Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana czujnika temperatury cieczy G62 2.0 ALT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Bardzo was prosze o pomoc,wywalilo blad P0116 ( czujnik temperatury ) wskazowka lezy,wiatrak chodzi caly czas od zapalenia silnika....czujnik kupiony wraz z uszczelka oraz klipsem ale nie moge zlokalizowac go Audi A4 B6 Silnik ALT 2.0 benzyna....przekopalem internet ale wszystkie wskazowki dotycza albo 1.8T albo TDI....prosze podajcie lokalizacje tego nieszczesnego czujnika w formie tekstowej lub zdjecia.Bardzo dziekuje z gory za okazana pomoc.

Opublikowano

ancymonek77 czyli od strony grodzi?

Opublikowano

ancymonek77 czyli od strony grodzi?

Tak rurę wlotowa powietrza musisz zdemontować i będziesz miał lepsze dojście czujnik 4 pinowy zielony wymieniaj na zimnym silniku żeby ci płynu nie wywaliło

Opublikowano

BARDZO DZIEKUJE.... POCHWALE SIE CO POPSULEM PO DRODZE

Zrobione dziekuje bardzo raz jeszcze godzina pracy ciezko nalozyc opaski spowrotem rury powietrznej ale temperatura juz ok blad skasowany....teraz tylko lac i jezdzic a wypic lubi;)

Opublikowano

Można też bez zdejmowania czegokolwiek. Mi się udało a czas to 10min ;)

Opublikowano

Hej. Panowie nie chcę otwierać nowego postu,więc zapytam tutaj.Potrzebuję kupić czujnik temperatury wody g2 62 do swojego alta Proszę ,aby ktoś mi odp. czy jest to czujnik z tej aukcji, bo nigdzie nie ma tego symbolu G62

http://allegro.pl/czujnik-temperatury-wody-audi-a4-b5-b6-b7-a6-c5-i5560095861.html

Opublikowano

Hej. Panowie nie chcę otwierać nowego postu,więc zapytam tutaj.Potrzebuję kupić czujnik temperatury wody g2 62 do swojego alta Proszę ,aby ktoś mi odp. czy jest to czujnik z tej aukcji, bo nigdzie nie ma tego symbolu G62

http://allegro.pl/czujnik-temperatury-wody-audi-a4-b5-b6-b7-a6-c5-i5560095861.html

Monika jak masz pewność że to czujnik to lepiej kupić ori w serwisie bo z tym z Allegro za parę złotych mogą być potem problemy,pozdrawiam.

Opublikowano

Witam,

nie chcę otwierać nowego tematu więc dopiszę tutaj.

Jakie są objawy uszkodzenia czujnika odpowiedzialnego za wskazania dla ECU?

Jak zmierzyć za pomocą multimetru oba czujniki?

Zakładam że wystarczy mierzyć oporność na obu czujnikach(2 czujniki w jednej obudowie) ale jakie powinny być wskazania?

Mają być takie same dla obydwu czujników(ECU i zegary)? Gdzieś wyczytałem że dla ECU oporność powinna być dwukrotnie niższa :huh: Jest może jakaś tabelka gdzieś(nie mogę nic znaleźć, jedynie do Golfa 3)

Czy może lepiej się z tym nie grzebać(czujnik jak wiadomo upchnięty od strony grodzi) i podjechać do kogoś z VAGiem aby porównał obydwa wskazania?

Ciekawią mnie przede wszystkim objawy uszkodzenia(np. czujnik błędnie informujący ECU że temperatura jest niższa niż jest na prawdę).

Silnik u mnie pali normalnie, w chłodne dni chodzi trochę na ssaniu a później już normalnie ale mam dosyć szarawy dym z tłumika(nawet po dłuższej spokojniejszej jeździe) i dość intensywny zapach spalin. Check engine świeci(kiedyś pokazywał zbyt bogatą mieszankę). Zamiast kata mam strumienicę jednak wcześniej tak nie dymił(chwilę po odpaleniu dym znikał). Ewentualnie szukać gdzie indziej przyczyny?

