Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie łapie 90st i problem z otwarciem maski 1,9tdi a4b6


zaba84

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Dziś wkońcu powróciłem do audi, zakupiłem a4b6 1.9tdi 130km z2004roku i mam kilka pytań po zakupie.

Jest problem z otwarciem maski, jak się ciągnie za klamkę od otwierania to czuc opór i maska nie chce sie otworzyć, jak u sprzedającego wyjelismy grill i poluzowalismy 2 sruby od zamka w przednim pasie no po pociągnięciu klamki maska się otworzyła, skręciliśmy zamek i zamkneliśmy maskę i niestety znów to samo. Gdzie może bć przyczyna że nie da się otworzyć maski ciągnąc za klamkę to otwierania?

A druga sprawa to jak wracałem autem to zauważyłem że auto nie może osiągnąc 90st. im szybciej jechałem to temperatura była prawie w polowie miedzy 50 a 90 st. jak zwalniałem to wskazówka zbliżała się do 90st ale nie staneła w pinonie. Czy to termostat czy jakiś czujnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być wina i czujnika i termostatu . Sprawdź czy węże gumowe są jednakowo nagrzanego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jest opcja sprawdzenia na kopmie czy czujnik jest ok ? Wyskoczy jakiś błąd?

Co do maski to dziś szukałem przyczyny i .... Maskę otworzyłem spod auta długim prętem, potem sprawdzałem i zamek chodzi ok ale ułamałem klamkę od otwierania i teraz maska się elegancko otwiera ale kombinerkami ... Mam wrażenie że linka się przycina lub ta klamka była jakaś trefna że nie miała siły pociągnąć linki ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej podpiąć VAGa i zrobić logi.

Przyuważ jedną rzecz... gdy będzie gorąco i będziesz suną w trasie... jak staniesz na światłach czy wskazówka powędruje na 90stopni, a gdy ruszysz to opadnie.

Jak tak się zrobi, to na 99% termostat.

W pełnej diagnostyce należy...

Podpiąć VAGa...

- odczytać temperatury czujnika temperatury po nocy na zimnym silniku w grupie silnika i zegarów (masz opis czynności w Diagnostyce VAG)

- zrobić logi na w pełni rozgrzanym silniku (dla czujnika temperatury w grupie silnika oraz zegarów)

- zrobić test licznika "output test" aby wyeliminować uszkodzoną wskazówkę itp

Pomiary dla silnika i zegarów wynikają stąd, że czujnik jest 4-pinowy, dwa piny "wędrują" do sterownika silnika, a następne dwa do zegarów.

Jeżeli będziesz miał VAG COMa i jakieś pytania to pisz na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn tak... Zauważyłem że jak zwalniałem lub jak się zatrzymywałem to wskazówka szła w górę ale byla mini mini przed 90st. Jak zaczynałem jechac i im szybciej jechałe to wskazówka spadała prawie do 75st (wniskuje ze to 75 st bo to kreska miedzy 50 a 98 st).

Jutro jade do inter carsu po filtry to profilaktycznie kupię termostat bo to nie jest kosmiczny koszt i wymienie i zobaczymy.

Co do kompa to mam VCDS-a zakupiłem go do a6c6 wiec podejdzie do a4 ale nie jest po polsku wiec mógłbyś mi powiedzieć w które instrumenty wejjść czy bloki pomiarowe aby zrobić test zegarów ?

