Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Kontrolka ciśnienia oleju na rozgrzanym silniku


leFF

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie, otoz kilka dni temu zakupilem ladnego avancika, niestety jednak sprawdzilem niemal wszystko oprocz cisnienia oleju :( przeczytalem juz wiele watkow ale prosilbym o delikatna pomoc i o uspokojenie mojej osoby, otoz silnik pracuje przyjemnie, oleju ani plynu chlodniczego nie ubywa, autko zachowuje sie bardzo dobrze na zimnym silniku, lecz przy okolo 90C co jakis czas miga kontrolka oleju po czym gasnie, gdy temp. spada wszystko wraca do normy. Olej jest dosc brudny czeka go wymiana juz w Poniedzialek wraz z filtrem. Auto ma przejechane 178 tys. i takie pytanie z mojej strony, czy dosc stary olej jak i filtr moze powodowac takie zaburzenia czy odrazu brac sie rowniez za wymiane pompy oleju, i czy ktos obstawia w takim przypadku na panewki. Dodam od razu ze wstawiam rowniez autko na wymiane rozrzadu mogliby to zrobic za jednym razem, poprostu niechce sie nararzac na zbedne koszty. Prosze o zrozumienie i porade. Z gory dziekuje i pozdrawiam. peace

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień olej i filtr oraz przyczyną może być czujnik oleju a pompę wymienisz wtedy jak sprawdzisz jakie jest ciśnienie oleju a może jest tylko przytkana na smoku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis troszke nia pojezdzilem, silnik sie rozgrzal i o dziwo nic nie wyskakiwalo, jak by problem sie sam rozwiazal, ale nie ma co lekcewarzyc sprawy, jutro wymienie filtr i olej zmierze cisnienie jak by cos bylo nie tak to czujnik mozna wlasciwie wykluczyc zostanie smok lub juz sama pompa.

Dziekuje wam za porady koledzy i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przed wymianą wepnij manometr w układ

sprawdz cisnienie na zimny a potem na gorący silnik na postoju ni podczas jazdy

na wolnych obrotach cisnienie min 1 bar (jak pamietam) przy 2000 obr/min max 4.5 bara

wymien olej i powtórz operacje

mam nadzieje ze to tylko czujnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem kiedys w gazecie motoryzacyjnej, że jeśli na biegu jałowym przy rozgrzanym oleju zapala się kontrolka smarowania to przeważanie jest to wina pompy oleju.

albo panewek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem podobny problem zaraz po remoncie silnika. Objawy identyczne. Silnik wytrzymał jakies 2 miesiące i sie zatarł. Przyczyna były niedokłanie oczyszczone kanały olejowe w bloku silnika. Tak to jest jak sie nie zna do konca i bierze samemu za robote :). Kolejny remont i wszystko już grało jak trzeba, tylko że koszty 2 razy większe :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heyo.

Uparalem sie z kontrolka cisnienia, niestety nie byl to czujnik. Pompa oleju odmowila posluszenstwa przy okazji zalatwila panewki, wiec i je wymienilem. Naszczescie nie wytarly walu wiec obeszlo sie bez wyciagania go. Cisnienie oleju na wolnych obrotach 3bar na maksymalnych 8bar. Dziekuje wszystkim za podjecie dyskusji i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...