Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Uszkodzony sterownik ABS


Michal94

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Z rana przekręcam kluczyk wyskakują komunikaty 3krotny sygnał i duza kontrolka na fisie BREMSE oraz świecące się kontrolki abs esp i ręczny.

Podjechałem do mechanika podłączył się pod kompa powiedział ze pompa abs do wymiany.

Zadzwoniłem do firmy zajmującą się naprawą pompy abs

http://allegro.pl/sterownik-pompa-abs-audi-a4-a6-c6-naprawa-pompy-i5526662768.html

Powiedzieli ze to na 100% sterownik bo te pompy Boscha praktycznie się nie psują. Więc sam sterownik od pompy tylko trzeba wysłać.

Koszt naprawy 250zł + przesyłki.

I teraz pytanie:

Czy po zakupie innego używanego sterownika można go podpiąć pod pompę i normalnie jeździć i błąd na fisie sam zniknie?

Czy jednak nie obejdzie się bez komputera i trzeba będzie usunąć błąd i zakodować nowy sterownik z innego auta ?

Edytowane przez Michal94
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spisz kodowanie ze starego sterownika o ile jeszcze się połączysz z nim

w przypadku drugiego ster. kodowanie od podstaw

bez kompa się nie obejdzie

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedź już teraz wiem co mam robić.

Słuchaj a co robić w przypadku jak już się nie da rady połączyć ze starym sterownikiem i w serwisie już go nie naprawią ? Z kad wtedy wziąć kodowania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po podłączeniu pod vag-com wyskoczył mi taki błąd:

01200 abs valves supply voltage

Co z tym zrobić? Czy to aby na pewno sterownik abs ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poczytaj i posprawdzaj http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01200

jak połączenia dobre to sterownik do wymiany


przeważnie jak ster. uwalony to i vag się nie łączy już,więc może tylko problem z okablowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem bezpieczniki wszystkie się zgadzają takie jakie mają być.

Ruszałem, sprawdzałem okablowanie również nie widać żadnych uszkodzeń.

Zaryzykuje i zakupie sterownik, zakoduje go i wtedy dam znać czy pomogło.

Kupując używany sterownik na co radzisz zwrócić uwagę na jakie numery ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie mam numery na pompie

8E0614517 L

Na allegro dużo jest pomp z numerami 8E0614517 jak widać bez litery "L".

Czy to jest jakas różnica?

Na all sa tylko dwie aukcji z literą "L"

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=pd&bmatch=engagement-v6-promo-sm-sqm-dyn-v2-aut-1-1-0629&string=8E0614517L&search_scope=category-18839&description=1

Była by różnica jakbym zamówił tą pompę(8E0614517) i wstawił sterownik do swojej:

http://allegro.pl/audi-a6-a4-passat-b5-pompa-abs-esp-8e0614517-i5066661979.html

Edytowane przez Michal94
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki wielkie Krzysiek za pomoc, dzięki Tobie znalazłem sterownik
.

Wstawiłem drugi używany sterownik o tych samych numerach bosch i dalej to samo.

Ten sam błąd na vagu:

01200 abs valves supply voltage

Nie miałem już pomysłów gdzie szukać przyczyny. Oddałem samochód do elektromechanika. Na drugi dzień został już zrobiony. Tak jak wszystko na to wskazywało przyczyną była uszkodzona/zaśniedziała instalacja na podszybiu - brak komunikacji ze sterownikiem.

Koszt naprawy 250zł. Wg mnie nie jest to dużo bo taka robota przy elektryce to jak szukanie igły w stogu siana.

Dzięki wielkie Krzysiek że chciałeś pomóc.

Może temat przyda sie innym na przyszłość, pozdrawiam.

Edytowane przez Michal94
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.08.2015 o 14:35, Michal94 napisał:

Tak jak wszystko na to wskazywało przyczyną była uszkodzona/zaśniedziała instalacja na podszybiu - brak komunikacji ze sterownikiem.

Kolego możesz napisać dokładniej w którym miejscu na podszybiu miałeś zaśniedziałą instalację??Bo mam ten sam problem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukałem tej uszkodzonej instalacji na podszybiu ale nic nie znalazłem. Może wałek mi wcisną elektryk. Jak szukałem zauważyłem wyciągniętą wtyczkę od poziomu płynu hamulcowego, jak ją włożę to fis mi piszczy i miga mała kontrolka od hamulca awaryjnego. Odpiąłem ją tak jak było i jeżdżę tak do dziś ale na 100% przed wizytą była wpięta.  Może to czujnik poziomu robi jakąś zwarę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jednak zacznę od wymiany sterownika lub całej pompy ze względu że u mnie pokazuje błąd:
18057 -  Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller ,a nie tak jak u kolegi 01200 abs valves supply voltage .
Teraz pytanie: mam a4 b6 1.9tdi 2003r nr pompy 0 265 225 045,mam drugą do przełożenia z a4 b6 2.5tdi 2001r. nr pompy 0 265 225 048
Jest jakaś różnica??

Ps:
Mój problem opisuje tutaj:

 

Edytowane przez A4 B6 Multi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...