I jeszcze jedno pytanko. Jak sprawdzałem korekcje wtrysków w VCDS-ie w bloku 13 to na 4 cylindrze pokazywało na biegu jałowym ok -2,2mg po przygazowaniu wyrównywało sie prawie do 0. Jak to rozumieć zapieczony wtrysk i dlaczego wartość sie wyrównuje po przygazowaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczne od tyłu, korekcja ma wiele przyczyn, najtańsza to uszczelniacze pd zeby sprawdzić czy to pd kup gumki i zamień miejscami ten wadliwy z duza korekcją z innym dobrym najlepiej z tym który ma korekcje na -, oczywiście zmieñ gumki na nowe, jak to zrobić jest na forum, jeżeli problem tzn korekcja zmieni miejsce to pompka, jezeli zostanie to na pomiar ciśnienia i próba olejowa jezeli zniknie to były to gumki, a i niezapomnij gniazd obejzeć czy nie wybite w znacznym stopniu i troszke je zbierz papierem jezeli jest krawędź ostra. To na tyle co do diagnozy pd.

A w sprawie czujnika to grupa 01 meas block08 i bodajze grupa 007 a drugi jest w instruments tj. 17 i znow meas.block 08 i bodajże grupa003 jest to wszystko gdzieś na forum

Edytowane przez nik23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do maski miałem tak, że przed wyjazdem z Holandii do Polski nie chciała się otworzyć i całe 1550km przejechałem z zamkniętą na amen pod domem tez wyjmowałem atrape grila odkreciłem zamek od maski (3 śrubki z godzinę męczyłem) i wiesz co było przyczyną..... Zabrudzony zamek ! popsikałem WD-40 i pomogło :D teraz profilaktycznie co jakiś czas czyszczę tam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn tak... Zauważyłem że jak zwalniałem lub jak się zatrzymywałem to wskazówka szła w górę ale byla mini mini przed 90st. Jak zaczynałem jechac i im szybciej jechałe to wskazówka spadała prawie do 75st (wniskuje ze to 75 st bo to kreska miedzy 50 a 98 st).

Jutro jade do inter carsu po filtry to profilaktycznie kupię termostat bo to nie jest kosmiczny koszt i wymienie i zobaczymy.

Co do kompa to mam VCDS-a zakupiłem go do a6c6 wiec podejdzie do a4 ale nie jest po polsku wiec mógłbyś mi powiedzieć w które instrumenty wejjść czy bloki pomiarowe aby zrobić test zegarów ?

I jeszcze jedno pytanko. Jak sprawdzałem korekcje wtrysków w VCDS-ie w bloku 13 to na 4 cylindrze pokazywało na biegu jałowym ok -2,2mg po przygazowaniu wyrównywało sie prawie do 0. Jak to rozumieć zapieczony wtrysk i dlaczego wartość sie wyrównuje po przygazowaniu?

Objawy związane z temperaturą silnika wskazują na uszkodzony termostat :naughty:

Co do korekcji, to tam gdzie jest największa minusowa korekcja , to mamy najlepszy cylinder, najgorszy to ten z największą plusową korekcją :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do termaostatu i temp. to juz mam zakupiony i mosze go wymienic moze dzis to zrobie ..:)

Jeżeli chodzi o klapę to okazała się być trefna linka, tzn ciezko chodziła i gdzieś się blokowała.....

A co do tych korekcji to jak to jest ..... jak jest na - to jak to rozumieć i jak rozumieć korekcje na + .

Dziś podepnę VCDS-a i oblukam jeszcze raz korekcje może coś się zmieniło :D


Jeżeli chodzi o wtryski to wygląda to tak jak poniżej, trochę inaczej jak kupowałem auto u niemca bo auto stało długo w stodole.

a27c271a99ffe3a1med.jpg

37e416c910ad318emed.jpg

-------------

Dodatkowo dziś zapalił mi się CHECK. Po podpieciu kompa pokazało taki błąd, po skasowaniu błędu narazie nie powraca.

3a8e3a61e9ca62bcmed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korekcja na plusie oznacza że sterownik silnika podczas pracy na niskich obrotach zwiększa dawkę wtryskiwanego paliwa do danego cylindra o wartość w okienku grupy 013 ( wyrażoną w miligramach na dany cykl pracy cylindra ).

Korekcje z minusem oznaczają odpowiednio zmniejszenie dawki wtryskiwanego paliwa.

