spr na wielu alh i tylko na tej podstawie stwierdzam że dawka jałowa poniżej 3,0mg i kąt 50 jest ok,

W warsztacie zostawiłem 1700zł (na FVAT), więc duży serwis :wink:

I co kolego cabanmat... nie lepiej bylo podjechac do Radomia... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...