Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Czujnik Halla


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

wyjalem to cholerstwo i moim oczom ukazal sie taki widok

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ef80e3d1219f9540.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/88657d65fda1b489.html

straszny syf...

Wyczyscilem wszystko pieknie ladnie

1. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/df838d022e5a6f6a.html

2. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/01a4dc6c9a119b73.html

3. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1075181cb1b11620.html

Zastanawia mnie czy ta sruba na drugim zdjeciu powinna tam byc. Czy ktos tam nie grzebal bo strasznie zjechany srodek jest przez nia. Na allegro sa po 130zl te czujniki ale bez tego calego srodka. Jaka role spelnia ta sruba? Ona sie kreci razem z walkiem? w ktorym miejscu sprawdzic to mozliwe zwarcie?

Bład 515 nadal wystepuje mimo czyszczenia :kwasny::wallbash:

Opublikowano

Witam,

u mnie jest tak samo (silnik ADR)

po odkręceniu czujnika, w środku jest taka okrągła blaszka przykręcona śrubą, ta blaszka ma wycięcie/szczeline, ta szczelina sygnalizuje pierwszy cylinder, czujnik powinien ją wykryć i na wyjściu (środkowy pin) wystawi mase.

PS silnik jak wykryje błąd czujnika halla uruchamia sie w trybie awaryjnym, defakto można go uruchomić z odkęconym czujnikiem - wtedy widać jak ta szczelina sie kręci.

Możesz sprawdzić czy ten czujnik wogule coś wykrywa:

podłącz miernik (pomiar napięcia stałego VDC zakres przynajmniej 15V) mierz napięcie pomiędzy masą i wyjściem czujnika.

włóż kluczyk do stacyjki, i go przekręć, tak żeby zapaliły sie kontrolki, ale nie uruchamiaj silnika - wtedy czujnik dostaje napięcie i zaczyna pracować

wrzuć czwarty bieg i powoli popychaj samochód do przodu (WAŻNE nie wolno na biegu popchać samochodu do tyłu - wtedy napinacz paska nie zadziała i może przeskoczyć kilka ząbków)

Obserwuj wskazania miernika - powinno być około 12V (napięcie z akumulatora) w momencie gdy znaczniki na rozrządzie sie zejdą - wtedy pierwszy cylinder powinien być w pozycji maksymalnego wychylenia i wtedy czujnik halla powinien wystawić mase na wyjście.

PS. kiedy wymieniałeś rozrząd? może mechanik ustawił o jeden ząbek nie tak jak trzeba i przez to może wyskakiwać ten błąd.

Ja spróbuje ponownie ustawić rozrząd u siebie, może to jest przyczyną, ale niestety dopiero za kilka tygodni :/ dzisiaj miałem stłuczke, jakiś jełop zajechał mi droge :/ także najpierw blaszki a potem znowu łapki do smaru :)

PS2. swój problem opisałem tutaj: http://www.a4-klub.pl/smf/b5_adr_00515_camshaft_position_hall_sensor_g40-t49236.0.html

Może ktoś mądrzejszy ode mnie wypowiedziałby sie w tej sprawie :)

Czy ktoś może wie jak szeroki impuls powinien wystawiać czujnik halla? Albo raczej czy komputer wykrywa pierwszy cylinder poprzez detekcje zbocza opadającego, czy narastającego sygnału z czujnika halla?

I jeszcze jedno głupie pytanie, czy po czyszczeniu kasowałeś błędy VAGiem? Trzeba je wykasować, odpalic silnik i zobaczyć, czy znowu nie wyskoczą.

Pozdrawiam

Łukasz

Opublikowano

wkoncu wiem co jest przyczyna moich problemow... kurde a u mechanika mi powiedzieli ze mam sie tym nie przejmowac i ze spalanie to na pewno przez moja ciezka noge.. wrr..

zauwazylem ze autko momentami nie wie co sie dzieje, tzn brakuje mocy i nagle dostaje kopa.. spalanie 11-12l miasto no i na przegladzie spaliny troche wysokie byly, czyli wszystko sie zgadza..

ktos wie ile taki czujnik kosztuje?

Opublikowano

w intercarsie taki czujnik kosztuje około 300zł,

ale to nie koniecznie musi być czujnik :)

daj znać jak wymienisz na nowy, czy jest lepiej :)

Czyscilem juz przepustnice, naciagalem pasek, wymienilem filtr powietrza, przewody, swiece a na kompie ciagle blad z czujnikiem halla ;/

na poczatku myslalem ze sada ale komp nic sie nie pluje wiec powinno byc OK

uzbieram kase to kupie czujnik i zdam relacje :) pozdro :)

Opublikowano

ja kupiłem używke na allegro i po wymianie, dalej wyskakuje błąd czujnika halla

czyli najlepiej kupic nowy ? a powiedzcie mi, duzo jest problemow z tym zeby wymienic wlasnorecznie? czy jednnak lepiej dac zarobic mechanikowi?

Opublikowano

jesli chodzi o montaz to to jest kwestia odkrecenia dwoch srub i odpiecia wtyczki. nie wiem tylko czy trzeba cos pozniej regulowac/ustawiac.

Opublikowano

z tego co wiem to ten czujnik w zaleznosci od silnika znajduje sie w roznych miejscach, no i wlasnie czy czy trzeba go adaptowac to tez nie wiem ;/ zmienial ktos moze? bo skoro to kwestia 2 srobek to nie ma sensu dawac go do mechanika ktory skasuje mnie za to nie wiadomo ile :P

pozdro

Opublikowano

Witam,dopiero zajarzyłem że może to jest problem z tym rozrządem,przed wymianą było wszystko ok,faktycznie jak odebrałem auto od mechanika to problem powstał,jak pisze Fakier,może to jest przyczyna,jak na kompie kasuje błędy to pojawiają się z powrotem już mam dośc tego czujnika. :wallbash:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...