Opublikowano

Witam, mam problem ze wskazaniem temperatury na desce, podejrzewałem że winna jest kostka w której ułamany jest zatrzask ale sprawdziłem siedzi ciasno wyjmowanie czy poruszanie nic nie daje. Kiedy wypinam kostkę wentylator chodzi na maksa, po wpięciu zwalnia do zera. Komputer pokazuje prawidłową temperaturę w zakresie 99-102 stopnie, a na wskaźniku szaleństwo raz 90, czasem okolice 60-70 lub całkowicie leży zazwyczaj gdy silnik dobrze rozgrzany. Czujnik jest 4 pinowy więc odpowiada za licznik i ecu więc wydaje mi się że gdyby był uszkodzony to i na komputerze działby się cuda jak na zegarach, chyba że się mylę? Czujnik nie jest drogi ale nie chcę wymieniać na darmo. Jakieś sugestie? Pozdrawiam

Opublikowano

Wskazania licznika sprawdzasz vagiem w insteuments a nie w engine. Ewidentnie masz objawy uszkodzonego czujnika. 

Opublikowano

Mam komputerek Viaken vscan multi its, gdzie tego szukać w czymś takim? Zespół wskaźników? 

Opublikowano (edytowane)

Dobra, zdiagnozowane. Zestaw wskaźników grupa 3. Dziś rano wyjechałem z garażu z podpiętym komputerem, temperatura jak i wskazówka doszła do 64 stopni po czym spadła do 0 i skakała do 2 stopni. W sekcji silnika temperatura w tym czasie gdy wskazówka leżała wynosiła 102 stopnie. Jutro telefon do ASO lub kupno oryginału z Allegro. Czy w cenie około 42zł z oringiem i zawleczką to może być oryginał? Niby jest logo vw i audi, a użytkownik/sklep ma w nazwie Skodę.

Edytowane przez Maxiiiii
Opublikowano

Mozesz kupić też zamiennik hella jak masz wątpliwości co do pochodzenia niby ori czujnika. 

Opublikowano (edytowane)

Porównam cenę z ASO i będę wiedział. Chcę to naprawić przed weekendem z racji wyjazdu. Wszystko zależy skąd będzie szybciej.

Edytowane przez Maxiiiii
Opublikowano (edytowane)

Jednak to raczej był zamiennik . W VW rzucili ceną 180zł, jak zapytałem co tak drogo zaproponował rabat i cenę 150zł z dostawą za dwa dni, zdecydowałem się. Po czym zadzwoniłem do Skody i ten sam czujnik u nich 99zł w dodatku mieli na miejscu więc VW podziękowałem. Ciekawe, gdyby w mojej okolicy był salon Audi ile tam by zaśpiewali? 

Tak czy siak, już po wymianie, wskazówka już nie tańczy. Jedno mnie zastanawia, wcześniej gdy jeździłem z podglądem wskazań temperatury (ELM po BT) to przy spokojnej jeździe w trasie temperatura oscylowała w zakresie 102-106 stopni, a gdy wciskałem gaz w podłogę temp. spadała do 95-98 stopni co jest podobno prawidłowym działaniem. Na nowym czujniku temperatura nie przekracza 100st. i gdy tyle osiągnie od razu spada do 94 po czym znów dobija do 100 i tak w koło bez wpływu na to z jakimi prędkościami jadę. Fakt gdy deptam w podłogę spada do 90 i tam się utrzymuje aż do chwili gdy osiągnę stałą prędkość w granicach 100k/h. Dziwne zachowanie po zmianie czujnika, trochę nie zrozumiałe, bo skoro stary czujnik był uszkodzony i zawyżał temperaturę to termostat który jest tutaj elektronicznie sterowany powinien reagować tak samo. Mi osobiście w niczym to nie przeszkadza, ale z tego co kiedyś przeczytałem to ten silnik przy stałej prędkości powinien osiągać 110 stopni i wtedy podobno jest najbardziej ekonomiczny itd. Ktoś ma jakąś teorię? Pozdrawiam

Edytowane przez Maxiiiii
Opublikowano

Nie szukaj dziury w całym.

Opublikowano

dziury nie szukam, ciekawi mnie tylko jaki to miało wpływ. Jedyne co mi przychodzi do głowy to fakt że trochę płynu uciekło przez króciec i może w systemie krąży powietrze i to jest przyczyna przekłamań na czujniku, jutro spróbuję odpowietrzyć i zobaczę czy coś pomogło.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...