Sterownik silnika robi to po to, by silnik pracował równomiernie ( wyrównuje moc uzyskiwaną na poszczególnych cylindrach ), i radzi sobie z tym mniej więcej do 1600 RPM-ów, później już dawek nie koryguje, jedzie je po prostu z mapy :hi:

Na pierwszym i drugim screenie najgorszy jest pierwszy cylinder, korekcje są w górnej granicy normy :naughty:

Ten błąd na trzecim screenie 90 % oznacza początki awarii czujnika temperatury , 10 %pozostaje na problem z jego okablowaniem lub złączem :decayed:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki dzieki kolego za wyjasnienia....

Ale vcds podaje norme +/- 2,8 a umnie jest prawie 0,6 .... :mellow:

Co do termostatu do udalo mi sie go wymienic. Tylko zastanawiem sie czy ma znaczenie jego katowe polozenie bo juz po fakcie znalazlem w necie opis jak go wymienic i tam bylo napisane ze trzeba go obrócic w obudowie o 90st, ja nie mialem w obudowie zadnych zabkow ani nic wiec zamontowalem tak jak go wlozyłem :blink:

Jezeli chodzi o czujnik to tez wymienilem. Posiadałem w spadku po passacie AWX taki czujnik tylko zielony ale podobno jest zamienny z czarnym. W passacie ktos ten czujnik wsadzil w miejsce przy chlodnicy i wentylator od klimy krecil nonstop wiec podmienilem go z niebieskim a zielony mi został :naughty: ...

Ogólnie jutro w drodze do roboty zobaczymy jak wskazania temp na desce i jak szybki sie nagrzeje do 90stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki dzieki kolego za wyjasnienia....

Ale vcds podaje norme +/- 2,8 a umnie jest prawie 0,6 .... :mellow:

Co do termostatu do udalo mi sie go wymienic. Tylko zastanawiem sie czy ma znaczenie jego katowe polozenie bo juz po fakcie znalazlem w necie opis jak go wymienic i tam bylo napisane ze trzeba go obrócic w obudowie o 90st, ja nie mialem w obudowie zadnych zabkow ani nic wiec zamontowalem tak jak go wlozyłem :blink:

Zakres teoretyczny korekcji to faktycznie +/- 2,8 ale np. moje BPW zaczynało telepać motorówką jak korekcja na którymś cylindrze przekraczała +2,2.

Czyli u mnie radził sobie z korygowaniem biegu jałowego tylko do takiej wartości :P

U Ciebie do takiej jeszcze daleko, poza tym masz ździebko inny silnik i dokładnie nie wiem jak by to wyglądało w AVF-ie.

Co do termostatu, to raczej jego pozycja kątowa w Twoim silniku nie ma znaczenia dla jego poprawnego działania :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mama jeszcze pytanko....

W pierwszy dzien po wymienie termostatu i czujnika temperatury bylo to samo, temperarura ciezko łapała 90 stopni a jak nie zatrzymałem to spadała, na zakretach tez bujało wskazówka ale dolałem płynu i się niby unormowało i jest ok, jak słapie 90 st to stoi jak no..;)

Ale zastanawia mnie czy silnik nie nagrzewa mi nie dlugo... Do pracy mam ok 8 km, w tym przejazd kolejowy i jedne swiatla, rano zajmuje mi do jazd ok 10 min moze ciut dluzej. i dopiero jak dojade do pracy to wskazowka stoi na 90 st. Czy to nie za dlugo? Nie ma teraz maroznych porankow...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy nie masz zaślepionego EGR-a, albo odłączonej chłodnicy spalin od układu chłodzenia :decayed:

Wtedy właśnie przy spokojnej jeździe silnik się dużo dłużej nagrzewa :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... Sprawdze, ale nie siądze aby niemiec cos dłubał... Wszystko wygląda ok przy silniku ale jutro dla pewnosci sprawdze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...