skorek11xn Opublikowano 28 Lipca 2015 Opublikowano 28 Lipca 2015 (edytowane) Witam serdecznie, powoli samochód odbija mi się czkawką. Od początku roku mam nakręcone w miarę bezproblemowe 32 tysiące. 2 tygodnie temu wymieniłem olej na Motul Specyfic 5W40. Poprzednio zalałem to samo. Na oko było to 1500km temu, od 3-4 dni auto nie jedzie. Wchodzi w tryb awaryjny przy jakimkolwiek bardziej gwałtownym przyspieszaniu. Do około 3 tysięcy ciągnie, chociaż bardzo słabo a potem wrażenie jakbym wpadł w tunel powietrzny w którym coś chce mnie zepchnać do tyłu. Turbine wyraźnie słychać, nawet gdy jest głośno w kabinie. Mało tego, od pewnego czasu systematycznie rośnie mi spalanie. W tej chwili czy deptam po gazie czy jadę jak dziadek do kościoła, poniżej 8 zejść jest problem. Na autostradzie przy 140 spokojnie dyche łyknął. Przy 170 notorycznie wpadał w tryb awaryjny i hamował do 140. Z ciekawości chciałem zobaczyć stan pompek i pod pokrywą zaworów znalazłem generalnie 2 zestawy pompowtrysków. 2 blizej przegrody o numerach 038130073AJ, 2 bliżej rozrządu 038130078F. Korekty jakie zapamiętałem idą następująco: #1 - 0.98 #2 - 1.42 #3 - 2.48 #4 - 3.00 Ogólnie kaplica. Głowica poleci w okolicach zimy do roboty bo gniazda pompek są wytłuczone i miał problem z odpalaniem. Dodam że dziś po otwarciu maski zaskoczył mnie widok spalin spierdzielających z okolic turbiny i dźwięk ewidentnie wskazujący na sp***rzające podciśnienie. Poprzednik poleciał po kosztach i wszędzie gdzie widzę jest poklejone szkotą. Mam w zamiarach wytargać co się da z osprzętu silnika i wszystkie przewody oraz węże porobić bo szkoda gadać ech.. Dodam jeszcze że na luzie, gdy auto stoi w miejscu, przy wkręcaniu na obroty w okolicach 1600rpm do 2100 rpm pojawiają się szalone wibracje. Telepie się jak prosie w chlewie. Nawiasem mówiąć mam tej szupy już dosyć bo nie wiem czy wymiana pompek, głowicy, ew turbiny i remontu połowy osprzętu jest dla mnie opłacalna. Proszę o informacje jakie grupy mam zlogować. Na chwilę obecną mam dostęp jedynie do komputera stacjonarnego wiec tylko statyczne, na dynamiczne właśnie się umawiam. Edytowane 28 Lipca 2015 przez skorek11xn
goldi Opublikowano 28 Lipca 2015 Opublikowano 28 Lipca 2015 Bez logow mozemy sobie pogdybac statyczne i dynamiczne
skorek11xn Opublikowano 28 Lipca 2015 Autor Opublikowano 28 Lipca 2015 (edytowane) Do końca tygodnia postaram się je ogarnacEdit. udało mi się zrobić logi statyczne i spisać błędy. Błędy: 17911, 17664, 17965. Logi: Grupa 003: 861 255 450-460 84,5 Grupa 004: 861 0,6 5,1-7,7 0,3-0,8 Grupa 011: 861 958,8 958,8 19,19 Grupa 013: -3,01 -1,55 1,76 2,92 Grupa 018: 0 0 0 0 Grupa 023: -12 16 28 98 Trochę wybiórczo, bo nie wiedziałem do czego łapy wsadzać. Może co nie co przybliży obraz problemu. W razie "w", proszę o dokładną informację które grupy, bloki czy co tam. Edytowane 28 Lipca 2015 przez skorek11xn
xork Opublikowano 31 Lipca 2015 Opublikowano 31 Lipca 2015 a nie dymi ci przypadkiem z łacznika wydechu (z plecionki drucianej zaraz za turbo)? gdy jest uszkodzony może dawać wibracje
skorek11xn Opublikowano 3 Września 2015 Autor Opublikowano 3 Września 2015 Nie dymi. Jebie dymem jak komin z koksowni. Ale to zauważyłem 2 dni temu. Plecionka do wymiany zdaje się. Dodatkowo plastikowe wężyki z turbo popękały. Turbo już całkiem nie funga. Na chwilę obecną udało się zdiagnozować mocno zużyte poduszki silnika, polecą obydwie - ze względu na opinie prawdopodobnie będą to oryginalne z ASO. Numery i aktualne ceny w ASO niedaleko mnie - Tarnowskie Góry/Gliwice - strona lewa - 8D0 199 379 AE - 420/408 PLN strona prawa - 8D0 199 382 AE - 526/517 PLN Ceny zajebiaszcze...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się